BZS JO10-1 speelt gelijk in een spannend duel

24 maart 2018 9:30

Opstelling BZS JO10-1

Matchday.

De uitwedstrijd tegen OSC’45 JO10-1 staat op het programma voor BZS JO10-1. Met een uitgedunde selectie, Stijn herstellende van een gebroken arm mag nog niet voetballen, Seth heeft een stevige griep te pakken en hoewel Sven herstellende is van een enkelband blessure, kan hij toch ingetaped meedoen. Keeper Louis blijkt ook weer hersteld te zijn van zijn schouderblessure en de selectie wordt verder aangevuld met Joep (dank je voor het meedoen). Vol goede moed gaan we op pad naar ’s Hertogenbosch, het zal een zware wedstrijd worden tegen de kampioen uit de 1e helft van de competitie in de 1e klasse. De wedstrijd toen werd nipt met 5-4 verloren en beide teams zijn goed gewaagd aan elkaar en spelen nu beiden in de hoofdklasse.

De onnodig niet al te correct leidende scheidsrechter fluit om 09.30 uur voor de start van de wedstrijd en de eerste paar minuten golft het spel op en neer, BZS JO10-1 speelt wat onsamenhangend en levert met enige regelmaat een zojuist veroverde bal direct weer in bij de tegenstander. In de 5e minuut komt OSC’45 JO10-1 op een 1-0 voorsprong en niet geheel onverdiend, het samenspel is wat beter en de spelers vinden elkaar wat eenvoudiger. BZS JO10-1 weet gaandeweg steeds beter elkaar te vinden en zoekt steeds vaker het doel van de tegenstander op. In de 9e minuut geeft Joep een prima pass op Silas en deze weet wel raad met de kans en met de buitenkant van zijn linkervoet weet hij de bal om en achter de uitkomende keeper van OSC’45 JO10-1 te plaatsen, 1-1. BZS JO10-1 komt steeds beter op stoom en weet keer op keer door de verdediging van OSC’45 JO10-1 te breken. Met name over de rechterkant via Rogier zijn de mogelijkheden en kansen legio te noemen. Meerdere corners en echt grote kansen ten spijt, lukt het niet om de keeper van OSC’45 JO10-1 te verschalken. Deze jongeman keept een prima wedstrijd en is voor BZS JO10-1 een sta-in-de-weg van jewelste. In de 19e minuut krijgt BZS JO10-1 een corner te nemen en de afvallende bal komt terecht bij Youri. Hoewel hij op een meter of 20 van het doel staat, haalt hij verwoestend uit en ploft de bal onhoudbaar boven de keeper in het doel, 1-2. BZS JO10-1 tracht nog verder aan te dringen en had nog wel een doelpunt extra verdiend. Met name een kopbal van Sten (k) op de lat, had een beter resultaat verdiend uit 1 van de vele hoekschoppen. Helaas blijkt dit niet het geval en wordt de rust bereikt met een 1-2 voorsprong.

Trainers Henrico en Martin complimenteren de boys in de rust met het spel en hameren er op in de 2e helft zo door te blijven gaan.

In de 2e helft is het spelbeeld aan het begin hetzelfde als in de 1e helft, echter OSC’45 JO10-1 weet beter gebruik te maken van de ruimten die ontstaan, wanneer BZS JO10-1 met soms teveel mensen in de aanval is en er prima met een lange pass gecounterd wordt. Gaandeweg krijgt OSC’45 JO10-1 meer mogelijkheden en krijgt keeper Louis de gelegenheid om te laten zien wat hij in huis heeft en zoals zo vaak blijkt het ook nu weer, dat is veel, want hij weet wel een bal of 10 uitstekend uit zijn doel te pareren. De verdediging afwisselend bestaande uit Sten (g), Sten (k), Sven weet ook nog met enige regelmaat nog net een voet er tussen te krijgen of een bal tot hoekschop te promoveren. Op het middenveld zien Youri en Joep diverse keren kans om de spitsen Rogier en Silas aan te spelen. In de 30e minuut ziet OSC’45 JO10-1 kans om de gelijkmaker te scoren uit een goede aanval, 2-2. Van beide kanten zijn er nog een aantal kansen en mogelijkheden te zien en hoewel beide teams blijven aandringen, zal dit tevens de eindstand blijken.

De afsluitende strafschoppenreeks wordt met 2-4 gewonnen door BZS JO10-1. Ook hierbij blijkt Louis weer met een paar goede reddingen weer prima zijn doel aardig schoon te kunnen houden.

Beide teams hebben er een boeiende, leuke en zeer spannende wedstrijd van gemaakt en net als in de vorige wedstrijd bleken ze volledig aan elkaar gewaagd. Prima gedaan BZS JO10-1! Het 1e punt in de hoofdklasse is binnen en wanneer jullie zo blijven voetballen zullen er vast en zeker nog vele punten volgen.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin