BZS en Beesd delen de punten

BZS 1 (zon)

Beesd 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

13 september 2015

BZS heeft afgelopen zondag een punt behaald tijdens de thuiswedstrijd tegen VV Beesd. Na negentig minuten stond de eindstand 3-3 op het scorebord.

Opstelling BZS: Roy, Julien, Jeroen, Joey, Jermain, Erik, Youssef, Rene, Martijn, Tom en Jordy. BZS heeft een nieuwe collectie voetbalshirts aangeschaft, dit was de eerste wedstrijd waar BZS 1 ten strijde trok in de nieuwe tricots.

Lang leek het er niet naar uit te zien dat Beesd een punt zou meenemen uit Beusichem. BZS begon namelijk explosief, na een paar minuten was René zeer attent bij een corner. Hij tikte van dichtbij de 1-0 binnen. Nog geen twee minuten daarna kwam BZS al op 2-0. Na een goede actie van Erik werd spits Jordy bedient, die toonde zich een bekwaam afmaker. 2-0.Nog geen minuut later werd het zelfs al 3-0. Jordy wist voorin de bal vast te houden en verschalkte de doelman van Beesd opnieuw. 3-0. Het toegestroomde publiek keek met ongeloof toe, waar ging dit eindigen?
Maar BZS wist de spectaculaire start geen vervolg te geven in het restant van de eerste helft. Langzaam begon Beesd het spel te maken, steeds meer stond BZS onder druk. Enige gemakzucht sloop in het spel bij de thuisploeg, er werd even niet goed opgelet en plots maakte Beesd 3-1. BZS probeerde weer het overwicht te krijgen maar Beesd drukte door, in de laatste seconden voor rust profiteerde Beesd van een slap moment in de BZS defensie.

En zo stond de ongewone ruststand van 3-2 op het scorebord.

Na rust vloog Beesd uit de startblokken. Binnen een minuut stond het 3-3. BZS had een 3-0 voorsprong weggegeven. Maar in het restant van de tweede helft toonde BZS aan fysiek en mentaal goed in orde te zijn. Het iniatief keerde terug bij de thuisploeg, en dat was knap gezien het scoreverloop. BZS kreeg weer wat kansjes, Jeroen was uit een corner dichtbij. En Youssef zag zijn goede voorzet onderschept worden.Ondertussen viel Julien met een blessure uit en bracht Jack Robin in als vervanger. Niet lang daarna verliet Tom het veld voor Niels. Laatstgenoemde had in de slotfase nog een dot van een kans op de 4-3 maar de keeper stopte zijn inzet.

Uiteindelijk een terechte uitslag, al zal BZS toch balen gezien het scoreverloop.

BZS staat keurig vierde op de ranglijst, volgende week treft het Wilhelmina. Drie punten zijn zeer welkom om goed mee te doen bovenin.