BZS 35+ ongeslagen op kunstgras met kurk...

Rhelico 35+1 (zon)

BZS 35+1

Mannen 35+, 35+1, 1e klasse 8

29 september 2017 20:30

35+ ongeslagen op kunstgras met kurk

De eerste kennismaking met kunstgras en kurkkorrels is de routiniers van 35+ goed bevallen bij Rhelico. Dit zijn de velden van de toekomst, opspattend kurk alsof er net een feestje is geweest. Zo nieuw dat je jezelf hoort sprinten. Lekker snel veld, mooi combineren, mits de organisatie goed blijft. Dat was afgelopen vrijdag wel een punt van aandacht. Qua resultaat en voetbal was het goed: 8 punten haalde de ploeg uit wedstrijdronde 2, een toernooi opzet in een poule met 5 ploegen. Van de vier wedstrijden won BZS de wedstrijden van HSSC ‘61 en Rhelico en werden punten gedeeld met Everstein en Gameren (GVV ’63).

Bij de eerste wedstrijd tegen HSSC ‘61 startte BZS in een goede organisatie en kwam het verdiend op 1-0 na een doelpunt van Edwin. Na een scrimmage voor de goal bij BZS kwam HSSC ’61 op gelijke hoogte, maar een onwaarschijnlijk schot van Eric van Barneveld (hield het midden tussen schot en sliding) kwam BZS weer aan de leiding en gaf dat niet meer af.

Toen Gameren, dit team had nog alles gewonnen. BZS was dus gewaarschuwd tegen deze getructe mannen. Zo kon de spits uit stand gevaarlijk schieten en dat verraste toch de defensie van BZS. Er kwamen kansen voor BZS (Eric en Louis), maar het was een stilstaande situatie waaruit gescoord werd. Marco werd onderuit gelopen en uit die indirecte vrije bal kon Marco met de rug naar de goal aannemen, draaien en inschieten: 1-1 eindstand.

Dan Everstein. Een goed combinerend beweeglijk team, waar pressing niet veel hielp. BZS moest dat toepassen omdat een afstandschot van Everstein doel trof. Kansen waren erna voor BZS, maar Eric scoorde beheerst na een actie van Jeroen op rechts. Een bal op de paal van Erik van Wijk had de winnende kunnen zijn.

Gastheer Rhelico kon in de laatste wedstrijd geen probleem meer zijn. BZS deed wat het moest al viel de uitslag met 2-0 nog mee. Mooie goals van Louis en Eric. Komende week gaan we naar koploper Gameren.