BZS JO10-1 bekert door na vermorzelen tegenstander

BZS JO10-1

16 september 2017 8:30

Opstelling BZS JO10-1

Zaterdag 16 september en wederom een bekerwedstrijd naar Gorinchem staat op het programma en wel de wedstrijd tussen Unitas JO10-2 en BZS JO10-1.

Trainer Michel was afwezig i.v.m. de Heldair airshow en doordat de broers van enkele spelers ook een wedstrijd te spelen hadden, moeten de ouders zich splitsen ging het supporterslegioen uitgedund op pad. Een enkeling is zelfs nog enkele weken de vaart op, maar de honneurs werden waargenomen door opa en oma.

De scheidsrechter bleek wel erg fanatiek, want de koffie was nog niet naar binnen gegoten of via de telefoon klonk alarmfase 1. De wedstrijd was gewoon 5 minuten eerder gestart dan gepland! Tegen de tijd dat het supporterslegioen gearriveerd was werd er juist voor de 2e keer afgetrapt, de 1e keer had BZS JO10-1 keurig netjes afgetrapt maar het nodig gevonden om in dezelfde minuut ook maar direct te scoren. Youri was zo goed, om dit doelpunt voor zijn rekening te nemen, 0-1. Eindelijk de supportersschare gearriveerd en we gingen er eens goed voor staan. BZS JO10-1 was behalve keeper Louis in zijn geheel alleen maar op de helft van Unitas JO10-2 terug te vinden. Toch duurt het tot de 5e minuut voordat Youri de score weet te verdubbelen naar 0-2. De boys krijgen de smaak te pakken en in de 6e minuut schiet aanvoerder Seth de 0-3 binnen. In de 7e minuut knalt Sten (g) de 0-4 onhoudbaar tegen de touwen. De scheidsrechter begint de wedstrijd met een training te verwarren en loopt tijdens de wedstrijd de spelers van Unitas JO10-2 te vertellen wat en hoe ze het moeten doen, dat dit van de speeltijd af gaat is blijkbaar geen probleem. Pas in de 13e minuut weet BZS JO10-1 weer het net te vinden en schiet Rogier beheerst de 0-5 erin. In de 15e minuut ziet ook verdediger Stijn het vele opkomen naar voren beloond worden en hij scoort de 0-6. Gevolgd in de 16e minuut door een andere verdediger, die zeer behulpzaam is in het aan flarden spelen van de verdediging van Unitas JO10-2. De hoekschop van Rogier ramt Sten (k) hard in het doel, 0-7. In de 18e minuut maakt Youri zijn valse hattrick af en scoort de 0-8. Heeft keeper Louis ook nog wat gedaan? Jazeker, bij de enige aanval van de 1e helft door Unitas JO10-1, wist hij in een 1 op 1 situatie de bal uitstekend uit zijn doel te ranselen en tot hoekschop te verwerken. Daardoor kon er gerust gaan worden met een 0-8 tussenstand.

Wat moet je in de rust tegen de boys zeggen? Vooral doorgaan en de bal het werk laten doen? Meer overspelen en de score omhoog tillen? Voor de rest zullen de trainers Henrico en Martin best tevreden zijn geweest.

De 2e helft begint en doordat Unitas JO10-2 de aftrap mag nemen, zijn ze direct een stukje op de helft van BZS JO10-1 terug te vinden. Lang duurt dit niet, want er zijn weer diverse kansen te noteren voor BZS JO10-1. Helaas gaan ze merendeels naast of kan een bal nog tijdig door een verdediger van Unitas JO10-2 tot hoekschop verwerkt worden. Al snel ligt 1 van de 2 wedstrijdballen in de sloot achter doel van Unitas JO10-2, maar aangezien ze er toch 2 hebben laten ze die maar liggen. In de 28e minuut passeert Rogier 4 à 5 spelers en rond bekwaam af, 0-9. De volgende aanval van BZS JO10-2 wordt naast geschoten en ook die bal verdwijnt in de sloot, gevolg geen bal meer over en in 2 pogingen gedurende 6 minuten wordt driftig naar minimaal 1 bal gezocht zodat ze weer verder kunnen. De ballenvanger maker van BZS doet zijn naam eer aan  en weet 1 van de 2 ballen te vinden. Deze extra pauze heeft de boys van BZS JO10-1 goed gedaan, want in de 34e minuut geeft Rogier een prima pass op Sten (k) en deze schiet de bal prima in de hoek, 0-10. Hij krijgt nu de smaak te pakken en in de 36e minuut weet Sten (k) ook de 0-11 te maken. In de 38e minuut voert Rogier de score verder op naar 0-12 en in de 40e minuut herhaalt hij het nog een keer, 0-13. In de 42e minuut weet Sven te scoren uit een hoekschop genomen door Sten (k), 0-14. Dat Louis de 1e helft al zo goed als niets te doen had, mag duidelijk zijn. Ook in de 2e helft gaat het precies hetzelfde. Seth en Louis wisselen van positie en aanvoerdersband en Louis laat zien het voetballen nog steeds niet verleerd te zijn. In de 46e minuut ziet hij zijn kans schoon en scoort hij de 0-15. In de 47e minuut krijgt BZS JO10-1 weer een hekschop te nemen. Sten (k) zet zich achter de bal en krult in 1 vloeiende beweging de bal in de verre hoek achter de arme keepster van Unitas JO10-2, 0-16. Het laatste doelpunt van de wedstrijd weet Stijn te scoren in de 49e minuut, na wederom goed mee opkomen en een prima afronding.

De afsluitende penaltyreeks eindigt in een 2-6 overwinning voor BZS JO10-1.

Met ruim 40 kansen in 1 wedstrijd, waarvan er 17 tot een doelpunt zijn omgezet, mogen technische staf en spelers van BZS JO10-1 tevreden zijn. Zeker wanneer je in aanmerking neemt dat de speeltijd door de goede bedoelingen van de scheidsrechter behoorlijk beknot werd (zeker 25% minder), door het tijdens de wedstrijd trainen van de spelers van Unitas JO10-2 en het zoeken naar wedstrijdballen. Alle spelers van BZS JO10-1 hebben vandaag een doelpunt gemaakt, een unicum. Een ander unicum is dat 3 spelers, Rogier, Sten (k) en Youri, alle 3 een valse hattrick gemaakt hebben. De poulefase van de beker is prima afgesloten, 9 punten uit 3 wedstrijden en een doelsaldo van 26 voor en 3 tegen. De competitiewedstrijd zaterdag 23 september thuis om 08.45 uur tegen Emplina JO10-2, zal vermoedelijk wat meer tegenstand in het veld opleveren.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin