BZS JO10-1 bindt Theole JO10-1 aan de zegekar

11 november 2017 8:45

Damien van Duijn

Opstelling

De thuiswedstrijd tussen BZS JO10-1 en Theole JO10-1 staat op het programma. De keuze was snel gemaakt tussen kunstgras en gewoon gras, waar bij de laatste wat onderhoud deze week had gehad. Kunstgras dus.

Een vies miezerig regentje daalde gestaag neer, toen scheidsrechter Damien van Duijn voor de start van de wedstrijd floot. Damien bedankt voor het fluiten en tevens voor het prima oplossen van een situatie waarbij de emotie van een enkeling wat teveel werd. BZS JO10-1 speelde vandaag met keeper Sten (k) op goal, want vaste keeper Louis was geblesseerd en zal volgende week weer meedoen, zo is de verwachting.
BZS JO10-1 had wat goed te maken na vorige week en startte goed geconcentreerd de wedstrijd. De bal werd behoedzaam rond gespeeld aan beide kanten en in de 3e minuut weet BZS JO10-1 de 1-0 te scoren. Rogier geeft een prima pass op Silas en de laatste scoort bekeken vanaf links in de rechter hoek.
Maar ook Theole JO10-1 laat zien dat ze goed kunnen voetballen en combineert regelmatig de bal goed rond. De achterhoede bestaande uit Seth en Sten (g) grijpt meestal tijdig genoeg in en anders staat keep Sten (k) ieder keer op de juiste plaats om een redding te verrichten. In de 9e minuut geeft Sten (g) door het midden en pass op Rogier, deze speelt zijn directe tegenstander uit en drukt af, 2-0 doordat de keeper ook wat ongelukkig over de bal heen duikt. BZS JO10-1 krijgt een paar hoekschoppen te nemen in de 1e helft en in de 16e minuut legt Rogier een bal prima neer op het hoofd van Youri en deze kopt uitstekend in, 3-0.
Tot aan de rust golft het spel wat op en neer, ziet Theole JO10-1 nog een bal net voor het doel van BZS JO10-1 langsgaan en weet, gelukkig voor BZS JO10-1, niemand zijn voet tegen de bal te zetten.

In de rust worden de boys van BZS JO10-1 weer voorzien van de broodnodige tactische tips door de trainers Henrico en Martin.

De 2e helft start eigenlijk zoals vorige week de gehele wedstrijd verliep, slordig passen, niet goed gebruik maken van het middenveld bestaande uit Sven, Stijn, Rogier en Youri zorgde ervoor dat spits Silas niet al teveel bespeelbare ballen kreeg en Theole JO10-1 veel ruimte kreeg om te voetballen. In de 31e minuut resulteerde dit dan ook in de 3-1. Gelukkig voor BZS JO10-1 weet Silas de stand in de 34e minuut naar 4-1 te tillen, maar het spel blijft slordig.
In de 35e minuut weet Theole JO10-1 de 4-2 te scoren. In de 40e minuut soleert Rogier door de verdediging van Theole JO10-1 heen en scoort beheerst de 5-2. Op de een of andere manier vond BZS JO10-1 het toch weer goed om kansen aan Theole JO10-1 te geven, in de 43e minuut wordt het 5-3.
In de 47e minuut maakt Rogier aan enige spanning een eind en scoort de 6-3, vanaf de linkerkant uitstekend ingeschoten in de rechter beneden hoek. De 3 punten zijn in de pocket.

De afsluitende strafschoppenreeks eindigt in een gelijkspel.

De volgende wedstrijd, zaterdag 18 november, speelt BZS JO10-1 uit om 09.30 uur de topper tegen OSC’45 JO10-1.

Kijk ook eens op het Instagram account van BZS, ook daar gaat BZS met zijn tijd mee en zorgen enkele bijzonder enthousiaste leden ervoor dat ook hier de nodige digitale impressies te lezen en te zien zijn.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin