BZS JO10-1 door naar de volgende ronde KNVB beker

... (schot)

21 oktober 2017 8:30

Opstelling BZS JO10-1

Het is weer zaterdag, het is weer vroeg en wederom staat er een uitwedstrijd voor BZS JO10-1 op het programma. Gelukkig is het deze keer niet zover naar Meteren, alwaar het team van MVV’58 JO10-1 vandaag de tegenstander is in de volgende ronde van de KNVB beker.

Met een gehavende technische staf, Michel en Henrico afwezig, dus Martin had de zware taak om de vermoeide selectie te enthousiasmeren. Ook de selectie was niet compleet, Stijn was net als zijn vader Michel, moeder en broer van een welverdiend weekendje Center Parcs aan het genieten. Daar was de rest van de selectie ook wel aan toe na een paar geweldige maar vermoeiende BZS Jeugddagen, bezoek(en) aan diverse pretparken, kinderfeestjes en logeerpartijtjes. De honneurs worden ook nu weer waargenomen door een enkele opa’s en oma, die het tevens uitgedunde supporterslegioen vandaag aanvulden. BZS secretaris Otto, bedankt voor de foto’s, kwam ook een kijkje brengen.

Om 08.30 uur floot de scheidsrechter voor de start van de wedstrijd tegen een bekende tegenstander van vorig seizoen. Toen werd er thuis gewonnen en uit verloren, dus de teams lijken op voorhand aardig aan elkaar gewaagd. BZS JO10-1 start goed in de regen en kiest direct voor de aanval. Behoudens enkele schoten van afstand, kwam BZS JO10-1 nog niet. Een enkele tegenstoot van MVV’58 JO10-1 in de 5e minuut, leverde direct een 1-0 achterstand op. Wakker geschud wordt BZS JO10-1 geleidelijk aan beter. Een aantal hoekschoppen in het voordeel van BZS JO10-1 later, volgen binnen een paar minuten. 1 van die hoekschoppen werkt MVV’58 JO10-1 niet goed weg in de 20e minuut. Scherpschutter Sten (k) staat op een meter of 15 van het doel en controleert de bal behendig en drukt af, via de onderkant van de lat schiet hij de bal ongenadig hard binnen, 1-1. Tot aan de rust golft het spel op en neer, maar echte kansen en mogelijkheden zijn er aan beide kanten niet, of keeper Louis en zijn collega keeper op het doel van MVV’58 JO10-1 weten de doelkansen onschadelijk te maken. Of de achterhoede met Sten (g) en Sten (k), ondersteund door mid-mid Seth, weten tijdig een aanval te onderbreken.

Martin pept de boys van JO10-1 in de rust nogmaals op, het spel moet simpeler en wanneer er wat beter overspeeld wordt, zal het vast goed gaan komen.

De 2e helft gaat BZS JO10-1 prima van start en van meet af aan wordt MVV’58 op eigen helft volledig vast gezet. In de 26e minuut soleert Rogier, vanaf de rechterkant, langs een 4-tal spelers van MVV’58 en scoort met een schot in de lange hoek de verdiende 1-2. Schoten van Silas, Sven, Rogier en Youri, worden of gestopt door de keeper van MVV’58 of gaan net naast en over. In de 36e minuut geeft Youri een dieptepass op Rogier en na een tegenstander uitgekapt te hebben, komt de keeper van MVV’58 prima zijn doel uitgelopen om het te verkleinen. Rogier bedenkt zich niet en met een fantastische lob over de keeper scoort hij de 1-3. Dat Otto als fotograaf scherp is bewijst hij, want hij legt de actie vast op beeld, zie foto. Om aan alle onzekerheid een eind te maken scoort Rogier in de 38e minuut ook nog de 1-4. De vermoeidheid begint echter zijn tol te eisen en in de 45e minuut weet MVV’58 JO10-1 de 2-4 te scoren. Aangezien Louis nog een paar reddingen verricht zal de 2-4 ook de eindstand zijn en is BZS JO10-1 verdiend door naar de volgende ronde van de KNVB beker. Een mooie wedstrijd tegen een leuke en best goed voetballende tegenstander, het spel was vandaag niet wat BZS JO10-1 normaal gesproken op de mat neer kan leggen. Maar met een dergelijke vermoeiende week achter de rug, mag het tevreden zijn met wat ze hebben laten zien.

De afsluitende strafschoppenreeks wordt met 5-3 door MVV’58 JO10-1 gewonnen.

De volgende wedstrijd, zaterdag 28 oktober, voor de verandering maar weer eens uit, tegen Maliskamp JO10-1 om 09.00 uur voor de competitie, zal wellicht wat meer tegenstand in het veld opleveren.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin