Louis de Koning nieuwe voorzitter BZS

26 september 2017 15:00

Jeroen Verheul

Met een enthousiast applaus is Louis maandag 25 september op de ledenvergadering verkozen. Daarmee heeft BZS haar bestuur al na een jaar op orde en staat de structuur met de commissies. Dat bleek allemaal op de zeer goed bezochte Algemene Ledenvergadering (ALV).

Louis zei op de ledenvergadering een hele mooie uitdaging te zien in dit voorzitterschap met het huidige bestuur van Luc Frantzen (penningmeester) en Otto van Stijn (secretaris). De afgelopen weken vonden gesprekken plaats tussen Louis, Luc en Otto. Louis stelde dat hij – naast de sportprestaties - de sociale rol van een voetbalvereniging wil benadrukken. Voetbal is een mooie manier om te integreren in het dorp.

Louis zei verder dat de leden nog veel van het bestuur zullen horen. “We willen veel communiceren met de leden en de plannen delen.”  Louis de Koning is al tientallen jaren betrokken bij BZS, eerst als speler en later onder meer als trainer. Nu Louis met pensioen is en hij zijn kleinkinderen met plezier ziet spelen bij BZS is de tijd rijp voor deze klus. Louis is organisatiedeskundige en die ervaring neemt hij mee in het bestuur.

Strategisch plan

Het bestuur gaat werken aan een strategisch driejaren plan, waarin de accommodatie centraal staat, maar ook het vrijwilligersbeleid. BZS heeft behoefte aan meer veldcapaciteit, maar hoe dat ingevuld kan worden, is nog niet duidelijk. Ook blijkt dat op korte termijn meer vers bloed nodig is om wekelijks wedstrijdcoördinatie, barbezetting en schoonmaakroosters in te vullen. Verder zijn echt meer scheidsrechters nodig om in te spelen op de groeiende jeugdafdeling.

Contributie

Tijdens de ledenvergadering bleek bij een deel van de leden steun voor een contributieverhoging om zo zaken eerder aan te pakken of vast meer te reserveren voor toekomstplannen. Het bestuur en een meerderheid van de leden koos daar op dit moment nog niet voor. Luc Frantzen wees erop dat in de begroting voor 2017 al geld is vrijgemaakt voor aanpassing van de kantine en kleedkamers. Bovendien is de club financieel gezond. Een verhoging is gezien de financiële positie van BZS op dit moment niet nodig. Hij wees daarbij op de sociale rol van de club. “We zijn er voor iedereen, ook voor mensen met een smalle beurs. Wel zullen we de ideeën meenemen in de plannen die we gaan uitwerken voor de komende jaren.” BZS is met de gemeente in gesprek over de maatschappelijke rol van de voetbalclub en de mogelijke gemeentelijke steun daarvoor.

Voor meer informatie: de notulen van de ALV zijn binnenkort beschikbaar en we werken aan een kennismakingsinterview met Louis de Koning

Lees meer over:
BZS Ledenvergadering voorzitter