BZS JO10-1 wint moeizaam en blijft 1e

Maliskamp JO10-1

BZS JO10-1

... (schot)
Sven van Beusichem (vrije trap)
Youri Mol (schot)
Sven van Beusichem (afstandschot)

Onder 10, JO10-1, 1e klasse 6

28 oktober 2017 9:00

Opstelling BZS JO10-1

Op een winderige, koude en vroege zaterdagochtend staat er voor BZS JO10-1 wederom een uitwedstrijd op het programma. Vandaag wordt er aangetreden tegen Maliskamp JO10-1.

Het supporterslegioen was behoorlijk uitgedund, andere teams en bardienst zorgden er o.a. voor dat ook de technische staf het vandaag zonder Michel moest doen.

Om 08.57 uur floot de scheidsrechter voor de start van de wedstrijd en BZS JO10-1 ging furieus van start. De aanvallen volgeden in rap tempo af op het doel van Maiskamp JO10-1 en reeds in de 2e minuut bediende Rogier spits Youri op maat en die schoot de bal onhoudbaar in de rechter benedenhoek achter de keeper,0-1. Na de aftrap van Maliskamp JO10-1 onderschepte BZS JO10-1 de bal en trok massaal ten aanval. De verdedigding afwisselend bestaande uit Sten (k), Sten (g) en Stijn, middenveld met Sven, aanvoerder Seth, Silas, Rogier en spits/laatste man Youri. Een prima aanval werd tot corner verwerkt in de 4e minuut en Rogier zette zich achter de bal. Hij legde de bal panklaar op het hoofd van Sten (k) en die kopte de bal tegen de touwen, 0-2. Maliskamp JO10-1 trapte af en ook zij lieten zien te kunnen voetballen. In de 5e minuut werd het dan ook 1-2. Beide ploegen waren gewaagd aan elkaar, mede doordat BZS JO10-1 niet tijdig genoeg overspeelde en sommige acties te ver werden doorgedreven, kon Maliskamp JO10-1 verdedigend standhouden. Na een overtreding aan de linkerkant op een meter of 12 van het doel van Maliskamp JO10-1, zette Sven zich achter de bal en schoot deze in de 15e minuut onhoudbaar boven de keeper in het doel, 1-3. In de 17e minuut zette Sven Youri vrij voor de keeper en die wist wel raad met dit buitenkansje en tikte de bal achter de keeper, 1-4. Je zou denken, dat gaat goed, maar niets bleek minder waar. Enige minuten van mindere concentratie en niet goed verdedigen zorgden ervoor dat het in de 18e minuut 2-4 werd en in de 20e minuut zelfs 3-4. De scheidsrechter was blijkbaar niet op de hoogte dat er 25 minuten per helft gevoetbald moest worden en floot voor de rust. Het commentaar wat hem dit opleverde, maakte hij in de 2e helft goed.

Ook nu wordt de rust weer op het veld doorgebracht en terwijl Martin en Henrico de boys goed toespreken en de spreekwoordelijke puntjes op de i worden gezet. Pakken de boys hun rust en drinken wat.

Blijkbaar heeft BZS JO10-1 een collectieve off-day, want de 2e helft is zeer slecht te noemen. Slordig samenspel, verdedigend niet goed staan, etc. Een scheidsrechter die bij zo goed als ieder lichamelijk contact fluit in het voordeel van Maliskamp JO10-1, ook dat zit vandaag niet mee. Pas in de 32e minuut is er weer een goede aanval van BZS JO10-1 en levert het een corner op. Silas neemt de corner vanaf de rechterkant en geeft hem prima voor. Youri kopt de bal uitstekend binnen 3-5. Het voetbal wordt niet echt beter en in de 37e minuut schiet Sven vanaf een meter of 15 de bal onhoudbaar achter de keeper, 3-6. Zelfs deze stand brengt geen rust in het spel, want Maliskamp JO10-1 dringt weer aan. In de 43e minuut wordt het 4-6 en in de 45e minuut wordt het 5-6. Nadat Maliskamp JO10-1 in de 46e minuut ook nog een bal op de lat boven keeper Louis schiet, begint het supporterslegioen hem samen met de technische staf toch wel te knijpen. Spontaan slaan harten over en komen er grijze haren tevoorschijn. In de 47e minuut weet Maliskamp JO10-1 de bal niet goed weg te werken en op ruim 10 meter van het doel stuiterde de bal een paar keer. Rogier was het zat en knalde spijkerhard de opstuitende bal met een dropkick achter de keeper in de rechter bovenhoek, 5-7.  BZS JO10-1 is weer bij de les en in de 49e minuut geeft Silas een prima pass op Rogier, deze rondt bekwaam af, 5-8. Nadat de scheidsrechter in de 50e minuut affluit voor het einde van de wedstrijd, overheerst bij BZS JO10-1 de opluchting dat ze gewonnen hebben, maar tevens de frustratie dat ze de tegenstander vandaag zo lang lieten mee voetballen. Met iets beter verdedigen waren er maar enkele doelpunten in gegaan en met beter overspelen en de kansen benutten, hadden ze er zelf minimaal 10 moeten scoren. Het belangrijkste is dat de 3 punten weer in de pocket zijn en we nog steeds ex aequo gelijkstaan bovenaan met OSC’45 JO10-1. Beiden hebben alles gewonnen en beiden een doelsaldo van +21. Blijft dit zo de komende weken, dan wordt de uitwedstrijd 18-11-2017 tegen OSC’45 cruciaal. Maar laten we eerst maar eens zorgen dat we blijven winnen.

De afsluitende strafschoppenreeks wordt met 4-5 door BZS JO10-1 gewonnen.

De volgende wedstrijd, zaterdag 4 november, speelt BZS JO10-1 thuis om 08,45 uur tegen MEC’07 JO10-1. Thuis? Ja, het wordt weer wennen om een wedstrijd aan de Wielstraat in Beusichem te spelen en dat doen we dan zelfs 2 weken achter elkaar.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin