BZS JO10-1 wint 1e competitiewedstrijd

23 september 2017 8:45

Peter van Dinther

Opstelling

Op een mistige zaterdagochtend 23 september, staat de 1e competitiewedstrijd tussen BZS JO10-1 en Emplina JO10-2 op het programma. Aangezien de tegenstander ook in het geel-blauw speelt, zal BZS JO10-1 vandaag in het blauw spelen.

Onder leiding van scheidsrechter Peter van Dinther (bedankt voor het fluiten) wordt de wedstrijd om klokslag 08.45 uur gestart. Bijzonder voortvarend gaat BZS JO10-1 van start en zet de tegenstander vast op eigen helft. De 1e helft is eigenlijk een lange aaneenschakeling van mogelijkheden en 100% kansen voor BZS JO10-1. In de 14e minuut, wanneer er reeds een stuk of 8 doelpogingen van BZS JO10-1 geweest zijn, weet Rogier de bal vanaf de achterlijn terug te leggen op Stijn en die weet het net wel te vinden, 1-0. In de 16e minuut scoort Youri de 2-0. Zelfs kansen voor open doel, na prima uitgespeelde aanvallen, zijn vandaag niet aan de boys besteed. In de 23e minuut speelt Rogier zich aan de linkerkant prima vrij en legt vanaf de achterlijn prima terug op de inkomende Youri. Deze weet met een bekeken schot de 3-0 aan te laten tekenen.

De complete technische staf kan dan ook niet anders zijn dan tevreden zijn met het veldspel, maar beter de enorme hoeveelheid kansen te benutten als advies meegeven aan BZS JO10-1.

De zon begint steeds meer door te komen en de verwachting is dat de 2e helft een soortgelijk beeld te zien zal zijn, zoals in de 1e helft. Het tegendeel blijkt waar, de keeper van Emplina JO10-2 heeft zijn plaats omgewisseld met een veldspeler en die wissel werkt beduidend in het voordeel van Emplina JO10-2. Het spel golft nu veel meer op en neer en aan beide kanten zijn enkele mogelijkheden te zien. In de 35e minuut krijgt Emplina JO10-2 een penalty, vanwege een handsbal in de verdediging van BZS. Onberispelijk wordt de penalty binnen geschoten, 3-1. In de 40e minuut weet Silas de 4-1 te scoren, uit een assist van wederom Rogier. Dit zal ook de eindstand betekenen.

De afsluitende penaltyreeks eindigt in een gelijkspel, al moet hierbij aangetekend worden dat BZS JO10-1 er 2 niet benutte en Emplina JO10-2 er 1 niet benutte. Echter aangezien Emplina JO10-2 een speler minder had, betekende dit dus een gelijkspel.

Met een prima 1e helft, waarbij prima veldspel en ruim 15 mogelijkheden en kansen te zien waren vanaf de zijde van BZS JO10-1, mogen de technische staf en spelers tevreden zijn. Tel daarbij de mogelijkheden in de 2e helft nog op en dan dient de afronding wat beter te worden.

Zaterdag 30 september staat de uitwedstrijd tegen Zwaluw VFC JO10-2 op het programma. Hopelijk kunnen ze dan weer een goed resultaat neerzetten.

Jongelui, ouwelui, ik groet u vanuit een zonnig Beusichem.

Gerwin