BZS JO10-1 weet niet te winnen van OJC Rosmalen JO10-1

14 april 2018 8:45

Daan Hommes

Opstelling

Na de midweekse thuiswedstrijd, staat er vandaag weer een thuiswedstrijd op het programma en wel tussen BZS JO10-1 tegen OJC Rosmalen JO10-1. Het supporterslegioen was in grote mate aanwezig, de technische staf was door de afwezigheid van Henrico en Michel behoorlijk gedecimeerd en Martin staat er alleen voor. Joep is ook vandaag weer van de partij, bedankt voor het meedoen. Stijn mag nog niet meedoen vanwege zijn gebroken arm. Goed voorbeeld doet blijkbaar volgen want supporter, opa en tevens voorzitter Louis heeft helaas zijn schouder gebroken. Heel veel sterkte en beterschap Louis en een spoedig herstel gewenst namens BZS JO10-1

Om 08.45 uur fluit scheidsrechter Daan Hommes (bedankt voor het fluiten) voor de start van de wedstrijd. Beide ploegen zijn behoorlijk gewaagd aan elkaar en weten elkaar vanaf het begin flink dwars te zitten. Voetballend is OJC JO10-1 iets beter in de combinatie, maar ook BZS JO10-1 weet elkaar weer prima te vinden. In de 5e minuut komt OJC JO10-1 op een 0-1 voorsprong. BZS JO10-1 laat zich niet kennen en komt dan ook in de 8e minuut gelijk. Rogier geeft vanaf de linkerkant een prima voorzet op Joep en deze schiet de bal op heuphoogte, al vallend, hard achter de keeper van OJC JO10-1, 1-1. Goed combinerend valt OJC JO10-1 goed aan scoort de 1-2 in de 10e minuut. Direct na de aftrap wordt BZS JO10-1 de bal ontfutseld en een aanvaller verschalkt de uitkomende BZS JO10-1 keeper Louis met een mooie lob in de 11e minuut, 1-3. In de 13e minuut scoort OJC JO10-1 de 1-4. Silas valt uit met een pijnlijke rechterhak. BZS JO10-1 doet een tactische aanpassing en haalt Youri een linie naar achteren, wat meer stabiliteit en rust in het team geeft. Beide ploegen krijgen nog diverse mogelijkheden, maar gescoord wordt er voor de rust niet meer.

Trainer Martin voorziet de boys van BZS JO10-1 in de rust van de nodige tactische tips en geeft ze de nodige tips mee voor de 2e helft.

In de 2e helft golft het spel op en neer en beide ploegen weten er met een uitstekende inzet een prima wedstrijd van te maken. BZS JO10-1 dringt vanaf het begin van de 2e helft steeds meer aan en krijgt in de 27e minuut een hoekschop te nemen. Rogier weet hem prima voor te geven en Youri weet de bal hard achter de keeper te schieten, 2-4. BZS JO10-1 zet OJC JO10-1 vast op eigen helft en creëert kans op kans, echter de voetbalwet treedt dan weer op. Zelf niet scoren en dan valt hij met een counter aan de andere kant. In de 37e minuut scoort OJC JO10-1 de 2-5, in de 46e minuut de 2-6 en in de 48e minuut de 2-7. Tussendoor laat ook BZS JO10-1 zien goed te kunnen voetballen, echter het maken van doelpunten zit vandaag niet mee.

In de afsluitende penaltyreeks zijn beide teams goed gewaagd aan elkaar, BZS JO10-1 weet dezewinnend af te sluiten.

Van beide kanten is er goed gepresteerd en idem dito gevoetbald. Strijd, passie, goed voetbal, fysieke duels, foutjes, fantastische acties, prima voorzetten, schitterende doelpunten, ook nu zat dit alles weer in een wedstrijd van BZS JO10-1. Vandaag bleek echter OJC JO10-1 net een maatje te groot en hoewel de uitslag geflatteerd genoemd mag worden, heeft OJC JO10-1 zeer terecht gewonnen. Wederom een prima inzet getoond BZS JO10-1!

Zaterdag 21 april om 08.45 uur wacht de volgende zware tegenstander. Thuis treedt BZS JO10-1 dan aan tegen DSC JO10-1. Voor de beker werd met 5-1 van ze verloren, dus dat BZS JO10-1 aan de bak zal moeten is duidelijk. Kom gewoon eens kijken hoe de jongens het er vanaf brengen.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin