BZS JO10-1 overklast Haarsteeg JO10-1

25 november 2017 8:45

Peter van Dinther

Opstelling

Zaterdag 25 november en de thuiswedstrijd tussen BZS JO10-1 en Haarsteeg JO10-1 staat op het programma. Het supporterslegioen was weer voltallig aanwezig en met een zonnetje erbij, bleek het uitstekend voetbalweer.

Scheidsrechter Peter van Dinther (Peter bedankt voor het fluiten) fluit om 08.45 uur voor de start van de wedstrijd en direct zet BZS JO10-1 tegenstander Haarsteeg JO10-1 vast op hun eigen helft. Met goed combinatievoetbal weet BZS JO10-1 keer op keer goed door de verdediging van Haarsteeg JO10-1 te spelen. Diverse mogelijkheden weet BZS JO10-1 te creëren, kansen op doelpunten zijn er voldoende via Rogier, Youri, Sven en Seth, echter paal, lat en de prima keeper van Haarsteeg JO10-1 staan vooralsnog doelpunten in de weg. Na een tactische omzetting gaat Sten (k) in de spits spelen en zakt Youri een linie terug en neem Seth de plek van Sten (k) over naast Sten (g) in de verdediging. In de 17e minuut geeft Youri een dieptepass op Sten (k) en deze schiet onhoudbaar de bal achter de keeper van Haarsteeg JO10-1, 1-0. BZS JO10-1 blijft de aanval zoeken en de hoekschop in de 19e minuut, welke genomen wordt door Sten (k), wordt door Sten (g) in 1 keer via de zijkant van zijn rechtervoet tot doelpunt gepromoveerd, 2-0.  Het team van BZS JO10-1 staat als een huis en keeper Louis heeft, behalve wat terugspeelballen, niets te doen. Met 2-0 wordt dan ook de rust bereikt.

In de rust worden de boys van BZS JO10-1 weer voorzien van de nodige tactische tips door de trainers Henrico en Martin op het veld. Na energie getankt te hebben zijn ze weer klaar voor de 2e helft.

De 2e helft start met hetzelfde beeld als in de 1e helft, BZS JO10-1 veelvuldig in de aanval en verdedigend wordt er weinig weggegeven. Een enkel schot weet Louis onschadelijk te maken of de achterhoede weet nog net een voet er tussen te krijgen en een paar hoekschoppen weg te geven. In de 30e minuut stoomt Youri op vanaf het middenveld, passeert enkele tegenstanders en haalt onhoudbaar voor de keeper van Haarsteeg JO10-1 uit, 3-0. Aanvallend weet BZS JO10-1 via Silas, Rogier, Stijn, Sten (k), Seth en Youri veel kansen te creëren. Een 2-tal vrije trappen van Sven gaan er helaas niet in, de laatste was op 10 meter van het doel en i.p.v. hard binnen te schieten, probeerde hij de keeper met een geplaatste bal te verschalken. Hetgeen niet lukte. Toch zal het tot de 44e minuut duren voordat er weer een doelpunt valt. Hoewel niet iedere actie van Rogier vandaag lukt, weet hij na een actie over de linkerkant de bal prima voor te geven. De mee opgekomen Stijn schiet prima de bal in het doel, 4-0. Het is geen Samba voetbal, maar een enkeling dacht er toch wel aan . In de 46e minuut wederom een solo van Rogier via de linkerkant en deze keer schiet hij de bal onhoudbaar in de rechter beneden hoek, 5-0. Seth krijgt ook nog een prima mogelijkheid, echter schiet de bal vanaf de linkerkant net aan de verkeerde zijde van de doelpaal. De 5-0 zal tevens de eindstand zijn en is weer een prima overwinning.

De afsluitende strafschoppenreeks eindigt in een 3-4 overwinning voor Haarsteeg JO10-1, BZS JO10-1 was iets teveel het ijzerwerk aan het testen.

De volgende wedstrijd, zaterdag 2 december, speelt BZS JO10-1 uit om 08.30 uur tegen Nivo Sparta JO10-1.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin