BZS JO11-1 verliest nipt

DSC JO11-1

Assist: Youri Mol
... (schot)
Sven van Beusichem (vrije trap)

Hoofdklasse 4

22 september 2018 12:45

Peter van Dinther

Opstelling

Zaterdag 22 september en de 1e competitiewedstrijd staat op het programma. De boys van BZS JO11-1 mogen thuis aantreden tegen hun leeftijdsgenoten van DSC JO11-1 om 12.45 uur. Keeper Louis had deze week wat moeite op school met de banken tijdens gym, de banken hebben deze battle gewonnen en geblesseerd moest Louis dan ook afhaken voor deze wedstrijd. Ook nu werd hij weer vanaf de 1e time-out vervangen door Rick (bedankt voor het meedoen Rick). Ook Stijn raakte geblesseerd tijdens gym op school, maar kon gewoon aantreden tegen de kampioen uit de hoofdklasse JO10-1 van het voorjaar van afgelopen seizoen.

Om 12.45 uur fluit scheidsrechter Peter van Dinther (Peter, bedankt voor het fluiten) voor de start van de wedstrijd. Dat het een spannende wedstrijd zal worden is vanaf het 1e fluitsignaal te zien. Beide ploegen geven elkaar over het gehele veld weinig ruimte en goed voetbal zal vandaag ondergeschikt blijken aan inzet en strijd. De achterhoede van BZS JO11-1 afwisselend bestaande uit keepers Sten (k) Rick, Sten (g), Seth, Youri, Sten (k) en Sven weet af en toe aardig combinerend het middenveld bestaande uit Rogier, Stijn en Silas te vinden. Joep is vandaag in de spits terug te vinden, maar zal vaker dan hem lief is in moeten zakken om allereerst het spel van DSC JO11-1 te ontregelen en daarna al combinerend aan de opbouw mee te moeten doen. Via Rogier en Stijn weet BZS JO11-1 voor de rust diverse keren goed door te komen, echter het afronden zal vandaag een pijnpunt blijven. Schoten op doel gaan over en naast of de keeper van DSC JO11-1 redt een aantal keren prima. In een 1e helft waarin qua mogelijkheden BZS JO11-1 licht de overhand heeft, neemt toch DSC JO11-1 in de 23e minuut afstand van BZS JO11-1 door onhoudbaar de bal binnen te schieten. In deze stand komt tot aan de rust geen verandering.

Trainers Henrico en Martin zetten in de rust de boys van BZS JO11-1 op scherp door nogmaals het tactisch plan uiteen te zetten en te blijven hameren op het alert zijn in de duels en scherpte over het gehele veld. Wat vaker en beter combinerend een eigen ploeggenoot vinden, is ook geen overbodige luxe.

Vanaf het begin van de 2e helft zet BZS JO11-1 tegenstander DSC JO11-1 steeds beter onder druk en heeft diverse mogelijkheden op een doelpunt. In de 34e minuut weet Rogier na een prima actie nog net Youri aan te spelen, deze zet Joep vrij voor het doel en deze weet wel raad met dit buitenkansje, 1-1. Helaas blijkt het van korte duur, want reeds in de 39e minuut scoort DSC JO11-1 de 1-2. BZS JO11-1 tracht wat meer uit hun schulp te kruipen en behoedzaam de aanval te kiezen, echter doordat teveel mee opgekomen spelers DSC JO11-1 een countermogelijkheid bieden, wordt het in de 39e minuut 1-3. Silas en Rogier wisselen van kant en na goed doorgaan van Rogier, wordt hij op een meter of 10 van het doel van DSC JO11-1 ongelukkig onderuit geschopt door de uitkomende keeper van DSC JO11-1. Sven zet zich achter de bal en schiet de bal tussen een kluwen van spelers hard en onhoudbaar in, 2-3 in de 54e minuut. Doordat BZS JO11-1 toch steeds meer de aanval blijft kiezen, weet DSC JO11-1 toch ook diverse keren het doel van keeper Rick te bereiken, echter Rick laat een aantal keren zien dat ook hij een bal tegen kan houden. Toch moet hij na een counter in de 58e minuut capituleren, waardoor de eindstand van 2-4 bereikt wordt.

Beide teams bleken vandaag prima gewaagd aan elkaar en goed te zien is dat BZS JO11-1 een prima progressie gemaakt heeft na de nederlagen in de beker en de competitie van een half jaar geleden, waarin het beide keren kansloos verloor met respectievelijk 4-0 en 3-5. Ook nu weer met niet altijd goed voetbal, maar wel met inzet en passsie. Vorige week zat BZS JO11-1 net aan de goede kant van de score, vandaag helaas aan de andere kant. Het meest effectieve team heeft vandaag nipt gewonnen. Deze week maar weer lekker trainen en in het bijzonder op het afronden.

Zaterdag 29 september staat er in de competitie een volgende kraker op het programma, namelijk de uitwedstrijd om 08.45 uur tegen de nummer 2 (OJC)uit de hoofdklasse JO10-1 van afgelopen voorjaar.  De boys van BZS JO11-1 zullen dus weer vol aan de bak moeten om een goed resultaat te behalen.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin