BZS JO11-1 vergeet zichzelf te belonen tegen FC Engelen JO11-1

Hoofdklasse 4

3 november 2018 8:30

Opstelling BZS JO11-1

Vandaag staat de uitwedstrijd tegen FC Engelen JO11-1 op het programma voor BZS JO11-1.
Tijdens het verzamelen bij het sportterrein van BZS om 07.15 uur, blijkt dat we niet eens het eerste aanwezige team zijn wat uit moet, BZS MO9-1 staat er reeds voltallig te wachten vanaf 07.00 uur.
De ziekenboeg: Keeper Louis is er vandaag niet bij, een verdenking richting hersenvliesontsteking blijkt na enkele ruggenmergpuncties en diverse keren bloedprikken enigszins mee te vallen. Het blijkt dat hij last heeft van een virale infectie en uiteraard kan hij niet meespelen. We wensen Louis heel veel sterkte en beterschap met zijn herstel. Zaterdagochtend in de vroege uren meldde ook Silas zich ziek, zodat we uiteindelijk zonder wisselspelers op pad gaan naar Den Bosch. Silas ook beterschap.

Om 08.30 uur fluit de jeugdige scheidsrechter van FC Engelen voor de start van de wedstrijd en vanaf het eerste moment laat BZS JO11-1 blijken dat ze de 3 punten mee willen nemen in de tas naar Beusichem.
Aanval op aanval golft op het doel van FC Engelen JO11-1 af en met kunst en vliegwerk houdt de keeper van FC Engelen JO11-1 zijn doel schoon. Zelfs een 2-tal ballen van Stijn binnen 3 seconden op de lat willen er niet in. Ook de diverse hoekschoppen van BZS JO11-1 worden ternauwernood gekeerd, op de e.o.a. wijze lukt het maar niet om de bal in het doel te krijgen. Kansen van Rogier, Joep en Seth missen de juiste richting of een tegenstander krijgt er nog net een voetbalschoen tegen aan.
Maar ook FC Engelen JO11-1 krijgt een aantal kansen, echter de achterhoede van BZS JO11-1 bestaande uit Sten(g), Youri en Sven weten de meeste kansen te voorkomen of keeper Sten is een sta-in-de-weg. Sten (k) toont aan dat hij een waardige vervanger van Louis is en hij houdt zijn doel uitstekend schoon.
In de 28e minuut de zoveelste goede aanval van BZS JO11-1 en na een prima pass van Joep, schiet Rogier eindelijk de bal achter de keeper van FC Engelen JO11-1, 0-1.
Met deze stand wordt ook de rust bereikt, het lukt beide teams namelijk niet om in de resterende minuten nog te scoren.

Trainers Henrico en Martin trachten in de rust de boys van BZS JO11-1 weer te voorzien van de nodige tips en motiveren ze om in de 2e helft de kansen af te gaan maken.

Of de dauw is in de oren gaan zitten of ze hebben het niet goed begrepen, feit is in de 32e minuut FC Engelen JO11-1 reeds de 1-1 aan weet te laten tekenen. Een hoekschop wordt door een speler van FC Engelen JO11-1, die hoog boven de verdedigers van BZS JO11-1 uitkomt, prima binnengekopt.
Direct na de aftrap volgt er een prima combinatie tussen diverse BZS JO11-1 spelers en al rap zijn ze voor het doel van FC Engelen JO11-1 te vinden. Rogier geeft vanaf de linkerkant de bal goed voor en Joep knalt de bal onhoudbaar in de rechterkruising, 1-2. FC Engelen ziet na de aftrap een aanval in schoonheid stranden en BZS JO11-1 neemt het initiatief over.
Joep zet met een dieptepass Stijn vrij voor de keeper en deze rondt uitstekend deze kans af door de bal achter de uitkomende keeper van FC Engelen JO11-1 te schieten, 1-3.
FC Engelen wordt nog wat fysieker en met enige regelmaat ziet BZS JO11-1 zich teruggedrongen in de verdediging. In de 41e minuut krijgt FC Engelen weer een hoekschop te nemen en nu wordt de bal door een andere speler hoog boven keeper Sten (k) in de verre hoek binnen gekopt, 2-3.
De fysieke slijtageslag zonder wisselspelers begint zijn tol te eisen en in de 52e minuut scoort FC Engelen dan ook de 3-3. Dat hier een  overtreding op Youri aan vooraf gaat welke de scheidrechter niet gezien heeft, hij wordt met 2 handen aan zijn shirt van achteren neergetrokken en hij keurt dan ook het doelpunt goed.
BZS JO11-1 stroopt de mouwen nog een keer op en zowel de mee in schuivende Youri en Seth weten keer op keer de voorhoede van BZS JO11-1 aan te spelen. Het is nu echt een kwestie van pompen of verzuipen, maar de bal wil er simpelweg niet meer in.

De afsluitende penaltyreeks wordt met 6-5 een prooi voor FC Engelen JO11-1. Ook hier laat keeper Sten (k) zien dat hij uitstekend kan keepen en naast enkele strafschoppen die hij weet te keren, zit er zeer vaak dichtbij.

Spelers en technische staf van BZS JO11-1 balen van het gelijke spel, maar mogen trots zijn op de getoonde inzet. Zonder wisselspelers een dergelijke wedstrijd spelen tegen een enorm fysieke tegenstander, ze hebben het prima gedaan. Het is jammer van de gigantische hoeveelheid kansen welke vandaag niet zijn verzilverd, ongeveer 10 voor FC Engelen JO11-1 tegen ruim 20 voor BZS JO11-1.

Klasse mannen, prima gedaan! Wat een inzet, strijd en mentaliteit hebben jullie vandaag weer laten zien. Ouders, supporters en technische staf zijn uitermate trots op jullie. Wat meer de kansen afmaken en dan komt het best goed.

Zaterdag 10 november staat er een volgende kraker op het programma, namelijk de thuiswedstrijd om 12.45 uur tegen Zwaluwen V.F.C. JO11-1 in de hoofdklasse. De boys van BZS JO11-1 zullen dus vol aan de bak moeten om een goede uitslag te behalen, de laatste wedstrijd tegen deze zeer sterke tegenstander werd namelijk met 12-1 verloren. Mocht je nieuwsgierig zijn naar de beelden van die wedstrijd (een aanrader wanneer je van voetbal houdt!), kijk dan even naar de linkjes onderin het wedstrijdverslag van die wedstrijd, welke hier terug te vinden is.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin