BZS JO11-1 wint in doelpuntrijk duel van VVAC JO11-1

BZS JO11-1

VVAC JO11-1

Youri Mol (schot)
Sven van Beusichem (afstandschot)
... (schot)
... (schot)

8 september 2018 12:45

Peter van Dinther

Opstelling

Zaterdag 8 september en de 2e bekerwedstrijd staat op het programma. De boys van BZS JO11-1 mogen thuis aantreden tegen hun leeftijdsgenoten van VVAC JO11-1 om 12.45 uur. In overleg met de technische staf van VVAC JO11-1 is uiteindelijk besloten om de wedstrijd een half uur later te spelen.

Om 13.15 uur fluit scheidsrechter Peter van Dinther (Peter, bedankt voor het fluiten) voor de start van de wedstrijd.

Na de 1e minuten wat behoedzaam gestart te zijn, begon BZS JO11-1 geleidelijk aan de overhand te krijgen en dat resulteerde in na een solo actie van Rogier in de 8e minuut in de 1-0.  Een minuut later wist  Rogier met een prima pass Youri vrij te spelen en deze rondde bekwaam af, 2-0. Vlot combinerend en met goed overspelen weet BZS JO11-1 elkaar te bereiken. In de 16e minuut maakt Silas er 3-0 van, gevolgd door een afstandsschot net over de helft van het veld van Sven in de 18e minuut met de 4-0. In de 26e minuut weet Rogier met een prima assist Joep aan te spelen en hij schiet de bal bekeken achter de keeper, 5-0.

Aangezien het klassenverschil al ruimschoots is uitgedrukt in doelpunten, benadrukken de trainers Henrico en Martin in de rust dat er vooral aan het doelsaldo gewerkt moet worden. Dus lekker combineren en de bal goed rond laten gaan.

In de 2e helft bleek het team van VVAC JO11-1 beter bestand tegen de druk van BZS JO11-1 en het spel golfde wat meer op en neer. Toch weet rechtsbuiten Stijn zich steeds meer te onderscheiden met zijn acties en reeds in de 35e minuut schiet hij de bal onhoudbaar achter de uitkomende keeper 6-0. VVAC JO11-1 laat zich toch niet helemaal de kaas van het brood eten en met name de vrouwelijke spits laat zich een aantal keren goed zien en aanvoerder Seth heeft af en toe zijn handen echt goed vol aan haar. In de 42e minuut weet VVAC JO11-1 de 6-1 te scoren, gevolgd in de 44e minuut door de 6-2. Beide keren werd er in de achterhoede van BZS JO11-1 niet goed en tijdig ingegrepen. Het spel gaat nu wat meer op en neer en BZS JO11-1 is wakker geschut. Seth schuift wat meer in en zowel de backs Sten (g) als Sten (k) zijn meer op de helft van VVAC JO11-1 te vinden. Keeper Louis heeft zich reeds enkele malen kunnen onderscheiden met prima reddingen. In de 53e minuut weet Stijn, na een prima aanval over meerdere schijven, de keeper wederom te verschalken, 7-2. In de 55e minuut schiet Joep de bal onhoudbaar, na weer een combinatie over 5 spelers, achter de keeper van VVAC JO11-1, 8-2. Het toetje is voor de prima in vorm zijnde Stijn. Hij krijgt de bal in de diepte via Joep aangespeeld en weet ook nu weer de keeper te passeren, waardoor hij de eindstand van 9-2 op het scorebord weet te brengen.

De afsluitende penaltyreeks was van beide kanten niet best en resulteert dan ook in 2-2. Hier weet keeper Louis zich weer te laten zien met een aantal prima reddingen.

Met zeker in de 1e 20 minuten van de wedstrijd prima voetbal is de basis gelegd voor de hoge uitslag, het verval in het 1e gedeelte van de 2e helft moet er nog wat meer uit. Wanneer BZS JO11-1 het goede combinatievoetbal wat langer weet te hanteren en wat beter gefocussed is na een time-out of zeker na de rust, dan kan de 3e en laatste bekerwedstrijd tegen het traditioneel lastige team van MVV’58 JO11-1 zeker worden gewonnen. Al met al met een zeer positief gevoel kan het team en de technische staf van BZS JO11-1 daar naar toe werken en hopelijk de volgende ronde van de beker bereiken.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin