BZS 35+ kampioen na krankzinnige slotronde

Nivo Sparta 35+1

20 april 2018 20:00

BZS 35+ kampioen na krankzinnige slotronde

De routiniers van BZS 35+ zijn vrijdagavond eerste geworden in hun 1e klasse KNVB poule. Daarvoor was een bijna onmogelijke inhaalronde vereist op de slotronde.

De competitie wordt in toernooivorm gespeeld met 3 wedstrijden per wedstrijddag. Alleen als BZS vrijdagavond 20 april alle 3 wedstrijden zou winnen, waren ze zeker eerste. Met de lijst lange blessures (gebroeders Van Wijk, Eric vB., Marcel, Pablo) leek dat van te voren een mission impossible.

Op een zonovergoten prachtige voetbalavond was vooral HSSC’61 de te kloppen ploeg en die kwam in de laatste wedstrijd op het programma, de feitelijke finale.

BZS begon tegen Everstein aan de moeilijke opdracht. Compact spelen en beheerst op zoek naar de goal. Die leek al snel te vallen. Louis zette strak voor, maar de mogelijkheid ging over. Keeper Marco – normaal speler – onderscheidde zich door een paar ballen uitstekend te pakken. Eindstand 0-0. Dat was het moment dat BZS niet meer dacht aan de poulewinst.

Tweede wedstrijd speelde BZS tegen Nivo Sparta. Ook hier een goed georganiseerde verdediging van Luc, Barry en Eric en uitvallen van Louis en Rinie. Het was Rinie die uit een harde lage corner de bal wist in te tikken. De 1-1 volgde ongelukkig, waarna Louis goed doorging en de 2-1 binnen tikte.

HSSC’69 was de koploper en de laatste wedstrijd was feitelijk de finale, zonder dat BZS dat besefte. BZS begon steeds met een goede opbouw van Emanuel en opkomende backs Barry en Jeroen. De 1-0 voor BZS was een beloning voor goed spel, maar HSSC’61 had een gevaarlijke voorhoede en Marco werd zwaar getest. Na goede reddingen werd het toch 1-1. Het beste antwoord is gewoon terug scoren. Dat deed Jeroen bijna direct van de aftrap. Een afstandschot ging onbereikbaar voor de keeper in de linkerhoek.

Vasthouden of uitbouwen, is dan de vraag. Beide, zo bleek. BZS kwam er gevaarlijk uit met een aanval op links van Louis en de opkomende Jeroen. Hij zette Louis met een 1-2 vrij voor de keeper en het was 1-3. Het werd zelfs nog 1-4 na een passeerbeweging en geplaatst schot van Jeroen en toen was de buit feitelijk binnen. Op weg naar de kleedkamer begon het besef door  te dringen dat BZS wel eens kampioen kon zijn geworden. HSSC’61 had maar 3 punten gepakt deze ronde (3 wedstrijden). In de kleedkamer werd de stand erbij gepakt en was de conclusie duidelijk. BZS 35 + is kampioen geworden door een krankzinnige slotronde. En over vier competitierondes was dat ook wel terecht.