BZS JO10-1 verliest nipt na fantastische wedstrijd

18 november 2017 9:30

Opstelling BZS JO10-1

Matchday!

De topper in de 1e klasse staat op het programma. Het betreft een uitwedstrijd tussen OSC’45 JO10-1 en BZS JO10-1. Met een fitte selectie en vrijwel compleet supporterslegioen gaan we vandaag naar Den Bosch.

Keeper Louis is voorzien van een polsbrace en neemt zijn vertrouwde plek onder de lat weer in. De achterhoede afwisselend bestaande uit Sten (k), Sten(g), Seth en Stijn, het middenveld wordt vandaag afwisselend gevormd door Rogier, Sven, Silas en Youri. Al start de laatste als spits, maar zal gaandeweg de wedstrijd een linie naar achteren zakken.

BZS JO10-1 start de wedstrijd als vanouds en zoekt vanaf het begin af aan de aanval, OSC’45 JO10-1 laat BZS JO10-1 het initiatief nemen, maar zal dit na enkele minuten over gaan nemen. Wat volgt is van beide kanten een wedstrijd waarin beide teams hun kwaliteiten laten zien. OSC’45 JO10-1 heeft een prima spelverdeler en die bepaalt behoorlijk in zijn eentje het spel van OSC’45 JO10-1. Reeds in de 5e minuut weet hij 1 van de voorwaartsen aan te spelen en met een handige beweging komt hij vrij voor keeper Louis en schiet de bal onhoudbaar tegen het net, 1-0. Het spel golft op en neer, maar OSC’45 JO10-1 heeft wel wat het betere van het spel. BZS JO10-1 is vaak net een stap te laat en laat de bal niet goed rondgaan. In de 15e minuut weet OSC’45 JO10-1 dan ook de 2-0 te scoren. Trainers Henrico en Martin zijn steeds druk in de weer om de spelers te coachen, echter de 3-0 ligt er in de 17e minuut in voordat we er erg in hebben. Onterechte stand op dat moment? Nee, absoluut niet want OSC’45 JO10-1 weet simpelweg goed gebruik te maken van hun mid-mid en die verdeelt het spel prima. Dus de boys van BZS JO10-1 stropen de mouwen extra op en gaan vol de strijd aan. Een tactische omzetting om van de 2 man rugdekking op Rogier af te komen heeft al snel het beoogde resultaat. In de 19e minuut een aanval van BZS JO10-1 via de rechterkant en Sven weet Youri in de spits aan te spelen, deze bedenkt zich geen moment en knalt de 3-1 binnen. Direct nadat OSC’45 JO10-1 de aftrap heeft genomen, pakt BZS JO10-1 de bal weer af en zoekt direct de diepte richting het doel van OSC’45 JO10-1. In de 21e minuut krijgt de onvermoeibare en vaak mee naar voren opgekomen Sten (k) een pass strak in de voeten van Youri en schiet de 3-2 binnen. Hoewel BZS JO10-1 de tegenstander onder druk blijft zetten, zal dit tevens de ruststand zijn.

In de rust worden de boys van BZS JO10-1 weer voorzien van de broodnodige tactische tips door de trainers Henrico en Martin op het veld. Na energie getankt te hebben zijn ze weer klaar voor de 2e helft.

OSC’45 JO10-1 start iets beter en scoort jammer genoeg reeds in de 27e minuut reeds de 4-2. BZS JO10-1 moet dus nog een extra niveau bijschakelen. Kunnen ze dat? Jazeker. Doen ze dat dan ook? Vol gas wordt er nu over het gehele speelveld gestreden voor iedere meter en iedereen zet zich voor de volle 100% in. Wat een wedstrijd zeg, genieten dit. BZS JO10-1 krijgt in de 2e helft minimaal 10 hoekschoppen te nemen en zet de tegenstander helemaal klem tegen het eigen doel aan. Kans op kans volgt voor BZS JO10-1. Toch zal het tot de 41 minuut duren voordat Rogier vanaf de rechterkant in 1 keer via de keeper een corner in het doel van OSC’45 JO10-1 weet te werken, 4-3. BZS JO10-1 blijft de aanval zoeken en onder luide aanmoedigingen worden ze naar voren gepusht. In de 43e minuut geeft de wederom mee opgekomen Sten (k) een prima voorzet op Youri en deze schiet de 4-4 binnen. Beide teams geven alles wat ze hebben en zoals we hebben kunnen aanschouwen, dat was vandaag zeer veel. Een reclame voor het voetbal en wat een spanning zit erop. Spelers geven alles en gooien zich met hun hele lichaam voor afstandsschoten. Ook OSC'45 JO10-1 weet zich weer te begeven op de helft van BZS JO10-1, het spel gaat op en neer. De meest gelukkige zal vandaag winnen. Helaas voor BZS JO10-1 blijkt de spelbepaler van OSC’45 JO10-1 ook nog over voldoende conditie te beschikken en hij weet na een aanval een medespeler aan te spelen, welke de allesbeslissende 5-4 scoort in de 49e minuut. Nadat de scheidsrechter voor het eind van de wedstrijd gefloten heeft, worden beide teams, geheel terecht, gecomplimenteerd met het vertoonde spel en de inzet. Hoewel BZS JO10-1 verloren heeft, heeft het een fantastische prestatie geleverd met het gehele team. De tegenstander was vandaag net wat gelukkiger met het maken van doelpunten. Verdedigend ging het vrij goed, keeper Louis verrichtte weer de nodige goede reddingen en werd prima ondersteund door zijn verdediging. Aanvallend zijn er heel veel mogelijkheden en kansen gecreëerd.

De afsluitende strafschoppenreeks eindigt in een ruime overwinning voor BZS JO10-1.

De volgende wedstrijd, zaterdag 18 november, speelt BZS JO10-1 thuis om 08.45 uur tegen Haarsteeg JO10-1.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin