BZS JO10-1 wint ook 2e bekerwedstrijd

Youri Mol (schot)

9 september 2017 8:30

Opstelling BZS JO10-1

Zaterdag 9 september en de bekerwedstrijd uit tussen GJS JO10-2 en BZS JO10-1  staat op het programma.

In de stortregen werd de reis naar Gorinchem aangevangen en tevens de warming-up verliep in de stromende regen.

Op het mooi kurk kunstgrasveld van GJS kon er prima gevoetbald worden.

De aftrap werd door BZS JO10-1 gedaan en hoewel de tegenstanders gemiddeld allen minimaal een hoofd groter waren, bleken ze qua voetbal techniek niet de gelijken van BZS JO10-1. Aanval op aanval golfde op het doel van GJS JO10-2 af. Toch zou het tot de 7e minuut duren voordat Stijn via de rechterkant opkwam en een afgemeten voorzet op Youri produceerde. Youri wist wel raad hiermee en scoorde beheerst de 0-1. BZS JO10-1 ging door met aanvallen maar het lukt de voorhoede afwisselend bestaande uit Silas en Youri, de middenvelders Rogier, Stijn, Seth en Sven niet om de keeper van de tegenpartij te verschalken. Aangezien de tegenstander soms wat te fysiek was, werd dit Sven wat teveel en zorgde hij met een volstrekt onacceptabele trap van achteren ervoor dat hij op volle snelheid en de tegenstander blesseerde en terecht door de trainers van BZS JO10-1 werd gewisseld om even af te koelen en aangesproken te worden op zijn gedrag. De achterhoede bestaande uit keeper Louis, met daarvoor Sten (k) en Sten (g), had een vrij rustige 1e helft, aangezien de tegenstander niet echt aan voetballen toekwam.

Met 0-1 wordt de rust bereikt, in de rust geven de trainers Henrico, Martin en Michel het team de nodige tactische tips mee.

In de 2e minuut na rust wist Silas, na een prima voorzet vanaf de linkerkant van Rogier, de 0-2 aan te laten tekenen. Daarna kwam GJS JO10-2 wat meer aan voetballen toe en was het spel van BZS JO10-1 wat slordiger, er werd minder gecombineerd en het vizier stond in de afronding bij diverse spelers niet op scherp. Vanwege liesklachten werd Sten (g) de 2e helft rust gegund. In de 38e minuut gaat Seth mee naar voren en hij weet met een prima pass Youri aan te spelen, die de 0-3 aan laat tekenen. Er volgens nog diverse mogelijkheden voor Youri, Silas en Sven, maar het lukt niet om een hogere uitslag neer te zetten.

Een verdiende overwinning voor BZS JO10-1.

De afsluitende penaltyreeks wordt verloren.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin