BZS JO10-1 boekt eerste overwinning in hoofdklasse

Hoofdklasse 2

7 april 2018 8:30

Opstelling BZS JO10-1

Na de uitwedstrijd van vorige week, mag BZS JO10-1 vandaag weer uit en wel naar BLC in Den Bosch. Uitgeslapen en wel blijkt de selectie compleet aanwezig om 07.20 uur. Hoewel nog niet inzetbaar, gaat ook Stijn mee om het team aan te moedigen.

Onder de 1e voorzichtige zonnestralen fluit om 08.30 uur de scheidsrechter voor de start van de wedstrijd en beide ploegen starten rustig en behoedzaam. Gaandeweg neemt BZS JO10-1 steeds meer het heft in handen en weet met steeds beter combinatievoetbal de tegenstander op eigen helft terug te dringen. Enkele mogelijkheden zijn er te noteren, echter gescoord wordt er nog niet. In de 4e minuut komt BZS JO10-1 via Sven over de rechterkant goed door en zijn voorzet wordt prima afgemaakt door Youri, 0-1. BLC JO10-1 wordt goed vastgezet op hun eigen helft en BZS JO10-1 weet keer op keer goed combinerend door hun verdediging heen te spelen. Helaas gaan de ballen naast of over of keert een enkele keer de keeper van BLC JO10-1 schoten van BZS JO10-1. Bij 1 van de weinige uitvallen countert BLC JO10-1 in de 14e minuut zich een weg naar het doel van BZS en doordat een bal niet goed geraakt wordt ziet een speler van BLC JO10-1 zijn kans schoon en schiet de bal achter keeper Louis, 1-1. BZS JO10-1 laat dit niet op zich zitten en reeds in de 16e minuut krijgt Sten (k) de bal van keeper Louis en deze start met een solo vanaf de linksback positie. Een paar tegenstanders laat hij zijn hielen zien en hij rondt deze uitstekende sprint zelf af door de bal laag in de rechterhoek van de keeper van BLC JO10-1 te schieten, 1-2. BZS JO10-1 blijft doorgaan met aanvallen en krijgt ook een aantal hoekschoppen te nemen. In de 24e minuut geeft Rogier een hoekschop prima voor en het enige wat Youri nog hoeft te doen is de afvallende bal onhoudbaar achter de keeper van BLC JO10-1 te schieten, wat dan ook prompt gebeurt en de 1-3 ruststand zal betekenen.

Trainers Henrico en Martin voorzien de boys van BZS JO10-1 in de rust van de nodige tactische tips en motiveren ze om zo te blijven voetballen.

Geen idee wat er in het drinken heeft gezeten, maar vanaf het begin van de 2e helft is het spelbeeld omgedraaid en is het BZS JO10-1 wat verdedigd en is het BLC JO10-1 wat aanvalt. In de 26e minuut scoort BLC JO10-1 dan ook de 2-3, doordat een speler op de linker achterlijn niet goed verdedigd wordt en in de gelegenheid wordt gesteld om de bal nog voor te geven. Sporadisch komt BZS JO10-1 er nog uit, er zijn kansen te noteren van Rogier, Seth, Silas en Youri. En uiteindelijk in de 31e minuut soleert Rogier zich over de linkerkant langs diverse tegenstanders en schiet met zijn linkervoet de bal onhoudbaar in de rechterbenedenhoek, 2-4. Ook deze stand is geen lang leven beschoren, want in de 33e minuut weet BLC JO10-1 de 3-4 te scoren. Beide keepers verrichten nog een aantal prima reddingen, of de achterhoede in de 2e helft bestaande uit Sten (k), Sten (g), Seth en Sven, zien nog tijdig een voet of lichaam tegen de bal te plaatsen. Met samen geknepen billen wordt de stand van 3-4 gehandhaafd.

De afsluitende penaltyreeks is ook goed gewaagd aan elkaar en doordat o.a. de penaltystip varieerde tussen de 11 en de 13 meter, i.p.v. de 8 meter die de KNVB voorschrijft, betekende het dat beide teams maar 2 keer weten te scoren, wat dan ook een 2-2 eindstand opleverde.

Opluchting overheerst dat de 1e overwinning in de hoofdklasse binnen is. In de 1e helft is er prima gevoetbald en herstelde BZS JO10-1 het deukje in het zelfvertrouwen dat ze vorige week op heeft gelopen. De 2e helft was veel minder van de kant van BZS JO10-1, maar ook nu lieten ze weer zien dat ze met de juiste inzet toch een overwinning over de streep kunnen trekken. Klasse gedaan BZS JO10-1!

Woensdag 11 april om 18.30 uur staat de thuiswedstrijd tegen FC Engelen JO10-1, de nummer 2 uit de competitie op het programma. Komt allen kijken en BZS JO10-1 aanmoedigen.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin