BZS JO10-1 boekt uitstekende overwinning

5 mei 2018 8:45

Olivier de Smid

Opstelling

Zaterdag 5 mei en onder een stralende zon mag BZS JO10-1 weer thuis aantreden en wel tegen Emplina JO10-1. Louis en Silas zijn met vakantie, Stijn zal na enkele maanden afwezigheid ook weer zijn opwachting in de selectie maken en Stef van den Berg en Joep Middelkoop zullen de selectie verder aanvullen vandaag.

Om 08.45 uur fluit scheidsrechter Olivier de Smid (bedankt voor het fluiten) voor de start van de wedstrijd. BZS JO10-1 kiest vanaf de aftrap direct de aanval, echter het is Emplina JO10-1 de in de 3e minuut de 0-1 aan laat tekenen. BZS JO10-1 is hierdoor wakker geschud en gaat steeds beter combineren. Reeds in de 6e minuut maakt Sten (g) hier prima gebruik van en schiet de bal onhoudbaar in het doel, 1-1. Er wordt van achteruit prima opgebouwd en ook de vleugelverdedigers gaan regelmatig mee naar voren. In de 8e minuut stoomt Sten (k) mee op naar voren en geeft een prima pass op Joep, deze twijfelt niet en scoort beheerst de 2-1. Direct na de aftrap van Emplina JO10-1 ontfutseld BZS JO10-1 de tegenstander de bal, zet via de linkerkant wederom een prima aanval op. Nu is het een voorzet van Rogier die uitstekend wordt afgerond door Youri, 3-1. BZS JO10-1 neemt wat gas terug, Sven blijkt teveel last te hebben van een verrekte enkelband en laat zich wisselen en BZS JO10-1 laat Emplina JO10-1 weer wat beter in het spel komen. Toch zijn er nog wel wat mogelijkheden te noteren uit corners. In de 15e minuut draait Rogier een corner vanaf de rechterkant in 1 keer in de verre hoek achter de keeper en zorgt daarmee voor 4-1. Met deze stand wordt ook de rust bereikt.

Trainers Henrico en Martin zetten de boys van BZS JO10-1 in de rust weer op scherp en voorzien ze van de nodige inspiratie, motivatie en tips.

Vanaf de start van de 2e helft is het spelbeeld meer in evenwicht en zijn beide ploegen beter aan elkaar gewaagd. Stef weet met een aantal prima reddingen zich te onderscheiden. Toch wordt het in de 35e minuut 4-2, omdat de verdediging de tegenstander iets te vrij liet. BZS JO10-1 heeft geen zin om Emplina JO10-1 in de wedstrijd terug te laten komen en in de 14e minuut gaat Sten (k) over de linkerkant weer mee naar voren, Youri geeft een prima pass op hem en Sten (k) knalt de bal uitstekend binnen, 5-2. Ook nu krijgt BZS JO10-1 weer een aantal hoekschoppen te nemen, echter de keeper van Emplina JO10-1, paal of lat zijn keer op keer een sta-in-de-weg. De mooiste kans komt via een hoekschop van Rogier, die de bal panklaar op de boven iedereen uit springende Seth zijn hoofd neerlegt, via lat boven de kruising gaat de bal helaas niet in het doel. Aangezien aanvallen veel leuker is dan verdedigen en BZS JO10-1 met enige regelmaat massaal voor het doel van Emplina JO10-1 te vinden is, worden de verdedigende taken nog wel eens verwaarloosd. Uit 1 van de counters weet Emplina JO10-1 dan ook de 5-3 aan te laten tekenen in de 45e minuut. De onvermoeibare Sten (k) gaat keer op keer mee naar voren en in de 47e minuut weet Rogier hem prima vrij te zetten voor de keeper en scoort Sten (k), zeer bekeken, de 6-3. In de 48e minuut geeft assistkoning Rogier vanaf de linkerkant wederom een prima voorzet af, Joep schat de bal prima op waarde in en kopt onhoudbaar de bal achter de keeper van Emplina JO10-1, 7-3. Hoewel Youri vandaag diverse mogelijkheden gehad heeft om meer doelpunten te maken, werkte hij zich uit de naad voor het team. De mooiste actie van de wedstrijd was te zien in de 49e minuut op de achterlijn van Emplina JO10-1 (en recht voor het supporterslegioen van BZS JO10-1), de schitterende actie was een sleep panna door de benen van de tegenstander en Youri liet deze verbouwereerd achter.

De afsluitende penaltyreeks wordt door BZS JO10-1 met 7-4 gewonnen en ook hier weet Stef met diverse prima reddingen de tegenstander van scoren af te houden.

Stef en Joep bedankt voor het meedoen. BZS JO10-1 speelde vandaag met een uitstekende inzet en legde af en toe met prima aanvalsspel een mooie wedstrijd op de kunstgras mat neer.

Klasse mannen, prima gedaan!

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin