BZS JO10-1 wint na zeer energiek duel van FC Engelen JO10-1

11 april 2018 18:30

Teun van Zuilen

Opstelling

BZS JO10-1 mag weer aan de bak en wel tegen FC Engelen JO10-1 op woensdagavond. Het supporterslegioen is zeer grote mate aanwezig en met angst en beven wordt de weersvoorspelling met elkaar gedeeld, er wordt namelijk onweer verwacht. Maar die wordt voorafgegaan door enkele regenbuien. Vol goede moed wordt gestart met de warming-up en gaandeweg beginnen de eerste regendruppels te vallen, net tegen het moment dat de wedstrijd moet starten stopt het met regenen en is het behoorlijk druk langs de lijn.

Aangezien de scheidsrechter Teun van Zuilen iets later is, fluit invalscheidsrechter Casper Ehlhardt om 18.35 uur voor de start van de wedstrijd. Beiden ontzettend bedankt voor het fluiten. De wedstrijd begint en beide teams tasten elkaar in het begin af. In de 3e minuut krijgt FC Engelen JO10-1 een hoekschop te nemen en nadat BZS JO10-1 het nodige elle bogen en idem dito trek en duw werk heeft moeten ondergaan, wordt de bal hoog voorgegeven en krijgt Louis deze ongelukkig tegen zijn hand en verdwijnt de bal in het doel, 0-1. Ietwat geïmponeerd door de fysieke kracht van de tegenstander pakt BZS JO10-1 het wat voorzichtiger aan en begint langzaamaan uit haar schulp te komen. Steeds meer en beter combinerend weten de boys van BZS JO10-1 zich door de verdediging van FC Engelen JO10-1 te voetballen. Nadat enkele hoekschoppen niet het vereiste resultaat opleveren, ziet Youri in de 14e minuut zijn kans schoon en schiet vanaf een meter of 20 de bal onhoudbaar achter de keeper van FC Engelen JO10-1, 1-1. Ook FC Engelen JO10-1 heeft een aantal goede voetballers en in de 16e minuut herhaalt zich het doelpunt uit de 14e minuut, echter dan aan de andere kant. De bal ploft onhoudbaar net onder de lat boven Louis in het doel, 1-2. Het start ook wederom met regenen en het lijkt wel of BZS JO10-1 dit nodig had. Fris en aanvallend nemen ze het heft in handen en een paar mogelijkheden zijn er te zien. In de 22e minuut weet Joep met een fraai schot de 2-2 aan te laten tekenen. Gevolgd in de 23e minuut door een schot van Rogier en dat betekent een 3-2 voorsprong. Dit zorgt er tevens voor dat de trainingen op het 2e veld onderbroken werden om te komen kijken naar wat voor moois beide ploegen aan het doen waren. Direct na de aftrap van FC Engelen JO10-1 weet BZS JO10-1 de bal te onderscheppen en wordt Rogier over de linkerkant diep gestuurd. Op een paar meter vanaf de achterlijn en op een meter of 10 van het doel krult hij de bal onhoudbaar in de lange hoek boven de keeper, wat een schitterend doelpunt! Met deze 4-2 stand wordt de rust bereikt.

Trainers Henrico en Martin voorzien de boys van BZS JO10-1 in de rust van de nodige tactische tips en motiveren ze om zo te blijven voetballen. Ook fysiek laat BZS JO10-1 zich steeds beter zien en ze moeten daar in de 2e helft op voortborduren.

In de 2e helft golft het spel op en neer en beide ploegen weten er met een uitstekende inzet een prima wedstrijd van te maken. Het publiek wordt steeds enthousiaster en de spanning zit helaas weer in de wedstrijd vanaf de 34e minuut. FC Engelen weet namelijk de aansluittreffer te maken, 4-3. Achterin weet de verdediging, wisselend bestaande uit Louis, Sten (g), Sten (k), Youri en Seth zich keer op keer prima van iedere situatie meester te maken. Het middenveld waar afwisselend Joep, Rogier en ook Youri zich helemaal leeg knokten en vaak de aanvallers Sven en Silas weten te vinden. Niet alle acties lukten, maar er zijn diverse kansen te noteren van Rogier, Silas, Joep en Sven. Na een aantal hoekschoppen in de 2e helft die iedere keer tijdig weggewerkt konden worden door de verdediging van FC Engelen JO10-1, krijgt BZS JO10-1 in de 44e minuut weer een hoekschop. Rogier zet zich achter de bal en legt de bal panklaar op het hoofd van Sten (k), die zich dit buitenkansje niet laat ontnemen en kopt de bal onhoudbaar tegen het net, 5-3. Tot aan het laatste fluitsignaal bestrijden beide ploegen elkaar over het gehele speelveld en geven ze elkaar geen millimeter ruimte teveel. Het laatste fluitsignaal klinkt en BZS JO10-1 pakt de 2e overwinning in de hoofdklasse.

In de afsluitende penaltyreeks zijn beide teams ook goed gewaagd aan elkaar, met 6-8 weet FC Engelen JO10-1 net iets meer te scoren als BZS JO10-1.

Dolenthousiast geeft het supporterslegioen BZS JO10-1 een welverdiend applaus en met een terechte grote lach op het gezicht komen spelers en trainers naar de kleedkamers.

Van beide kanten is er maximaal gepresteerd en uitstekend gevoetbald. Strijd, passie, goed voetbal, fysieke duels, foutjes, fantastische acties, prima voorzetten, schitterende doelpunten, alles zat in deze wedstrijd. Tevreden gaat het supporterslegioen samen met de spelers naar huis. Het onweer bleek gelukkig achteraf alleen voetballend op het veld voor te komen. Klasse gepresteerd en een uitstekende prestatie BZS JO10-1!

Zaterdag 14 april om 08.45 uur wacht de volgende zware tegenstander. Thuis treedt BZS JO10-1 dan aan tegen OJC Rosmalen JO10-1. Kom gewoon eens kijken hoe jongens het vanaf brengen.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin