BZS JO10-1 laat tegenstander kansloos

Onder 10, JO10-1, 1e klasse 6

7 oktober 2017 9:00

Opstelling BZS JO10-1

Zaterdag 7 oktober en de uitwedstrijd tegen OJC JO10-2 staat op het programma. Doordat de broers van enkele spelers ook een wedstrijd te spelen hadden, moeten de ouders zich wederom splitsen en gaat het supporterslegioen uitgedund op pad. Een enkeling is zelfs nog 1 week de vaart op, maar de honneurs worden ook nu weer waargenomen door opa. De technische staf was ook wat uitgedund, trainer Michel moest de honneurs waarnemen bij zijn jongste zoon, welke vandaag zijn 1e wedstrijd speelde. De heenreis verliep wat heen en weer slingerend tussen de brokstukken op de snelweg, welke bijna allemaal ontweken konden worden. Schertsend gezegd, de ster werd bijna geraakt in zijn sterretje.

Om 09.00 uur floot de scheidsrechter voor de start van de wedstrijd. Hoewel logeerpartijen deze keer niet hadden plaatsgevonden, bleek BZS JO10-1 niet helemaal bij de les en liet OJC JO10-2 veelvuldig aan de bal. Van beide kanten ontstonden er kleine mogelijkheden en pas nadat Rogier een niet te missen kans, alleen voor de keeper, toch over wist te schieten werd BZS JO10-1 wakker en wordt er wat fanatieker gespeeld. De tegenstander wordt steeds korter gedekt en in de 11e minuut slalomt Rogier via de linkerkant naar de achterlijn en weet de bal prima terug te leggen op de inkomende Sven. De weet de bal goed te raken en deze verdwijnt achter de keeper, 0-1. BZS JO10-1 zet de tegenstander steeds verder onder druk en na een afgeslagen aanval wordt de bal niet goed uitverdedigd door OJC JO10-2. Sten (g) weet wel raad met deze buitenkans en schiet in de 13e minuut de bal vanaf een meter of 15, via het been van een tegenstander, onhoudbaar achter de keeper, 0-2. Ook OJC JO10-2 kwam af en toe de middellijn over, maar keeper Louis liet zich niet passeren. In de 19e minuut volgt er een hoekschop, genomen door Silas, en hij weet de bal op heuphoogte voor te geven. Sten (k) liet zien regelmatig naar Zlatan Ibrahimovic gekeken te hebben en nam de bal in een halve omhaal in 1 keer op zijn pantoffel, Onhoudbaar voor de keeper van OJC JO10-2 plofte de bal tegen het net, 0-3. In de 23 minuut weet Rogier dan toch zijn verdiende doelpunt te maken en via de rechterkant op een manier welke deed denken aan skiër Alberto Tomba in zijn hoogtijdagen, omspeelde hij de complete achterhoede van OJC JO10-2 en rondde bekeken in de rechter beneden hoek af, 0-4. Dit zal ook de ruststand betekenen.

Na een zeer korte pauze van amper 5 minuten op het veld, weten Martin en Henrico de boys van BZS JO10-1 verder op scherp te zetten. Er wordt aangegeven dat ze nog iets meer moeten overspelen en dat laten ze dan ook in de 2e helft goed zien.

In de 28e minuut ziet Stijn zijn kans schoon en scoort beheerst de 0-5. Het spel van BZS JO10-1 is bij vlagen zeer goed te noemen, ze krijgen ook wat meer ruimte en daar maken ze prima gebruik van. Na een actie in de 33e minuut over de linkerkant van Rogier, geeft hij de bal prima voor en schiet Sten (k) de 0-6 binnen. In de 35e minuut haalt naamgenoot Sten (g) wederom van afstand uit en schiet de bal onhoudbaar via de onderkant van de lat, achter de keeper van OJC JO10-2, 0-7. Toch blijkt het wat te eenvoudig te gaan en trekt bijna het gehele team van BZS JO10-1 ten aanval, een counter van OJC JO10-2 betekent dan ook de 1-7 in de 40e minuut. Er wordt goed door gewisseld in de 2e helft en door spelers niet op hun vaste plaats neer te zetten, worden ze goed gedwongen om andere keuzes dan normaal te maken. Zo weet Sten (k) via de rechterkant zijn directe tegenstander uit te spelen en trekt de bal vanaf de achterlijn prima terug en scoort aanvoerder Seth de 1-8 in de 42e minuut. Youri is wat geïrriteerd dat hij nog niet heeft weten te scoren, blijkbaar heeft hij ook nog een discussie met zijn directe tegenstander gehad en dat komt zijn spel ten goede. Spelend op het middenveld weet hij keer op keer met prima acties zijn medespelers te vinden. In de 44e minuut zet hij Sten (k) vrij voor het doel en deze scoort de 1-9. In de 46e minuut komt Sven vanaf de linksback positie mee op, speelt zich vrij en knalt vanaf een meter of 15 de bal achter de verbouwereerde keeper van OJC JO10-2, 1-10. Silas heeft vandaag zijn dag niet en mist enkele 100% kansen, aan de andere kant is hij wel regelmatig betrokken bij diverse aanvallen en hoewel hij niet de laatste assist geeft, heeft toch ook hij een stevig aandeel in veel aanvallen. In de 47e minuut krijgt Youri het op zijn heupen, omspeelt van achteruit een speler of 5 en geeft een uitstekende pass op Sten (k), welke vanaf de rechterkant onhoudbaar de 1-11 in de linker beneden hoek knalt. In de 48e minuut een goede aanval van OJC JO10-2, BZS JO10-1 was op 1 speler na op de helft van de tegenstander te vinden en ze scoren dan ook de 2-11. Het slotstuk van de wedstrijd is in de 49e minuut, wanneer Seth de 2-12 aan laat tekenen. Dit betekent tevens de eindstand van de wedstrijd.

Vanwege de drukte was voorafgaand aan de wedstrijd reeds aangegeven dat er geen strafschoppen genomen konden worden.

Nadat de trainers de BZS JO10-1 gefeliciteerd en gecomplimenteerd hadden, werd na een uitgebreide warme douche, het winderige complex van OJC Rosmalen verlaten en de thuisreis aangevangen.

De volgende wedstrijd, zaterdag 21 oktober uit tegen MVV’58 JO10-1 om 09.00 uur, zal hopelijk wat meer tegenstand in het veld opleveren. Het betreft na de poule fase van de beker, de volgende ronde. Hopelijk kunnen de boys weer een ronde verder komen.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin