35+ wint thuistoernooi dat eindigt in ziekenhuis

SC Everstein 35+1

9 maart 2018 19:30

35+ wint thuistoernooi dat eindigt in ziekenhuis

De routiniers van 35+ zijn heel goed gestart aan de KNVB-competitie door vrijdagavond het thuistoernooi te winnen in de strijd met HSSC, Everstein en Nivo Sparta, maar verloor twee spelers door blessures.

Bij deze competitie worden op één avond drie wedstrijden gespeeld en zijn er 9 punten te verdienen. BZS pakte er zeven door te winnen van Everstein (3-1) en van (de kampioen vorig seizoen) Nivo Sparta (4-2). Het gelijke spel tegen HSSC was niet gek, gezien het feit dat het team met een deel oud-eerste spelers kwam.

In de eerste wedstrijd tegen Everstein kwam BZS op achterstand door een organisatiefout achterin, maar het was knap hoe het team zich herstelde en de 3-1 winst pakte. Dat was met overtuiging en inzet. Edwin scoorde uit een mooie aanval die begon op het middenveld waar de bal werd afgejaagd en zuiver ingepasst op de diepte uitkwam bij Edwin. Verdiend gelijk. Daarna was het Louis die twee keer zelf ging, maar dat twee keer beloond zag met een goal.

Spannende pot

De tweede wedstrijd tegen Nivo Sparta was een hele spannende pot. De 1-0 voor BZS kwam uit de lucht vallen, maar in het tweede deel van de wedstrijd werd Nivo Sparta sterker en kwam ze gelijk. Daarna was het Erik die kon wegdraaien bij zijn verdediger en knap kon afronden. Ook daar kwam Nivo Sparta weer gelijk na een fout op het middenveld bij BZS. De 3-2 was van Pablo die een hard ingepasste bal precies goed hanteerde en 1-1 kwam te staan tegen de keeper. De 4-2 was een klassieke. De keeper van Nivo Sparta kwam mee naar voren, moest onder druk passen. De bal werd gecontroleerd op de borst door Jeroen die de keeper verschalkte met een afstandschot van eigen helft. Minpuntje was het uitvallen van Emanuel. Ook klassiek, hij voelde zijn hamstring al en een sprintduel was teveel voor de spier.

Geen vuist  maken

Tegen HSSC kon BZS niet echt een vuist maken, HSSC eigenlijk ook niet. Zeer slim spelende oud-eerste spelers die moeilijk te passeren zijn. 1-1 was een terechte uitslag. Ook hier viel en BZS-speler geblesseerd uit. Edwin zat zo om elf uur ’s avonds nog in het ziekenhuis.