Vrijwilligerswerk maakt je gelukkiger, meld je nu aan!

22 februari 2020 10:30

Mensen die vrijwilligerswerk doen zijn gelukkiger dan mensen die dat niet doen, komt naar voren in een vrijdag gepubliceerde analyse van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Onder vrijwilligers zegt 91 procent zich gelukkig te voelen, bij mensen die geen gratis arbeid verrichten is dat 85 procent.

‘Het Nederlandse verenigingsleven is een schitterend sociaal raamwerk, waarin duizenden mensen hun taak uitvoeren, meehelpen, een club laten draaien’, schreef columnist Sjoerd Mossou vorig jaar al.

De inspanningen die ze daarvoor moeten leveren, verdienen ze terug. Niet in geld, maar in een goed gevoel. ,,Vrijwilligerswerk maakt gelukkiger’’, stelt prof. dr. Ap Dijksterhuis, hoogleraar sociale psychologie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.

BZS heeft ondanks een groot aantal vrijwilligers ook nog steeds vacatures te vervullen, zie ook de vacaturebank op de website en onderstaande vacatures:

1. Ontvangstcommissie: Gastheer/-vrouw zaterdag
2. Scheidsrechters: Zonder scheids geen voetbal !
3. Commissielid Communicatie
4. Commissielid Accommodatie