BZS JO11-1 komt tekort tegen Zwaluw vfc JO11-1

BZS JO11-1

Zwaluw VFC JO11-1

... (schot)
Sven van Beusichem (vrije trap)

Hoofdklasse 4

10 november 2018 12:45

Erik van Ringelenstein

Opstelling

Vandaag staat de loodzware thuiswedstrijd tussen BZS JO11-1 en hun leeftijdsgenoten van Zwaluw vfc JO11-1 op het programma. Geen afwezigen en geen zieken, dus compleet qua technische staf en spelers wordt de warming-up gestart op het prima bespeelbare hoofdveld van BZS. Welke de laatste dagen grondig onder handen is genomen en winterklaar is gemaakt.

Om 12.45 uur fluit scheidsrechter Erik van Ringelenstein (Erik bedankt voor het fluiten) voor de start van de wedstrijd en betrekken beide teams hun stellingen. BZS JO11-1 is van pan zich vandaag zo duur mogelijk te verkopen en start direct met hoog druk zetten op de tegenstander. De 1e paar minuten van de wedstrijd lukt het Zwaluw vfc JO11-1 om zich onder die druk uit te voetballen, echter in de 4e minuut krijgt BZS JO11-1 na de 3e aanval van de wedstrijd reeds een corner te nemen. Vanaf de rechterkant krult Rogier de bal prima in het midden voor de goal, via het lichaam van een tegenstander valt de bal voor de voeten van Stijn. Deze bedenkt zich geen moment en knalt de bal onhoudbaar achter de keeper van Zwaluw JO11-1, 1-0 en wat een schitterend begin van de wedstrijd. Al rap laat Zwaluw vfc JO11-1 zien dat ze niet voor niets bovenaan staan en al combinerend schuiven ze steeds vaker op richting het doel van keeper Louis. In de 8e minuut is een dergelijke situatie de achterhoede van BZS JO11-1, afwisselend bestaande Sten (k), Youri en Sten (g), te machtig en Zwaluw vfc JO11-1 laat dan ook de 1-1 aantekenen. In de 11e minuut wordt er wederom door Zwaluw vfc JO11-1 gescoord en staat het 1-2. BZS JO11-1 blijft knokken en het middenveld afwisselend bestaande uit Rogier, aanvoerder Seth, Stijn, Silas en Sven trachten niet overlopen te worden en kiezen er steeds vaker voor om mee te gaan naar voren om spits Joep van aanvoer te voorzien. Hoewel er diverse kansen en mogelijkheden voor BZS JO11-1 te zien zijn, komt Zwaluw vfc JO11-1 uit een afgeslagen aanval van BZS JO11-1 en de counter die daaruit volgt op 1-3. Het geeft Zwaluw vfc JO11-1 vleugels en steeds vaker moet BZS JO11-1 achter de tegenstander aan, deze laat net als de vorige wedstrijd op 31-3-2018 zien ontzettend goed te kunnen voetballen. In de 25e minuut is het alweer raak en wordt het 1-4. BZS JO11-1 moet uitkijken niet volledig overlopen te worden. De laatste minuten voor de rust zijn er mogelijkheden aan beide kanten, echter gescoord wordt er niet meer.

Trainers Henrico en Martin trachten in de rust de boys van BZS JO11-1 weer te voorzien van de nodige tips en motiveren ze om in de 2e helft de kansen af te gaan maken en blijvend inzet te tonen.

Echter wederom is het de tegenstander die na de rust het initiatief neemt, in de 32e minuut wordt het 1-5 en in de 35e minuut wordt het 1-6. BZS JO11-1 blijft het toch proberen en krijgt ook vandaag weer voldoende kansen tegen een imponerende tegenstander. Steeds vaker in de 2e helft laat Zwaluw vfc JO11-1 zien wat ze in huis hebben, en dat is heel veel. In de 47e minuut wordt het ook nog 1-7. Krijgt BZS JO11-1 dan geen 100% kansen meer? Natuurlijk wel, alleen duurt het tot de 48e minuut voordat BZS JO11-1 op een meter of 20 van het doel van Zwaluw vfc JO11-1 een vrije trap te nemen krijgt. Sven ramt de bal hard en op kniehoogte richting het doel, gelukkig voor BZS JO11-1 verdwijnt hij in het doel, 2-7.

De afsluitende penaltyreeks wordt met 5-8 een prooi voor Zwaluw JO11-1. Louis zit er vaak dichtbij, echter kan maar 2 strafschoppen keren.

Onder leiding van de zeer goed fluitende scheidsrechter Erik, vandaag een wedstrijd tegen een werkelijk weer fantastisch voetballende tegenstander. BZS JO11-1 is simpelweg nog een paar maten te klein om zich met deze tegenstander te kunnen meten. Hoewel ze sommige delen van de wedstrijd flink tegenstand konden bieden en al met al toch al gauw ook nu weer een kans of 10 gehad hebben en enkele doelpunten meer de wedstrijd wellicht een beter aanzien hadden kunnen geven, blijft het prima veldspel van Zwaluw vfc JO11-1 ook voor allen die BZS JO11-1 een warm hart toedragen, ontzettend mooi om te zien hoe een team van 10-jarigen als zo’n veldspel op de mat neer kunnen leggen. Laten we wat positieve punten eruit pakken, vergeleken met de wedstrijd van 31-3-2018 5 doelpunten minder tegen en zelf het aantal doelpunten verdubbeld. Trekken we deze aantallen door naar een volgende wedstrijd tegen Zwaluw en verminderen we het aantal tegen doelpunten weer met 5 en scoren we er meer dan vandaag, dan is het misschien (heel misschien) ooit toch nog mogelijk om minimaal een punt tegen ze te pakken.

Prima inzet vandaag weer vertoond BZS JO11-1, volgende week maar weer eens trachten 3 punten mee te nemen uit Oeteldonk.

Zaterdag 17 november staat uitwedstrijd om 09.30 uur tegen OSC’45 in Den Bosch op het programma. Dan weer 2 volledig gelijkwaardige teams tegen elkaar, welke de laatste paar jaar hebben laten zien weinig tot niets voor elkaar onder te doen.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin