BZS MO13-1 - Lekvogels MO13-1

Lekvogels MO13-1

Meisjes onder 13, MO13-1, 3e klasse 03

7 oktober 2017 12:00

Het is een winderige herfstdag als we om 12u van start gaan met de thuiswedstrijd tegen de Lekvogels. Het is gelukkig droog al dreigt er wel een buitje aan te komen.

En daar klinkt het fluitsignaal van Richard, hup, de meiden gaan meteen los en rennen naar hun positie en ja hoor, met 35 seconden door een voorzet van Robbin al de 1e treffer van Marley, 1-0. Na een nieuwe aftrap is er direct een kans voor Norelle maar deze gaat naast.

In de 3e minuut zijn de Lekvogels even op de helft van BZS te vinden en krijgen ze een hoekschop maar deze wordt goed weggewerkt. Even later zijn de BZS meiden weer op de helft van de Lekvogels en krijgt Benthe een kans maar ook deze gaat naast. In de 7e minuut heeft Marley weer kans, ze schiet voluit op de keepster maar zij houdt hem. Vlak erna mag Joyce een hoekschop nemen maar hieruit ontstaat geen kans voor BZS. En dan in de 8e minuut zijn Marley en Robbin weer een duo, Robbin zet voor en Marley scoort de 2-0!

En na de aftrap van de middenstip gaat BZS er vol voor en bam, in de 9e minuut scoort Norelle!

In de 10e minuut heeft eerst Marley een kans en aansluitend Laura, maar deze gaat over het doel. Daarna komen de Lekvogels wel weer even over de middenlijn maar al gauw wordt er weer op de helft van de tegenstander gevoetbald. De meiden weten heel veel kansen te creëren, in de 14e minuut schiet Joyce naast, in de 15e minuut weet Robbin 2 kansen te creëren maar de keepster staat helaas voor ons heel goed haar mannetje in het doel. Maar na al die BZS meiden voor het doel weet de keepster de volgende aanval van Marley niet te stoppen, Demy leverde een mooie assist voor dit punt!

De wedstrijd is een genot om naar te kijken, niet alleen door de doelpunten maar de meiden staan ook lekker te voetballen, ze staan goed op positie, houden het veld breed en kunnen elkaar goed vinden. Zo hebben in de 18e minuut Norelle en Kiki een kans en even later vanuit een hoekschop van Joyce Robbin, maar de keepster weet heel veel ballen te stoppen met haar handen! Aansluitend hebben Robbin, Kiki, Laura en Lotte kansen maar weer staat de keepster goed, ze is zeker niet bang voor de bal en staat haar mannetje. En dan weet Robbin Norelle op het juiste moment te vinden en hopsa, de 5-0 wordt gemaakt in de 28e minuut, even later klinkt dan ook het fluitsignaal voor de rust.

Even later komen de meiden weer vol energie het veld op, wel erg op tijd, want het duurt even voordat Richard en de Lekvogels komen dus wordt er dmv een grote groepsknuffel warmgehouden want echt lekker is het niet op het veld door de wind en af te een vlaag miezer regen.

Na het fluitsignaal voor de 2e helft gaan de meiden meteen richting het doel van de Lekvogels en krijgen een hoekschop. En hup in de 31e min.heeft Robbin ook weer een kans maar helaas. Even later weet Robbin zich met een paar mooie moves vrij te spelen en zet ze voor op Lotte maar weer staat de keepster goed.

Maar dan in de 35e minuut komt Robbin aanrennen met de bal vanaf het middenveld en bam, hij zit, 6-0! En ja hoor, hup, de meiden gaan lekker door want na de aftrap weer in draf naar het doel van de Lekvogels maar schiet Marley net in het zijnet.

Toch zijn de BZS meiden minder scherp dan in de 1e helft, ze hebben wat meer balverlies, weten elkaar wat minder te vinden en de Lekvogels zijn wat meer op de helft van BZS te vinden al weten zij geen kans te creëren en heeft Nicolle een rustige wedstrijd. Pas in de 44-45e minuut kan BZS pas weer 3 kansen pakken maar weer staat de keepster goed op positie. Maar na zoveel aanvallen is ze toch afgeleid en weet in de 46e minuut Lotte een heel mooi doelpunt te maken van afstand en krult hij over de keepster heen.

In de 48e minuut probeert Joyce te scoren maar dat lukt niet, de bal komt terug, Joyce zet voor op Benthe en nu zit hij wel!

In de 49e minuut krijgt Norelle een vrije trap voor een duw in de rug, maar weer staat de keepster goed. In de 52e en 53e minuut krijgt BZS een hoekschop maar beide keren kan Norelle weer niet tot scoren komen. Maar ja hoor, geheel verdient gezien alle druk die de meiden uitvoeren, valt in de 54e minuut een doelpunt door Robbin.

Even later komt Demy van achteren mee naar voren en is zij beurtelings met Norelle de keepster aan het bestoken met een schot op doel, maar iedere keer wordt dit gepareerd. Uiteindelijk vangt de keepster de bal, ze schiet uit naar de middenlijn, Robbin vangt de uittrap op haar hoofd en de borst, komt naar voren met de bal en scoort!!!! 10-0.

En om het af te maken scoort Robbin de 58e minuut ook nog even het elfde doelpunt.

Even later klinkt dan de fluit met het eindsignaal en kunnen de meiden en de staf trots op het team zijn na zo'n lekkere pot voetbal.