BZS 1 doet zichzelf tekort bij HRC

BZS 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

6 december 2015

4-1 stond er uiteindelijk genoteerd als uitslag. Maar anders dan de uitslag doet vermoeden, speelde BZS helemaal niet zo slecht. Alleen HRC was wat doeltreffender bij de counters. BZS kreeg reeds in de 12e minuut een aardige kans. Youssef kreeg op rechts de bal goed aangespeeld en ging op het doel af, maar zijn schot ging voorlangs. Even later moest Bjorn wel al zijn kunnen tonen bij een kans van HRC. Nadat Jasper nog een keer goed op het doel had geschoten na een BZS aanval, werd het even later toch 1-0. In de 29e minuut werd door BZS de bal verspeeld op het middenveld, de bal ging naar de rechtsbuiten die scherp voorzette. De linksbuiten stond geheel vrij en kon intikken. Er zat echter wel een buitenspel luchtje aan. Maar hij telde wel. 1-0 HRC. Even later, inde 33e minuut kreeg HRC nog een geode kans van dichtbij, maar Björn stond in de weg en redde fraai. BZS deed met het veldspel in zijn geheel niet onder voor HRC. Alleen het ging tot aan de 16 m lijn wel goed maar de trekker werd bij enkele aanvallen niet overgehaald, Jammer genoeg.

In de rust werd Erik gewisseld voor Werner. In de 48e minuut zette BZS weer aan. Jordi onderschepte de bal en speelde Jasper aan, zijn schot verdween in het doel. 1-1. In deze fase werd Jasper ook nog een keer onderuit gehaald, onduidelijk waar het precies was, penalty of vrije trap had het wel kunnen zijn, volgens de scheidsrechter niets, hij gaf achterbal. Maar in de 51e minuut werd het weer 2-1. Wederom verspeelde BZS de bal op het middenveld, en de bal werd van rechts voor gezet. Joey gleed bal ongelukkig in het doel. BZS viel aan en HRC was gevaarlijk met de counters. In de 78e minuut werd Jordi onderuit gehaald, hij had de bal in bezit. Maar de scheidsrechter gaf een vrije trap aan HRC en gele kaart aan Jordi, waarschijnlijk voor een schwalbe. Volkomen onterecht, want Jordi had de bal, dan kun je toch geen schwalbe maken? Bij een uitval maakte HRC er nog 3-1 van en was de wedstrijd wel gelopen. In de slotminuut werd het zelfs nog 4-1 door weer een eigen doelpunt, nu van Kelvin. Jack had nog wat gewisseld, maar dat kantelde de wedstrijd niet.

BZS was zeker niet de mindere qua veldspel, maar HRC was met de counters welgevaarlijk en won dus met 4-1., geflatteerd, maar ja dat zegt verder niets, de 3 punten bleven thuis bij HRC.

BZS 1