2 JUNI: Toernooien één groot voetbalfeest

3 juni 2018 11:30

De toernooien reeks werd afgetrapt door JO10 1e klasse, JO11 5e klasse en de Mini pupillen. Met een deelnemersveld van 8 teams per klasse was het al vroeg een gezellige drukte op ons sportpark. De velden lagen er strak bij en de regenbuien van een dag eerder hadden hun uitwerking niet gemist, de temperatuur was gedaald hetgeen het voetballen alleen maar prettiger maakte.

Helaas was één team niet op komen dagen maar dat leidde niet tot een programmawijziging. De teams gingen er, aangemoedigd door de vele supporters,  vol energie tegenaan en maakten er een prachtige strijd van. Het plezier spatte er vanaf en dat is exact waar het om draait!
Naarmate de toernooien vorderden nam de spanning toe, wie zal zich plaatsen voor de finales? Bij JO10 nam LRC het op tegen Brederodes en moesten er strafschoppen aan te pas komen om LRC als winnaar aan te wijzen. LRC haalde ook bij de JO11 de finale maar moest daar buigen voor Geinoord. Bij de Mini's was Delta Sport JO6-1 duidelijk de sterkste en klopte in de finale CDW.
Na afloop was er voor ieder team een mooie beker en kon terug gekeken worden op een mooie voetbalochtend.

Voor de middag stonden de toernooien op het programma van JO7 3e klasse, JO11 3e klasse, O8 3e klasse en MO13 3e klasse. Het was inmiddels een paar graadjes warmer en dat was vooral voor de grote supporters schare zeer aangenaam.
Alle teams waren aanwezig en daarmee kon de organisatie opgelucht ademhalen. Ook in de middagsessie ontspon zich een mooi gevecht om de finaleplaatsen waarbij BZS MO13 zich van de goede kant liet zien door de finale te halen tegen en sterker nog te winnen van FC Engelen ! Bij JO11 nam Brederodes revanche op PVCV en trok met 1-0 de eerste plaats naar zich toe. BZS JO7-1 kwam sterk voor de dag maar moest helaas de hoogste eer aan Delta Sport laten, 0-1.
Bij O8 wist BZS als enige een punt af te pakken van winnaar CDW maar kon het zich niet mengen in de strijd om de hoofdprijs.

Alle uislagen en standen zijn op de website  terug te lezen onder de knop <Live uitslagen toernooien>

Al met al een prachtige dag met een speciaal dankwoord aan alle vrijwilligers die zich vandaag ingezet hebben achter de bar, achter de barbecue, achter de wedstrijdtafel, als scheidsrechter. De accommodatie commissie had bovendien er voor gezorgd dat alles er spik en span bij lag waardoor deze toernooidag pure reclame was voor zowel BZS als het voetbal. We hopen iedereen een volgende keer graag weer terug te zien!

Ook dit jaar was Tradekar weer onze speciale toernooisponsor waarvoor grote dank.

Lees meer over:
BZS Toernooien