BZS JO11-1 scoort te weinig tegen Sliedrecht JO11-1

... (schot)

1 september 2018 8:30

Opstelling BZS JO11-1

BZS JO11-1 mag nadat ze vorige week de oefenwedstrijd tegen 1e klasser Vriendenschaar JO11-1 indrukwekkend met 14-2 van de mat te hebben gespeeld, vandaag voor de beker aantreden in de bekerwedstrijd uit tegen het eveneens in de hoofdklasse spelende Sliedrecht JO11-1.

Dat het aanwezigheidstijdstip van 07.15 uur bij het sportcomplex van BZS niet voor iedereen bleek weggelegd, mag duidelijk zijn. Toch kwam tegen 07.30 uur de desbetreffende bus aangereden en konden we met een zeer uitgedund supporterslegioen de reis naar Sliedrecht aanvangen. Uiteraard met het welbekende liedje “Het busje komt zo” van het muziektrio Höllenboer mee lallend in het achterhoofd.

Hoewel het vannacht in sommige delen van Nederland iets gevroren heeft, is het werkelijk prachtig weer om te voetballen. Het zonnetje schijnt en een enkeling heeft het toch nodig gevonden om, al rekening houdend met een lage temperatuur, zijn warme winterwanten aan te trekken.

De niet door voetbal spelregelkennis gehinderde scheidsrechter (tip voor vv Sliedrecht, stuur voor aanvang van een competitie svp de scheidsrechters op een spelregel en scheidsrechter cursus en check voor de juiste regels o.a. t.a.v. veldafmetingen de link hier.) floot om 08.31 uur voor de start van de wedstrijd. BZS JO11-1 bleek vanaf het begin van de wedstrijd de bovenliggende partij en combineerde naar hartenlust de bal rond. In de 5e minuut resulteerde een prima combinatie aanval over meerdere spelers reeds in de 0-1, doordat de laatste pass van Youri naar Rogier behendig door de laatste werd afgerond. De druk op Sliedrecht JO11-1 bleek aanhouden en zeker de 1e 15 minuten kwam Sliedrecht niet in de buurt van BZS JO11-1 keeper Louis. In de 1e helft was de kansenverhouding 1 voor Sliedrecht JO11-1 en zeker 10 kansen voor BZS JO11-1. Echter de juiste scherpte ontbrak, of de bal werd net nog door de keeper van Sliedrecht JO11-1 gekeerd of tot hoekschop verwerkt. Dat de minuut time-out (tip voor de scheids,  2 minuten en geen 5! minuten) niet echt in het voordeel van BZS JO11-1 uitviel, mag duidelijk zijn. Na de time-out bleken beide ploegen wat meer in evenwicht en wist Sliedrecht JO11-1 ook nog een paar gelukkig niet succesvolle aanvallen op te zetten. Net als BZS JO11-1 overigens. Gelukkig was de scheidsrechter niet al te flauw en deze liet dan ook lekker doorvoetballen, tot de 35 minuten zuivere speeltijd werd aangetikt i.p.v. de geldende 30 minuten…

Met de 0-1 stand wordt de rust bereikt en bespreken de trainers Henrico en Martin de inzet, benadrukken nogmaals hoe er gespeeld dient te worden. Het tactisch concept wordt nogmaals onder de aandacht gebracht en gehamerd op het combinatievoetbal.

Beide teams zijn weer klaar voor de 2e helft en vol goede moed betreden ze het veld. Sliedrecht JO11-1 laat zich in de 2e helft beduidend meer zien op de helft van BZS JO11-1 en de betere kansen zijn in het eerste gedeelte van de 2e helft dan ook voor Sliedrecht JO11-1. BZS JO11-1 is slordig in de aannames, de balbehandeling is niet goed en ze laten zich geregeld de spreekwoordelijke kaas van het brood eten. In de 43 minuut scoort Sliedrecht dan ook terecht, waardoor het 1-1 wordt. Een counter na een corner en een niet al te beste restverdediging is de achterhoede van BZS JO11-1 te machtig. Na enkele tactische ingrepen komt BZS JO11-1 beter aan het voetballen toe en hoewel het initiatief bij BZS JO11-1 komt te liggen, moeten de spelers behoedzaam zijn op de counters van Sliedrecht JO11-1. Aanval na aanval golft op het doel van Sliedrecht JO11-1 af, diverse 100% kansen worden helaas niet benut door BZS JO11-1. Ook Sliedrecht JO11-1 krijgt nog een paar mogelijkheden, echter beide ploegen weten de bal er niet in te krijgen. De scheidsrechter krijgt er ook nu geen genoeg van en laat nu bijna tot zelfs 40 minuten zuivere speeltijd doorspelen. Wel een goede conditie training voor beide ploegen, dat dan weer wel.

Hoewel de afsluitende penalty reeks gewonnen wordt door BZS JO11-1 met 3-5, worden ook hier de nodige penalty’s gemist en laat keeper Louis zijn skills zien met enkele uitstekende reddingen.

Dat de eindstand 1-1 is, heeft niets te maken met de scheidsrechter, maar alles met BZS JO11-1 zelf en het niet afmaken van de kansen. Beide teams hebben er een boeiende, leuke en zeer spannende wedstrijd van gemaakt. De uitslag van de wedstrijd is kijkend naar de aantallen kansen, 7 voor Sliedrecht JO11-1 en 20 voor BZS JO11-1, niet in verhouding. Maar zo eenvoudig scorend als vorige week lukt helaas niet iedere wedstrijd. Deze week maar weer goed trainen op het afronden  op doel en wellicht dat trainer Martin nog een constructie weet te bedenken om het achterin volledig af te dichtten.

Dus heb je volgende week zaterdagochtend je huis schoon, auto gewassen en de wekelijkse boodschappen bij de EMTE gehaald? Kom de boys van BZS JO11-1 's middags aanmoedigen in de ongetwijfeld weer spannende en hopelijk doelpuntrijke wedstrijd tegen hun leeftijdsgenoten van 1e klasser VVAC JO11-1 op 8 september om 12.45 uur.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin