BZS JO10-1 weet niet te winnen van DSC JO10-1

21 april 2018 8:45

Thijmen Verbrugh

Opstelling

Op een zonnige zaterdag mag BZS JO10-1 weer thuis aantreden en zal tegen DSC JO10-1 moeten trachten de punten thuis te houden. Voor de beker is reeds tegen DSC JO10-1 gespeeld en werd met 5-1 verloren, het zal dan ook een lastige wedstrijd worden.

Om 08.45 uur fluit scheidsrechter Thijmen Verbrugh (bedankt voor het fluiten) voor de start van de wedstrijd. De 1e 5 minuten zet BZS JO10-1 de tegenstander vast op eigen helft, echter weet geen kansen te creëren. Gaandeweg weet DSC JO10-1 al combinerend regelmatig door de verdediging van BZS JO10-1 te komen, echter schiet over of naast of keeper Louis laat vandaag weer ouderwets zien uitstekend te kunnen keepen en houdt veel ballen tegen. In de 16e minuut volgt er een aanval over de rechterkant en Sven geeft een prima pass op Rogier, deze weet wel raad met dit buitenkansje en schiet de bal onhoudbaar achter de keeper van DSC JO10-1, 1-0. BZS JO10-1 wordt steeds vaker in de verdediging gedrukt en DSC JO10-1 scoort in de 23e minuut de gelijkmaker, 1-1.

Trainers Henrico en Martin geven de boys van BZS JO10-1 aan dat er beter over gespeeld moet worden en dat de inzet beter moet als in de 1e helft.

Vanaf de start van de 2e helft weet DSC JO10-1 keer op keer kansen te creëren en het is wederom aan keeper Louis te danken dat het aantal doelpunten nog meevalt. DSC JO10-1 scoort in de 27e minuut de 1-2, in de 30e minuut de 1-3 en in de 33e minuut de 1-4. Is het onverdiend? Nee, verre van dat, DSC JO10-1 weet prima de kansen te benutten en BZS JO10-1 komt weinig aan voetballen toe. In de 41 minuut komt een afgeslagen bal bij Youri en hij schiet vanaf een meter of 20 de bal hard en onhoudbaar in de rechterkruising, 2-4. De opleving is van korte duur, want in de 45e minuut scoort DSC JO10-1 de 2-5. In de 49e minuut wordt de bal diep gespeeld en Sten (k) legt de bal prima af op zij naar de mee opgekomen Sven. Deze haalt uit en schiet de 3-5 eindstand binnen in de rechter benedenhoek.

De afsluitende penaltyreeks laten de trainers schieten, vanwege de slechte inzet welke BZS JO10-1 vandaag ten toon spreidde. Keeper Louis hield er nog een paar strafschoppen uit en de rest van BZS JO10-1 ging alvast naar de kleedkamer.

Of het aan het weer lag of aan wat anders, het zal een raadsel blijven. Feit is dat het vandaag ontbrak aan de juiste inzet en als dat niet aanwezig is dan wordt het lastig om een goede uitslag neer te zetten. Dinsdag en donderdag weer lekker fanatiek trainen, volgende week ook en dan zaterdag 5 mei thuis tegen Emplina JO10-1 trachten om weer te winnen.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin