BZS JO10-1 speelt ternauwernood gelijk

Onder 10, JO10-1, 1e klasse 6

4 november 2017 8:45

Naud van de Kar

De thuiswedstrijd tussen BZS JO10-1 en MEC’07 JO10-1 staat op het programma.

Scheidsrechter Naud van de Kar (bedankt voor het fluiten), floot voor de start van de wedstrijd en vrijwel direct was al te zien dat BZS JO10-1 vandaag zijn dag niet had. Duels werden verloren en de tegenstander kon simpelweg de nodige kansen creëren. In de 9e minuut wordt het dan ook 0-1. In de 11e minuten krijgt MEC’07 JO10-1 een corner te nemen en deze wordt goed ingekopt, 0-2. BZS JO10-1 is echte geen schim van zichzelf en laat zich continue aftroeven, er wordt niet meeverdedigd en kansen worden er ook niet echt gecreëerd. De aansluiting met zowel de verdediging als de aanval was vaak niet aanwezig. Zo verzuimden onze middenvelders keer op keer wat in te zakken bij de uittrappen. Gevolg was dat iedere bal eenvoudig werd ingeleverd bij de tegenpartij. Maar dit was ook wel weer logisch, want er stond niemand vrij! Het leek wel alsof het team voor het eerst samen op het veld stond. Tot overmaat van ramp raakt keeper Louis bij een prima redding ook nog geblesseerd en neemt Sten (k) zijn plaats onder de lat over. In de 24e minuut wordt het ook nog 0-3.

In de 2e helft worden de mouwen nog een keer extra opgestroopt en laat BZS JO10-1 zien dat ze wel kunnen voetballen. In de 30e minuut scoort Silas na een actie over de linkerkant de 1-3. Veel kansen worden gecreëerd en er wordt achterin niets veel meer weggegeven, al heeft MEC’07 JO10-1 in de 2e helft ook nog wel ene paar mogelijkheden. BZS JO10-1 blijft aandringen en in de 48e minuut geeft Silas een prima pass op Youri en wordt het 2-3. Een minuut later herhaalt dit spelbeeld zich en dezelfde 2 spelers weten elkaar te vinden, waardoor een 3-3 eindstand op het scorebord verschijnt.

Al met al mag BZS JO10-1 zich gelukkig prijzen met een gelijkspel.

De afsluitende strafschoppenreeks eindigt in een 4-4 gelijkspel.

De volgende wedstrijd, zaterdag 11 november, speelt BZS JO10-1 thuis om 08.45 uur tegen Theole  JO10-1.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin