BZS JO11-1 geeft tegenstander OSC'45 JO11-1 alle tijd en ruimte om te voetballen

OSC'45 JO11-1

BZS JO11-1

Hoofdklasse 4

17 november 2018 9:30

Opstelling BZS JO11-1

Vandaag staat de uitwedstrijd tussen BZS JO11-1 en hun leeftijdsgenoten van OSC’45 op het programma. Geen afwezigen en geen zieken, wel diverse spelers met pijntjes. Onder een stralende zon wordt de reis naar Oeteldonk ingezet. Ter plaatse bleek de belijning nog niet in orde en dit werd o.a. gedurende de start van de wedstrijd nog even gefikst door de plaatselijke lijnentrekker.

Om 09.30 uur fluit de scheidsrechter voor de start van de wedstrijd is het OSC’45 JO11-1 wat direct het initiatief neemt. Of te laat naar bed gisteravond of teveel Fortnite gespeeld, wie zal het zeggen? Feit is dat BZS JO11-1 volledig werd weggespeeld aan het begin van de wedstrijd, niet geconcentreerd, niet goed verdedigen, etc. In de 4e minuut komt OSC’45 JO11-1 op voorsprong, 1-0 en die wordt in de 6e minuut verdubbeld naar 2-0. BZS JO11-1 moet hier blijkbaar eerst op achterstand komen voordat ze beginnen te voetballen en de daaropvolgende kans is voor BZS JO11-1. Joep raakt helaas de paal n een prima aanval. Het spel begint meer in evenwicht te komen, echter het is in de 18e minuut wederom OSC’45 JO11-1 die niet correct verdedigen afstraft, 3-0. Blijkbaar is BZS JO11-1 nu wel wakker en ze krijgt steeds meer grip op OSC’45 JO11-1. In de 20e minuut krijgt BZS JO11-1 aan de linkerkant een hoekschop te nemen en Rogier krult de bal prima voor het doel, de bal komt via een tegenstander voor de voeten van Joep en die knalt de 3-1 binnen. In de 24e minuut krijgt BZS JO11-1 aan de linkerkant op een meter of 10 van de achterlijn een intrap/in dribbel te nemen. Youri zet zich achter de bal en hij krult de bal in de verre hoek achter de keeper, 3-2. Hoewel BZS JO11-1 nog enkele goede kansen krijgt, wordt met een 3-2 achterstand d rust bereikt.

Trainers Henrico en Martin trachten in de rust de boys van BZS JO11-1 weer te voorzien van de nodige tips en motiveren ze om in de 2e helft de kansen af te gaan maken. Ze creëren er voldoende, maar zijn niet gelukkig in de afronding.

Direct na de rust pakt BZS JO11-1 het spel weer op van de laatste 10 minuten voor de rust en zet de tegenstander onder druk. In de 32 minuut krijgt BZS JO11-1 weer een uitstekende kans, echter nu is het Silas die de paal test. Ook 100% kansen, zelfs voor open doel van o.a. Joep en Rogier willen er simpelweg niet in. De keeper van OSC’45 mag zelfs tot ruim 20 meter van zijn doel af nog de bal in zijn handen nemen en gaandeweg bekruipt het meegereisde supporterslegioen van BZS dan ook een unheimlich gevoel. Het zal toch niet gaan gebeuren he? En inderdaad gebeurt waar we al voor vreesden, in de 42e minuut komt OSC’45 JO11-1 na een ongelukkige scrimmage voor het doel van keeper Louis op 4-2. In de 44e minuut gevolgd door een van richting veranderd schot wat via een verdediger van BZS JO11-1 achter keeper Louis binnenrolt, 5-2. In de 47e minuut wordt het ook nog 6-2 en in de 51e minuut 7-2. Enorm geflatteerd, maar het vergt enkele tactische aanpassingen voordat BZS JO11-1 weer enkele kansen krijgt. Sven en Sten (g) achterin, Youri naar het middenveld om de uitgevallen aanvoerder Seth te vervangen. Sten (k) naar de spits en Joep een linie terug naar het middenveld. Rogier en Stijn als buitenspelers. Beiden krijgen nog mogelijkheden, maar tot frustratie van de boys stopt de keeper van OSC’45 JO11-1 de schoten van Rogier en het harde schot op de keeper van Stijn. Youri weet vanaf een meter of 15 nog de bal via de lat over te schieten. In de 55e minuut komt OSC’45 JO11-1 uit een counter ook nog op 8-2 en is de wedstrijd gespeeld.

De afsluitende penaltyreeks wordt zonder de afwezige scheidsrechter, met 4-5 een prooi voor BZS JO11-1, dat dan weer wel. De leidsman was blijkbaar druk met andere zaken, want had ook al reeds 9-2 ingevuld i.p.v. 8-2.

Het was niet best vandaag hoe er gestart werd aan de wedstrijd vanuit BZS JO11-1 en daardoor liepen ze de gehele wedstrijd achter de feiten aan. Volgende week geen wedstrijd voor de boys van BZS JO11-1, pas op 1-12-2018 staat de thuiswedstrijd tegen Emplina JO11-1 op het programma.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin