BZS-Beesd 11 november

Meisjes onder 13, MO13-1, 3e klasse 03

11 november 2017 12:00

Arnold Torn-broers

De dag start droog al staat er wel een fris windje.

We zien Laura openen met een gek huppeltje en helaas gaat de bal net uit. Even later weet Laura wel een mooie voorzet op Marley te plaatsen maar deze gaat net op de paal.

Vervolgens weet Beesd het spel over te nemen en zijn ze direct gevaarlijk op onze helft in de 2e minuut al en gaat de bal net naast het doel. De toon is gezet, dit zal een spannende wedstrijd worden.

Even later is er een hele mooie actie van Joyce, via Nicolle bij het doel krijgt ze de bal net voor de neus van een speelster van Beesd, ze zet haar turbootje aan en weet helemaal buitenom bijna het doel van Beesd te bereiken, maar de verdediging van Beesd staat hun mannetje en helaas geen kans tot scoren.

Het spel gaat over en weer, Laura heeft nog een mooie ingooi en even later is er een gevaarlijke situatie bij het doel en door een goede terugspeelbal van Laura weet Beesd niet te scoren. Dan loopt Marley vrij en kan ze een mooie voorzet geven op…? Helaas loopt er niemand omdat Marley zelf eigenlijk als spits staat en Kiki is dan ook net te laat.

In de 12e minuut is er een corner voor Beesd, maar gelukkig, ze scoren niet. Even later is Beesd weer gevaarlijk maar Joyce staat goed te verdedigen waardoor ze weer niet tot scoren komen. Het is een spannende pot, beide ploegen nemen de rust niet waardoor het op pingpong voetbal lijkt. In de 18e minuut zou BZS bijna weten te scoren doordat de keepster van Beesd de bal niet goed vast heeft maar ze komen daar goed weg, het blijft 0-0.

Dan maakt een speelster van Beesd hands en krijgt BZS een vrije trap, Marley neemt deze en helaas, net naast. En dan eindelijk in de 21e minuut, scoort Marley de 1-0!

Na de aftrap gaat Beesd er fel op en heeft Nicolle een serieus goede redding aan haar kant van het veld! EN de bal gaat weer de andere kant op, Robbin zet goed voor op Marley die draait, maar net naast. Maar dan in de 26e minuut weet Marley de voorzet die ze krijgt van Robbin wel te verzilveren, 2-0! Na nog wat over en weer spelen tikken de minuten weg en fluit de scheids af voor de rust.

De meiden van Beesd starten fel na de rust, Nicolle kan direct aan de bak, maar ze heeft hem! Het blijft nog even 2-0. De bal gaat weer naar de kant van de tegenstander Robbin heeft de bal, maar helaas schiet ze te zacht waardoor de keepster hem houdt. En hup de bal gaat direct weer mee met Beesd en weer een goede redding van onze Nicolle. Het spel gaat over en weer en laten de BZS meiden het wat meer afweten.

Vanuit een ingooi door Beesd wordt een hoekschop geforceerd en die zit, 2-1. En nu lopen de meiden helemaal te sjokken op het veld. Even later is er het zoveelste dus-trek partijtje door Beesd, nu op Robbin, beslist de scheidsrechter dat BZS een penalty krijgt. Robbin neemt deze zelf, ze kiest geen hoek maar het midden en de keepster houdt hem. Vervolgens weten we nog 2x een corner af te dwingen maar ook nu scoren we niet.

Dan is Beesd een tijdje meer aan de bal, maar opeens is daar Laura weer, nu via links en weet ze een kans te creëren, maar helaas, geen doelpunt. En direct pakt Beesd de draad weer op en weten ze gevaarlijk te zijn voor ons doel maar ook zij scoren niet. Inmiddels staan er 50min.speeltijd op de klok.

Dan weten na nog een aantal minuten rommelig voetbal de meiden van BZS zich te herpakken, via Laura gaat de bal naar Robbin die mooi voorzet op Marley en de 3-1 is een feit, en dat in de 54e minuut! Hierna gaat het spel nog wat over en weer met goede reddingen van beide keepster, maar dan zitten de 60minuten speeltijd er op en wordt er afgeblazen. Een pittige wedstrijd, voor de meiden en de toeschouwers, maar weer mooi met de winst in the pocket! Goed gedaan meiden!