BZS JO10-1 wint sensationele bekerwedstrijd

BZS JO10-1

MEC'07 JO10-1

... (schot)
Stijn de Koning (intikker)
Youri Mol (schot)

16 december 2017 9:15

Jarno van de Wetering

Matchday.

Vandaag staat de bekerwedstrijd thuis tussen BZS JO10-1 en MEC’07 JO10-1 op het programma. Hoewel het vannacht iets gevroren heeft, is het werkelijk prachtig weer om te voetballen. Het zonnetje schijnt en aangezien het kampioensteam van BZS JO7-1 (van harte gefeliciteerd boys) op de helft naast BZS JO10-1 een oefenwedstrijd speelt, is het ontzettend druk langs het kunstgrasveld bij BZS. Want zowel BZS JO10-1 als MEC'07 JO10-1 heeft veel supporters staan langs het veld.

Scheidsrechter Jarno van de Wetering (Jarno bedankt voor het fluiten), blaast voor de 1e keer op zijn fluit om 09.18 uur, voor de start van de wedstrijd. Voorzichtig tasten beide teams elkaar af, de onderlinge ontmoeting in de competitie eindigde in 3-3 en men weet dus wat ze aan elkaar hebben. BZS JO10-1 verkiest veelal de lange bal boven het combinatiespel en daar weet MEC’07 JO10-1 wel raad mee. Het spel vindt voor het grootste gedeelte plaats op de helft van MEC’07 JO10-1, alwaar BZS JO10-1 met afstandsschoten de nodige kansen weet te creëren. Met Sten (k) in de spits en daarachter afwisselend Silas, Youri, Sven, Rogier en Stijn, ondersteund vanuit de achterhoede door Seth, Sten (g) en keeper Louis, wordt er behoorlijk gevoetbald. Toch is het MEC’07 JO0-1 die niet goed uitverdedigen van BZS JO10-1 goed weet af te straffen en zij scoren dan ook in de 9e minuut de 0-1. Geleidelijk aan weet BZS JO10-1 toch regelmatig op te stomen richting het doel van MEC’07 JO10-1 en krijgt ook enkele hoekschoppen te nemen. Echter of de keeper heeft enkele goede reddingen of BZS JO10-1 schiet de bal net naast of over. Pas in de 23e minuut weet BZS JO10-1 een prima combinatie op de mat neer te leggen en weet Rogier over de linkerkant Silas in de diepte aan te spelen. Deze neemt de bal goed mee en geeft een prima voorzet af, welke de mee opgekomen Stijn uitstekend af weet te ronden. Hij schiet de bal onhoudbaar bij de 2e paal binnen, 1-1. De minuten tot aan de rust heeft BZS JO10-1 een veldoverwicht, maar komt ook MEC’07 JO10-1 er regelmatig dreigend uit. Echter keeper Louis staat vandaag weer zijn mannetje.

In de rust worden de boys van BZS JO10-1 weer voorzien van de broodnodige tactische tips door de trainers Henrico en Martin. Na enigszins opgewarmd te zijn in de kleedkamer, zijn ze weer klaar voor de 2e helft en vol goede moed betreden ze het veld.

BZS JO10-1 start fel en al combinerend komen ze een paar keer goed door de verdediging van MEC’07 JO10-1 heen gevoetbald. In de minuten na de rust krijgt BZS JO10-1 enkele hoekschoppen te nemen, in de 27e minuut legt Rogier de bal panklaar op het hoofd van Youri en deze kopt de bal op de lat. Een minuut later een corner vanaf de andere kant van Rogier, de bal wordt door MEC’07 JO10-1 niet goed uitverdedigd en de vrijstaande Youri schiet de bal onhoudbaar in de rechter benedenhoek, 2-1. Daarna drukt MEC’07 JO10-1 tegenstander BZS JO10-1 in de verdediging en de laatste weet niet goed raad hiermee. Iedere bal wordt ingeleverd bij de tegenstander en die krijgt enkele mogelijkheden om te scoren. Gelukkig worden de ballen gepromoveerd tot corner of keeper Louis verricht enkele prima reddingen. Vanaf de 35e minuut nemen de interim coaches Bart en Gerwin het van Henrico en Martin over, zodat zij zich in het feestgedruis kunnen storten op de helft ernaast. In de 45e minuut wordt Rogier de diepte ingestuurd over de rechterkant. Hij zoek gaat er vandoor, zoekt de achterlijn op, speelt 2 tegenstanders uit en schiet met zijn linkervoet de bal kiezelhard in de verre linker kruising, 3-1. Is de wedstrijd nu gespeeld? Nee, verre van dat. MEC’07 JO10-1 rolt de mouwen nog een keer extra op en dringt BZS JO10-1 weer terug. Na een overtreding op een speler van MEC’07 JO10-1 in het 5-meter gebied van BZS JO10-1, weet MEC JO10-1 de 3-2 aansluitingstreffer te scoren via een terechte strafschop in de 47e minuut. De spanning stijgt. Het zal toch niet dat BZS JO10-1 het alsnog uit handen gaat geven? In de 49e minuut wordt de bal door MEC’07 JO10-1 naar voren geschoten, er volgt een kluts waar meerdere spelers van beide teams bij betrokken zijn, de bal stuitert op en een speler van MEC’07 JO10-1 bedenkt zich niet en schiet de bal onhoudbaar vanaf een meter of 10 net onder de lat, 3-3!. Beide teams worden aangemoedigd de aanval te kiezen, BZS JO10-1 gooit alles op de aanval en alleen Sten (k) is nog achterin te vinden. In de 54 minuut fluit de scheidrechter voor het laatst en zal een beslissende strafschoppenreeks van 5 tegen 5, uitkomst moeten bieden van deze bekerwedstrijd.

De spanning giert door de teams heen, voor de coaches is het zaak de juiste keuzes voor de te nemen strafschopnemers te maken. Voor BZS JO10-1 zullen Rogier, Seth, Sten (g), Sven en Youri deze zware taak op zich nemen.

Scheidsrechter Peter van Dinther (Peter bedankt voor het fluiten van de strafschoppenreeks), neemt het over van Jarno, want deze moet weg.

Uiteindelijk weet BZS JO10-1 het beste met de spanning om te gaan en scoort alle 5 de strafschoppen. MEC’07 JO10-1 schiet er van de 5 strafschoppen 2 in, keeper Louis redde weer een keer fantastisch en een 2-tal schoten gingen over/naast. Nadat de beslissing duidelijk was dat BZS JO10-1 door was na de volgende bekerronde, hebben ook de rest van de spelers strafschoppen genomen en in totaal scoorden namens BZS JO10-1 in totaal 8 van de 9 spelers. Dus alle spelers van BZS JO10-1 blijken over de juiste strafschoppen skills te beschikken.

Beide teams hebben er een boeiende, leuke en zeer spannende wedstrijd van gemaakt en net als in de competitiewedstrijd bleken ze volledig aan elkaar gewaagd. Na de winterstop op naar de volgende tegenstander in de beker en kijken of we in de competitie ook weer bovenin mee kunnen draaien.
Prima gedaan BZS JO10-1 en technische staf!

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin