BZS krijgt nieuwe dreun te verwerken

BZS 1 (zon)

Den Dungen 1 (zon)

... (intikker)
... (schot)
Youssef Ramdani (vrije trap)

Mannen, 1, 4e klasse E

25 maart 2018 14:30

Doelpunten, spektakel, fouten en passie. BZS – Den Dungen had het allemaal. Uiteindelijk waren de bezoekers in de slotfase het meest gelukkig. Het leverde een 3-4 eindstand op. Opnieuw geen punten dus voor BZS, dat directe concurrent MEC wél zag winnen. Pupil van de week was Rick van Os en de wedstrijdbal werd gesponsord door LST Lastechniek uit Waardenburg.

BZS moest het voor eigen publiek stellen zonder Jeroen, Rene, Niels en Tonnie. Voor het eerst sinds  lange tijd speelde het eerste elftal weer eens op het hoofveld. Het publiek kon weer eens lekker met een drankje in de hand vanaf het terras toekijken naar wat beide ploegen te bieden hadden.

Dramatisch begin

Doelpunten werden er in ieder geval vlot voorgeschoteld. De eerste liet zich al na een luttele twee minuten aantekenen. Julien en Teun kregen de bal niet goed weg en de hoge druk van de bezoekers zorgde ervoor dat de spits van Den Dungen de bal kon onderscheppen. Hij legde af en liet een meegelopen middenvelder afronden. Niet veel later lag de 0-2 al in het netje.  Na moeizaam wegwerken van de BZS-defensie viel de bal voor de voeten van de linksbuiten. Die had een vrije doortocht en werkte de bal langs Teun. 0-2. Na twintig minuten leek BZS een kansloze wedstrijd te spelen. Langzaam nam aanvoerder Martijn samen met Damei en Jory meer de touwtjes in handen op het middenveld. De aanval kon wat meer in het stuk voorkomen. Tom kreeg een kansje, maar hij mikte naast. BZS ging door. Na een verre inworp van Kelvin kreeg Lars een mooie kans op de 1-2. Maar van dichtbij slaagde de aanvaller er niet in om de bal op goal te krijgen. Een gevaarlijk moment voor het doel volgde kort daarna maar in een wirwar van spelers slaagde geen BZS’er er in om de trekker over te halen. Aan de andere kant herstelde BZS zich enigszins in defensief opzicht. Brian en Julien stonden steeds meer hun mannetje in het hart van de verdediging en Kelvin en Youssef konden steeds meer laten zien in aanvallend opzicht. Gescoord werd er niet meer voor de rust.

Comeback
Maar daar waar BZS normaal terugvalt in het tweede bedrijf, daar ging het nu juist op zoek naar de ommekeer. De comeback werd ingezet door een uitstekend genomen vrije trap van Youssef. De sterk spelende linksback krulde de bal loepzuiver over de muur. 1-2. De snelle aansluitingstreffer was een feit. De Beusichemmers drukten door. Jory liet zich zien, de doelman van Den Dungen moest zich strekken om een schot van de middenvelder uit de hoek te werken.
Via de kluts kwam de bal zomaar op Twan af, die kreeg de bal in eerste instantie niet onder controle maar de chaos die ontstond in het strafschopgebied zorgde ervoor dat de bal via-via over de doellijn rolde. 2-2. De wedstrijd was in korte tijd compleet gekanteld. Den Dungen kon niet meer brengen wat het in de eerste helft wel bracht, en BZS voetbalde met een flinke dosis hartstocht. Een paar corners leverden gevaar op rondom de doelmond van de bezoekers.

Den Dungen slaat toe

Den Dungen bleef in die fase op de been en sloeg zelfs toe in de omschakeling. 2-3. BZS kon weer van voor af aan beginnen, het viel de ploeg zwaar en fitheid begon een rol te spelen. In die fase toonde de jonge sluitpost Teun zijn klasse door met een serie ingrepen een grotere achterstand te voorkomen. Trainer Jacob van Zanten besloot BZS Onder 17-junior Ties van der Kar voor de leeuwen te gooien. Hij kwam in de ploeg voor Twan. Een kleine tien minuten later stond Ties aan de basis van de Beusichemse gelijkmaker. Het aanvallende talent trok de bal perfect voor en Lars hoefde de bal slechts licht met zijn hoofd te toucheren om te tekenen voor de 3-3. De wedstrijd werd wat grimmiger na de 3-3. De scheidsrechter oogde kwetsbaar en liet zich te veel beïnvloeden door spelers en publiek. Na wat gele kaarten en opstootjes speelde beide ploegen weer verder voor de winst, maar de ruimtes werden groter en groter. Rond de 86e minuut wist Den Dungen daar van te profiteren. Gemakkelijk kon een speler van Den Dungen het middenveld over steken. Zijn steekpass was op maat en oog in oog met Teun wist de spits van Den Dungen de beslissende 3-4 te maken. Genoeg voor de zege.

Meerdere malen had BZS zich terug geknokt in de wedstrijd, maar opnieuw bleek het niet genoeg voor een positief eindresultaat. De marge tussen MEC en BZS bedraagt nu vier punten. Aanstaande zondag reist BZS af naar Kerkdriel op het op te nemen tegen DSC. Van deze ploeg wist BZS thuis te winnen. Punten zijn nodig om weg te komen van de laatste plaats, volgende week een nieuwe kans.