BZS JO10-1 sleept overwinning uit het vuur

Onder 10, JO10-1, 1e klasse 6

2 december 2017 8:30

Opstelling BZS JO10-1

Het is vroeg, koud, mistig en de uitwedstrijd tussen Nivo Sparta JO10-1 en BZS JO10-1 staat op het programma. Het supporterslegioen was boventallig aanwezig en om 07.30 uur vertrokken we naar Zaltbommel.

Na aankomst bij Nivo Sparta, namen de supporters bezit van de kantine om onder het genot van warme dranken zich op te laden voor de wedstrijd.

Om 08.30 uur geeft de scheidsrechter het 1e fluitsignaal en blijkt het schier onmogelijk om de andere kant van het veld goed te zien. Gelukkig hebben beide teams daar geen last van en ze gaan dan ook voortvarend van start. Het spel vindt voor het grootste gedeelte plaats op de helft van Nivo Sparta JO10-1, alwaar BZS JO10-1 vrij goed combinerend de nodige kansen weet te creëren. Met Sten (k) in de spits en daarachter afwisselend Silas, Youri, Sven, Rogier en Stijn, ondersteund vanuit de achterhoede door Seth, Sten (g) en keeper Louis, wordt er behoorlijk gevoetbald. In de 5e minuut weet Sten (k) zich vrij te spelen en hij weet de mee op gekomen Youri te bereiken, welke onhoudbaar de bal achter de keeper van Nivo Sparta JO10-1 binnen schiet, 0-1. Geleidelijk weet ook Nivo Sparta JO10-1 regelmatig op te stomen richting het doel van Louis en krijgt ook enkele hoekschoppen te nemen. In de 14e minuut weet BZS JO10-1 de bal uit een hoekschop niet goed weg te werken en schiet Nivo Sparta JO10-1 de 1-1 binnen. NU is BZS JO10-1 wakker geschud en ze zetten dan ook Nivo Sparta JO10-1 met de rug tegen het eigen doel aan. Sten (k) weet de bal aan de rechterkant van zin tegenstander te ontfutselen en met een boog schiet hij de bal vanaf een meter of 10 (en enkele meters vanaf de achterlijn) in de 16e minuut de 1-2 hoog in het doel. Dat geeft de BZS spelers en supporters weer wat warmte, hard nodig want brrrrr wat is het koud. In de 19e minuut volgt er weer een uitstekende aanval welke begint bij Sten (k), deze weet Silas aan te spelen en om het driehoekje compleet te maken rond Rogier bekwaam af, 1-3. BZS JO10-1 blijft aandringen, een schot van Sven wordt nog net geblokt door de voet van een tegenstander en de bal wordt gepromoveerd tot hoekschop. Net als de overige hoekschoppen, levert ook deze vandaag niet een doelpunt voor BZS JO10-1 op. Louis verricht nog enkele uitstekende reddingen en met een 1-3 stand wordt de rust bereikt.

In de rust worden de boys van BZS JO10-1 weer voorzien van de broodnodige tactische tips door de trainers Henrico, Martin en Michel. Na enigszins opgewarmd te zijn in de kleedkamer, zijn ze weer klaar voor de 2e helft.

Dat het supporterslegioen de warmte in de kantine goed beviel, mag duidelijk zijn. De 2e helft start namelijk met het grootste gedeelte van het supporterslegioen nog onderweg lopend naar het mistige veld. De 1-4 in de 27e minuut via een prima assist van Stijn op doelpuntenmaker Rogier, wordt dan ook verteld bij aankomst door de trainers en het reeds wel aanwezig gedeelte van het supporterslegioen. We gaan er eens goed voor staan, want qua stand begint het er zeer goed uit te zien. Wat er in de aanmaak gezeten heeft weten we niet, wellicht is het toch de aanstaande spanning van wat Sinterklaasvieringen, feit is dat de 2e helft matig gevoetbald wordt door BZS JO10-1 en Nivo Sparta JO10-1 heeft het betere van het spel. De combinaties welke bij BZS JO10-1 in de 1e helft zo goed lukten, hetzelfde laat Nivo Sparta JO10-1 in de 2e helft zien. In de 30e minuut weten ze dan ook de 2-4 te scoren. BZS JO10-1 weet sporadisch nog de aanval te kiezen, toch worden er nog wel kansen gecreëerd uit counters. Stijn krijgt 2 keer binnen een minuut mogelijkheden, met zowel links als rechts, maar kan beide keren niet doeltreffend uithalen. Afstandsschoten van Sven, Rogier en Youri leveren ook niets op. Hoekschoppen van BZS JO10-1 zijn, net als in de 1e helft, iedere keer weer een prooi voor de verdediging van Nivo Sparta JO10-1. Zelfs met na een prachtige dieptepass op de vrij voor de keeper staande Silas, resulteert niet in een doelpunt. De verdediging van Nivo Sparta JO10-1 weet iedere keer nog net een voet er tussen te krijgen of de keeper staat prima geposteerd en redt diverse keren. Dat geldt aan de andere kant voor Louis net zo, hij staat weer ouderwets goed te keepen. Al moet hij zich in de 45e minuut toch gewonnen geven als Nivo Sparta JO10-1 de 3-4 weet binnen te tikken via een penalty. Als het voetballend dan niet gaat, dan moet het maar op inzet gebeuren. En dat blijkt vandaag gelukkig wel prima in orde. BZS JO10-1 vecht voor iedere bal en weet de 3-4 over de streep te trekken als eindstand. Dat de technische staf en het supporterslegioen de 2e helft met samen geknepen lichaamsdelen heeft ondergaan, deels vanwege de kou en deels vanwege de spanning, mag de pret niet drukken. De 3 punten zijn weer in de pocket.

De afsluitende strafschoppenreeks eindigt in een 4-5 overwinning voor BZS JO10-1. Louis weet een aantal penalty’s goed uit zijn doel te ranselen.

De volgende wedstrijd, zaterdag 9 december, speelt BZS JO10-1 thuis om 08.45 uur tegen sv BLC JO10-1. Dit is de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop en van deze halve competitie. Is BZS JO10-1 in staat om de 2e plaats vast te houden tegen de concurrent op de 3e plaats? We gaan het volgende week zien, dus kom kijken en de boys van BZS JO10-1 aanmoedigen.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin