BZS JO11-1 vergeet te voetballen

21 februari 2019 19:15

Peter van Dinther

Opstelling

De eerste competitiewedstrijd na de winterstop thuis tegen GJS JO11-1 staat op het programma voor BZS JO11-1. Het supporterslegioen is in ruime mate aanwezig en tevens de nodige teams die of getraind hebben of nog moeten gaan trainen, zijn als toeschouwer aanwezig.

Om 19.10 uur fluit scheidsrechter Peter van Dinther (Peter bedankt voor het fluiten) voor de start van de wedstrijd. Hoewel de laatste wedstrijd tegen GJS in een overwinning is geëindigd voor BZS, zullen ze vandaag vol aan de bak moeten. Vanaf het begin af aan zijn beide teams aan elkaar gewaagd en het spel golft dan ook flink op en neer. In de 7e minuut krijgt BZS JO11-1 een vrije trap te nemen aan de linkerkant van het veld op een meter of 20 van het doel. Seth plaatst zich achter de bal en in plaats van dat hij op doel schiet, speelt hij zeer uitgekiend de aan de rechterkant vrijstaande Youri aan, deze haalt verwoestend uit en schiet de bal onhoudbaar binnen, 1-0 voor BZS JO11-1. Tot aan de time-out in de 15e minuut veranderd er niets aan het spelbeeld en zijn beide teams aan elkaar gewaagd. Na de time-out is GJS JO11-1 de bovenliggende partij en ze krijgen meerdere kansen op de 1-1. Met kunst en vliegwerk weet BZS JO11-1 de voorsprong tot aan de rust vast te houden.

De 2e helft begint weer in het voordeel van GJS JO11-1, BZS JO11-1 vergeet simpelweg de voetballende oplossingen te kiezen en levert te vaak de bal bij de tegenstander in. In de 38e minuut weet GJS JO11-1 dan ook de verdiende gelijkmaker aan te laten tekenen. Beide teams hebben diversen kansen en hoekschoppen te nemen. Namens BZS JO11-1 zijn er kansen van Joep (naast 2* en een kopbal uit een hoekschop van Rogier op de lat), Sven (naast), Seth (naast). Aan de andere kant moet keeper Louis met enige regelmaat zijn kunsten vertonen om de tegenstander van scoren af te houden, tel daarbij op dat hij met enige regelmaat de 2e helft door ouders van de tegenpartij (aanwezig naast het de technische staf op het veld) het nodige naar zijn hoofd gewenst kreeg, dan kunt u als lezer begrijpen dat het niet helemaal naar wens verliep. Zelfs het manen van de trainer van GJS JO11-1 aan een speler om een hand te geven aan de scheidsrechter en dat door de speler werd weggewuifd en door dezelfde trainer geaccepteerd werd, is een teken aan de wand. Helaas werd er 1 minuut voor tijd ook nog door GJS JO11-1 gescoord, waardoor er een 1-2 eindstand op het scorebord kwam te staan.

Mooi dat er eindelijk weer gevoetbald kon worden, het respectloze gedrag van enkele ouders en technische staf van de tegenstander richting spelers en voornamelijk richting de scheidsrechter in de rust en na de wedstrijd, is wat mij betreft niet de maatstaf voor BZS. Gezien het spelbeeld en het aantal kansen is het jammer dat het geen 1-1 geworden is, maar om eerlijk te zijn is de overwinning van GJS JO11-1 niet helemaal onverdiend te noemen.

Update: een paar uur na de wedstrijd is er bij Martin excuses aangeboden vanuit GJS. Het verslag van hierboven was gelezen en ook was het gedrag van enkele ouders niet bij iedereen even goed bevallen.
Dank daarvoor en het leek me goed ook hier er melding van te maken.
Ook op de website van GJS is te lezen dat niet iedereen het gedrag zoals hierboven beschreven kon waarderen, de link naar dat wedstrijdverslag vind je hier.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin