BZS JO10-1 laat Zwaluw VFC JO10-2 kansloos

Onder 10, JO10-1, 1e klasse 6

30 september 2017 10:15

Opstelling BZS JO10-1

Zaterdag 30 september en de uitwedstrijd tegen Zwaluw VFC JO10-2 staat op het programma. Doordat de broers van enkele spelers ook een wedstrijd te spelen hadden, moeten de ouders zich splitsen en gaat het supporterslegioen uitgedund op pad. Een enkeling is zelfs nog enkele weken de vaart op, maar de honneurs worden waargenomen door opa.

Nadat de scheidsrechter floot om 10.15 uur voor de start van de wedstrijd, zette BZS JO10-1 het team van Zwaluw VFC JO10-2 vast op eigen helft. BZS liet Zwaluwen VFC 10-2 geen enkele goede mogelijkheid geven om goed op te bouwen vanuit achteren. In de 3e minuut wist Rogier zich met een prima actie vrij te spelen, echter werd van achteren op 5 meter van de keeper van achteruit neergetrapt, de scheidsrechter welke een complete off-day had, besliste dat er niets aan de hand was. Een minuut later wist Youri door goed doorgaan, met gestrekte been vooruit tussen keeper en verdedigers de 0-1 te scoren. BZS JO10-1 vergeet door te drukken waardoor er met een 0-1 stand de rust wordt bereikt. Een aantal goede mogelijkheden zijn onbenut gelaten in de 1e helft.

Na een korte pauze van 5 minuten op het veld, weten Martin, Henrico en Michel de boys van BZS JO10-1 op te peppen en te voorzien van de nodige tactische tips.

De 2e heft golfde het spel in het begin wat meer op en neer. In de 35e minuut weet Youri uit een corner van Silas de 0-2 te scoren. BZS JO10-1 dringt steeds meer aan en in de 40e minuut weet Silas vanuit een kluts voor het doel van Zwaluw VFC 10-2 de 0-3 te scoren. In de 42 minuut maakt Rogier een prima actie over de linkerkant en weet beheerst Silas aan te spelen in de diepte. Silas weet zich wel raad met deze kans en scoort uitstekend de 0-4. Soms volgen er prima aanvallen, waarbij de meest in het oog springende in de 46e minuut plaatsvindt. Nadat Youri een prima pass geeft op Silas, speelt de laatste in 1 keer door op Sven en hij neemt de bal in 1 keer op zijn pantoffel, 0-5. De verdediging afwisselend bestaande uit Sten (g), Sten (k) en Stijn gaf weinig weg en keeper Louis keepte vandaag een wereldpartij. Het middenveld afwisselend met Seth, Rogier, Youri en Sven, bezorgde met enige regelmaat spits Silas de bal, echter niet alle aanvallen waren even succesvol.

De afsluitende penaltyreeks eindigt in een 6-5 overwinning voor Zwaluw VFC JO10-2.

De competitiewedstrijd zaterdag 7 oktober uit tegen OJC ROSMALEN JO10-2 om 09.00 uur, zal hopelijk wat meer tegenstand in het veld opleveren.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin