BZS JO10-1 verliest maar toont geweldige inzet

Hoofdklasse 2

31 maart 2018 10:15

Opstelling BZS JO10-1

Vandaag staat de uitwedstrijd tussen Zwaluw VFC JO10-1 en BZS JO10-1 op het programma. Het is werkelijk prachtig weer om te voetballen op een schitterend kunstgrasveld. De technische staf had de cadeaubonnen voor een eilandtrip verzilverd, waardoor Henrico en Martin niet aanwezig waren en Michel de uitdagende klus had om vandaag een goed resultaat neer te zetten. De spelers Sten (g) en Youri waren ook van een lang weekend weg aan het genieten en Stijn is nog herstellende van zijn gebroken arm. Gelukkig waren Mohammed taqi al Ghraoui en Joep Middelkoop bereidt om mee te doen en is Sven weer hersteld van zijn enkelband blessure.

Om 10.15 uur fluit de scheidsrechter voor de start van de wedstrijd en BZS JO10-1 wordt direct vastgezet op eigen helft. Reeds in de 3e minuut scoort Zwaluw VFC JO10-1 de 1-0, in de 5e minuut de  2-0, 3-0 in de 13e minuut, 4-0 in de 21e minuut, 5-0 in de 23e minuut, 6-0 in de 24e minuut en 7-0 in de 25e minuut. Was BZS JO10-1 dan zo slecht? Nee, de tegenstander van vandaag liet zien hoe er gevoetbald dient te worden wanneer je kampioen in de hoofdklasse wilt worden. Fysiek sterk, tactisch en technisch vaardig en goed combinerend. Iedere aanval van BZS JO10-1 of poging daartoe werd vakkundig en snel in de kiem gesmoord door Zwaluw VFC JO10-1 en het klasse verschil in de 1e helft was zo ontzettend groot, dat BZS JO10-1 blij mocht zijn dat het met een 7-0 stand de rust behaalde.

Trainer Michel nam de boys van JO10-1 mee naar de kleedkamer en voorzag ze van de nodige broodnodige motivatie voor de 2e helft.

In de 2e helft zet vanaf het begin het spelbeeld uit de 1e helft zich voort, maar bleek BZS JO10-1 beter bestand tegen de druk van Zwaluw VFC JO10-1. Toch wordt het in de 35e minuut 8-0 en in de 36e minuut 9-0. Echter ook BZS JO10-1 weet zich steeds beter combinerend richting het doel van de tegenstander te bewegen en in de 37e minuut scoort Joep uit een dergelijke aanval de bevrijdende 9-1. Dat daarna Zwaluw VFC JO10-1 in de 39e minuut de 10-1 scoort, in de 44e minuut de 11-1 en in de 45e minuut de 12-1 doet eigenlijk niet meer ter zake. Feit is dat Louis weer uitstekend stond te keepen en zeer veel ballen nog uit zijn doel kon houden. Alle spelers van BZS JO10-1 hebben zich helemaal leeg geknokt voor wat ze waard waren. Jammer dat er niet nog 1 of 2 doelpunten bij geprikt konden worden.

De afsluitende penaltyreeks werd wel een prooi voor de boys van BZS JO10-1 en met 2-4 kon er toch nog iets gevierd worden.

Jammer van de enorme uitslag, maar BZS JO10-1 mag trots zijn op de getoonde inzet. Soms is een team dermate beter, dat er geen houden aan is. Wel dat was vandaag het geval en om heel eerlijk te zijn, is ook dat wel genieten. Zelfs als je het ene doelpunt na het andere doelpunt ziet binnenvallen en zelfs als je supporter bent van de tegenpartij. Prima inzet getoond BZS JO10-1! Michel, ontzettend bedankt voor de coaching en we hebben kunnen zien waar aan gewerkt zal moeten worden om nog wat treden hoger te kunnen eindigen in de competitie.

Hierbij de Youtube linkjes naar de wedstrijd van BZS JO10-1 tegen Zwaluw VFC JO10-1:
1e helft:
2e helft:

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin