BZS periodekampioen na late zege op DESO

10 november 2019 23:30

BEUSICHEM - BZS is in vijfde klasse C Zuid 1 periodekampioen na de 4-2 zege op DESO. De Brabanders kwamen niet op visite met de gedachte om te figureren. Ze scoorden zelfs de openingstreffer en tot aan de 85ste minuut stond de 2-2 stand op het scorebord.

BZS-trainer Niek Amelink merkte dat zijn elftal last had van de zenuwen. ,,We voelden toch wel een beetje de spanning. Het gaat toch om een prijs, hè?” In de tweede helft speelde DESO geruime tijd met tien man omdat hun sluitpost rood kreeg. Na de 4-2 lag het spel kort stil. Voor even maar er trad geen verandering meer op in de stand. Voor BZS waren Niek van Ewijk, Jaffar Ahmidout, Martijn Ehlhardt en Jelmer Stegmeijer trefzeker.

Meer nieuws uit de vijfde klasse C

De bovenste ploegen in de vijfde klasse C maakten allen geen fout. DESO -waarbij doelman Chantal Haenen rood pakte- was op bezoek bij koploper BZS nog wel dicht bij een stuntje, maar ging uiteindelijk toch onderuit: 4-2.

MOSA'14 - SBV 0-4
MOSA'14 kent een vervelend seizoen. De Oijenaren bezetten de laatste plek in de vijfde klasse C en vandaag waren ze ook niet opgewassen tegen SBV. Jordy van Outvorst was het die zijn ploeg met twee goals op 0-2 zette. Beide goals -na assists van Kevin Heijnen- vielen al binnen 9 minuten. Na Jornaldo was het Stan van Veghel die in de tweede helft de score verdubbelde. Bij MOSA'14 maakte doelman Wessel van Mill zijn debuut in het eerste. Hij was hersteld van een kruisbandblessure. Trainer Peter van Orsouw: "Complimenten voor Wessel en ook voor de jeugdspelers die er vandaag bij waren en invielen."

Ophemert - Maaskantse Boys 2-3
Maaskantse Boys-trainer Maurizio Atzeni vond dat het duel met Ophemert leek op het Engelse Non-League football. Hij zag dat zijn ploeg de eerste dertig minuten oppermacht was. Clint van Creij zorgde na 4 minuten al voor de 0-1. Zeven minuten later was het 0-2 door Jeffrey van den Hurk. Ophemert maakte de aansluitingstreffer, maar na een half uur was de marge weer twee door een rake penalty van Van Creij. "In de tweede helft werd het een soort rugbygevecht waarbij bijna alles geoorloofd was." Een kwartier voor tijd werd het 2-3, maar dichterbij kwam de thuisploeg niet. "Een zeer groot compliment aan de gehele ploeg. Ze bleven rustig en werkten zeer hard als team. Vooral doelman Tom Wertenbroek onderscheidde zich met fantastische reddingen. Helaas waren wij te slordig in de eindpass om de wedstrijd voortijdig te beslissen."

Hedel - Ruwaard 6-1
Ruwaard was in Hedel niet opgewassen tegen de titelkandidaat. Na de 3-0 bracht Wes Kroezen met een penalty de spanning enigszins terug in de wedstrijd, maar twee minuten later was het alweer 4-1. Hedel maakte het karwei vervolgens in de tweede helft verder af: 6-1. Ruwaard-trainer Ger Romeijnders: "Een terechte nederlaag. Maar met de vechtlust van vorige week was deze uitslag niet nodig geweest."

OKSV - HRC'14 5-3
Er gebeurde een hoop vandaag in Overlangel. Na 37 minuten was het al 3-2, waarbij Rick Reijs (1-1), Perr Hidding (2-1) en wederom Hidding (3-2) de doelpunten maakten. Trainer Fred Donkers van OKSV: "Na de pauze hebben we van minuut 45 tot aan de 80ste minuut goed gevoetbald. Mede daardoor liepen we uit naar 5-2 door Rick Reijs en Jort Van Heumen, waarna we vlak voor tijd de 5-3 nog tegen kregen. Het was een terechte overwinning van ons."

Vijfde klasse C:
Hedel - Ruwaard 6-1