BZS 1 verliest thuis van Theole

20 december 2015

21 dec 2015 - 11:58 --

Door: Bert van Duren

Voor BZS 1 stond de lastige wedstrijd tegen Theole op het programma. De club uit Tiel is de laatste weken aardig in vorm. BZS startte zonder Julien, die was verhinderd. BZS startte best aardig maar kreeg het in de 7e minuut al zwaar, toen Theole een penalty kreeg. Jeroen beging een overtreding, was deze er nu buiten of niet, feit is wel dat hij binnen de lijnen viel. Dus penalty. De penalty werd benut en dus 1-0. In de 24e minuut werd het 0-2, uit een corner werd de bal in gekopt.
Kort hierna, in de 25e minuut kopte Erik net over na een vrije trap van Jasper. Theole bleef de betere ploeg, er zat meer voetbal in als bij BZS en ze speelden een tandje sneller. BZS werkte hard en moest wel alle zeilen bijzetten om de score niet op te laten lopen.
Ook in de 32e minuut ging een vrije trap van Erik net over. Theole had in de 36e minuut een goede kans op 0-3, een vrije trap werd goed ingeschoten en werd door de BZS muur tegen gehouden, volgens de scheidsrechter zou hierbij hands gemaakt zijn.De penalty werd door Theole op de Cruijff wijze genomen. De uiteindelijke schutter zag het echter te laat en dus ging het voorbij. Na rust ondernam Yousseff een actie op rechts, in goede positie verdween de bal in het zijnet. BZS scoorde uit een corner nog 1-2, via Jeroen, niemand zag een overtreding maar de scheids wel, en dus bleef het 0-2.
BZS kwam in het laatste deel wat meer uit zijn schulp, en drong Theole terug, maar het leverde niet meer op als 1 goede kans voor Werner in de 90e minuut. Zijn kopbal mislukte.

En het bleef dus bij 0-2, helaas.
Voor BZS een periode van rust om wat energie te tanken, want na de winterstop kan BZS er weer tegen aan, met als toetje op 24 Januari Beesd uit, een belangrijke wedstrijd.