BZS JO11-1 bekert door na knotsgek en doelpuntrijk duel

15 september 2018 12:45

Opstelling

Matchday

Zaterdag 15 september en de beslissende 3e bekerwedstrijd staat op het programma. De boys van BZS JO11-1 mogen thuis aantreden tegen hun leeftijdsgenoten van MVV’58 JO11-1 om 12.45 uur. Keeper Louis was niet aanwezig en werd vervangen door Rick (bedankt voor het meedoen Rick). Trainer Martin kon ook niet aanwezig zijn, Henrico en Michel vormden vandaag de technische staf. Gezamenlijk pakten ze de taak op om de boys van BZS JO11-1 goed voor te bereiden op de traditioneel lastige tegenstander MVV’58 JO11-1. Dat het een knotsgek, spannend en zeer doelpuntrijk bekerduel zou worden, dat was op dat moment nog niet te voorzien.

Om 12.45 uur fluit scheidsrechter Peter van Dinther (Peter, bedankt voor het fluiten) voor de start van de wedstrijd. Beide teams tasten elkaar wat af, de tactische stellingen worden ingenomen en de duo’s op het veld zoeken elkaar op. Met combinatievoetbal tracht BZS JO11-1 de verdediging van MVV’58 JO11-1 te ontrafelen, echter die hield de 1e minuten goed stand en ook MVV’58 JO11-1 liet zoals verwacht zien goed te kunnen voetballen. In de 4e minuut liet de verdediging van BZS JO11-1 zich verrassen en dat betekend 0-1. Na de aftrap wordt de stand direct rechtgetrokken in de 5e minuut en Joep laat de 1-1 aantekenen, door niet goed wegwerken van een bal direct af te straffen. Dat Joep op dreef is blijkt 2 minuten laten, na een prima combinatie met Rogier rondt Joep wederom behendig af, 2-1. Dat het ook andersom mogelijk is blijkt in de 10e minuut, nu geeft Joep een prima dieptebal op Rogier en deze verschalkt de keeper in de rechterhoek, 3-1. In de 14e minuut zet de mee opgekomen Youri met een splijtende pass Joep vrij voor de keeper en hij weet wel raad met dit buitenkansje, 4-1.  Zoals in eerdere bekerwedstrijden ook reeds te zien was, blijkt de time-out een waar onding voor BZS JO11-1. In de 16e minuut weet MVV’58 JO11-1 de 4-2 te scoren en in de 18e minuut gevolgd door de 4-3.  In de 20e minuut zet Sven met een dieptepass in de loop, Rogier vrij voor de keeper en die rondt goed af, 5-3.  Beide teams weten van geen opgeven en aanval na aanval gaan beide kanten op. In de 27e minuut scoort MVV’58 JO11-1 de 5-4. Wordt dit dan ook de rusttand? Nee, want in de 28e minuut weet Sven de inschuivende Youri in de loop aan te spelen en deze schiet de bal onhoudbaar achter de keeper van MVV’58 JO11-1, 6-4. Met deze stand eindigt een bewogen 1e helft, en de rust wordt ook door het supporterslegioen benut om de hartslagen weer op het normale niveau te krijgen. Beide teams hebben alles gegeven wat ze hebben en dat blijkt van beide kanten heel veel te zijn.

Trainers Henrico en Michel zetten in de rust nogmaals het tactisch plan uiteen en blijven hameren op het alert zijn in de duels en scherpte over het gehele veld.

Aan het begin van de 2e helft ziet BZS JO11-1 zich meer en meer teruggedrongen worden op eigen helft en in de 34e minuut komt MVV’58 alweer dichterbij door de 6-5 te scoren. Het wordt steeds meer billenknijpen langs de kant en de spanning zit er dan ook direct weer goed in. In de 37e minuut bedient Joep linksbuiten Rogier en die schuift de bal achter de keeper, waardoor de marge weer op 2 komt, 7-5. MVV’58 JO11-1 geeft zich nog steeds niet gewonnen en in de 39e minuut scoren ze dan ook de 7-6. Van beide kanten wordt gesmeten met krachten en beide teams laten zien zeer goed aan elkaar gewaagd te zijn. Het zal tot de 52e minuut duren voordat BZS JO11-1 de marge weer op 2 weet te brengen. Met enkele soepele passeerbewegingen speelt Joep zich vrij, geeft de bal mee aan Rogier en die schiet vernietigend de 8-6 binnen. De laatste 8 minuten van de wedstrijd laten beide teams zich over het gehele veld zien, duels worden niet uit de weg gegaan. Soms worden ballen met kunst en vliegwerk tot corner verwerkt, echter 1 ding blijft wel zo staan. En dat is de stand, met 8-6 in het voordeel van BZS JO11-1 wordt het einde van de wedstrijd gehaald en is BZS JO11-1 door naar de volgende bekerronde.

De afsluitende penaltyreeks was van beide kanten niet best en als goed gastheer zijnde schenkt BZS JO11-1 met 3-5 de overwinning hiervan aan MVV’58 JO11-1. Wel weet keeper Rick zich te laten zien met een aantal prima reddingen.

Beide teams bleken, zoals op voorhand reeds aangegeven, prima gewaagd aan elkaar en maakten er samen een knotsgekke en bijzonder spannende wedstrijd van. Niet altijd met oogstrelend voetbal, maar wel met inzet en passsie. Dat van beide supporterslegioenen de hartslagen ook met enige regelmaat versprongen, mag geen verrassing heten. Aan beide kanten werden nog voldoende kansen gemist, of door de keepers tegengehouden. Echter het meest complete team heeft vandaag nipt gewonnen. Lekker trainen en dan zaterdag op naar de start van de competitie.

Zaterdag 22 september start de competitie in de hoofdklasse voor de boys van BZS JO11-1 tegen de kampioen van het najaar uit de JO10-1 hoofdklasse, het belooft dus op voorhand alweer een wedstrijd van jewelste te worden. We zien jullie graag zaterdag aanstaande om 12.45 uur graag weer langs de lijn.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin