BZS JO10-1 verslaat concurrent RKTVC JO10-1 eenvoudig

19 mei 2018 8:45

JO17-1

Matchday!

Zaterdag 19 mei en voor BZS JO10-1 staat de thuiswedstrijd tegen RKTVC JO10-1 op het programma. Trainer Michel en zoon Stijn zijn samen met Martine en Jasper een weekend naar Frankrijk. Amusez-vous et profitez du mariage en France. Joep zal ook vandaag de selectie van BZS JO10-1 weer aanvullen. Het supporterslegioen is vandaag bij de laatste thuiswedstrijd van het seizoen weer behoorlijk compleet aanwezig. BZS JO10-1 heeft nog wat goed te maken tegen RKTVC JO10-1, de laatste keer dat ze tegen elkaar speelden in mei 2017 was voor de halve finale van de beker en toen was RKTVC de terechte winnaar. Het vorige seizoen was RKTVC zowel in de najaarscompetitie als de voorjaarscompetitie kampioen geworden, in de 1e klasse, dus dat het geen eenvoudige wedstrijd zou worden stond op voorhand wel vast.

Om 08.45 uur fluit scheidsrechter Sven de Bloois (bedankt voor het fluiten) voor de start van de wedstrijd. BZS JO10-1 ontfutseld RKTVC JO10-1 vrij snel na de aftrap de bal en weet met goed combinatievoetbal een paar keer het doel van RKTVC JO10-1 te bereiken. Na een redding van de keeper van RKTVC JO10-1 in de 2e minuut, is het in de 3e minuut toch raak. Rogier geeft een prima dieptepass op Youri en deze schiet de bal onhoudbaar in de hoek, 1-0 voor BZS JO10-1. Een goed begin van de wedstrijd en dat BZS JO10-1 vanaf het 1e fluitsignaal direct bij de les is, in tegenstelling tot de 1e helft vorige week zaterdag, scheelt al heel veel. Keeper Louis, ondersteund door de verdediging bestaande uit Sten (k), Seth en Sten (g) houdt zich prima staande en geeft weinig weg. Voetballend staat het middenveld en de voorhoede de 1e helft ook goed en afwisselend Joep, Rogier, Youri, Silas en Sven weten elkaar zeer regelmatig goed te vinden. Toch duurt het tot de 14e minuut totdat de goed via de linkerkant mee opgekomen Sten (k), spits Joep vrij wist te zetten voor de keeper en deze rondde behendig af, 2-0. BZS JO10-1 gooit er nog een schepje boven op en de trainers Henrico en Martin zien met veel genoegen dat het trainen op combinaties/driehoekjes, vandaag zichtbaar hun vruchten afwerpt. De opbouw is verzorgd en indien een aanval al een keer vroegtijdig strandt, dan heeft BZS JO10-1 reeds vrij snel de bal weer van RKTVC JO10-1 afgepakt. In de 17e minuut komt BZS JO10-1 er weer goed door over de rechterkant, echter nu is het Joep die de aangever is. Hij legt de bal prima voor op de inkomende Silas en die schiet de bal onhoudbaar achter de keeper van RKTVC JO10-1, 3-0. Nu wordt BZS JO10-1 wat overmoedig en aangezien het team bijna volledig voorin te vinden is, doet een counter in de 24e minuut de euforie wat verminderen. Toch zal met deze 3-1 stand de rust bereikt worden.

Trainers Henrico en Martin complimenteren de boys van BZS JO10-1 in de rust met het vertoonde spel en gezien het spelbeeld behoeven ze niet al teveel tactische aanwijzingen mee te geven.

In de 2e helft manifesteert RKTVC JO10-1 zich wat meer dan in de 1e helft en hoewel ze minder zijn geworden dan een jaar geleden, of is BZS JO10-1 is zoveel beter geworden?, dat is de vraag. Feit is dat RKTVC JO10-1 geen schim meer is van de goed voetballende ploeg die het vorig jaar was. BZS JO10-1 maakt er dankbaar gebruik van en gaat vrolijk verder met waar ze goed in zijn, namelijk aanvallen. In de 30e minuut speelt de mee opgekomen aanvoerder Seth de diep staande Youri aan, deze neemt de bal aan, twijfelt geen moment en schiet prima de 4-1 binnen. Aan de andere kant krijgt ook RKTVC JO10-1 kansen, echter keeper Louis of de paal zijn een sta-in-de-weg. Aan beide kanten waren er diverse hoekschoppen te zien, echter geen van allen waren doeltreffend. In de 40e minuut stoomt Seth weer goed mee op en weet de vrijlopende Joep aan te spelen. Deze kan nog net bij de bal en tikt hem nog net langs de uitkomende keeper van RKTVC JO10-1, 5-1. In de 42e scoort Joep weer, echter nu is het Silas die bij een aanval over de linkerkant goed diepgaat en vanaf de achterlijn de bal prima teruglegt op de inkomende Joep, 6-1. Daarna wordt BZS JO10-1 wel erg overmoedig en laat weinig restverdediging achter wanneer het ten aanval trekt. In de 48e minuut maakt RKTVC JO10-1 er dan ook dankbaar gebruik van en scoort de 6-2.

De afsluitende penaltyreeks wordt door BZS JO10-1 met 5-4 gewonnen en ook hier weet Louis met diverse prima reddingen de tegenstander van scoren af te houden.

Joep, wederom bedankt voor het meedoen. BZS JO10-1 speelde vandaag een goede wedstrijd, niet groots, maar met de getoonde inzet was niets mis. Gedurende de gehele wedstrijd waren een aantal prima aanvallen te zien van BZS JO10-1 en hoewel de score hoger had moeten en kunnen uitvallen, is het resultaat zeer goed te noemen.

Klasse mannen, prima gedaan!

Dinsdagavond 29 mei om 19.00 uur staat de laatste wedstrijd van het seizoen, uit tegen LRC JO10-1 nog op het programma en dan zit de competitie er op en resteren alleen nog de toernooien bij BZS op 2 en 9 juni. Leerdam is dichtbij, dus kom gerust met ons mee kijken de 29e naar de verrichtingen van BZS JO10-1.

Tevens zien we jullie uiteraard terug bij de thuistoernooien van BZS, de boys van JO10-1 spelen in de ochtend van 2 juni hun eigen JO10-1 toernooi en doen ook mee tijdens het thuistoernooi van BZS JO11-1 in de ochtend van 9 juni.

Graag dus tot ziens op 1 van bovenstaande datums.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin