BZS 1 moet zege aan SCR laten

SCR 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

8 november 2015

BZS tankte vorige week goed aan zelfvertrouwen. Op bezoek bij OSC werd met 0-4 gewonnen. Deze week werd het opnieuw 0-4, ditmaal helaas niet in voordeel van de Beusichemmers...

Opstelling BZS: Björn, Kelvin, Jeroen, Joey, Jermain, Youssef, Rene, Martijn, Robin, Jasper, Jordy.

BZS begon niet al te best aan de wedstrijd. SCR zette de thuisploeg al vroeg onder druk en dit zorgde ervoor dat BZS moeilijk aan combineren toe kwam. Na tien minuten was het al raak voor SCR, een middenvelder drong de defensie door en mikte de bal langs Björn. 0-1. Na de vroege tegentreffer probeerde BZS zich te herpakken, er kwamen kansjes voor Jeroen en Jordy. Toch leek SCR de wedstrijd te controleren, in de duels waren de bezoekers telkens net een stukje scherper en feller. De scheidsrechter had af en toe moeite om consequent te zijn, Martijn incasseerde op het middenveld enkele rake schoppen maar kreeg zelf bij zijn eerste overtreding meteen geel. Vlak voor rust deelde SCR een flinke tik uit aan BZS, uit een goed genomen vrije trap kon een middenvelder van dichtbij intikken. 0-2.

Ruststand: 0-2

Na rust probeerde BZS door middel van pressievoetbal snel een goal te forceren, invallers Erik en Werner moesten de voorhoede van aanvallende impulsen voorzien. Maar opnieuw was het SCR met het doelpunt, 0-3. De wedstrijd leek nu dan echt gespeeld. Er kwamen nog wat mogelijkheden voor BZS maar SCR schoot vaker op doel, het was aan Björn te danken dat de score niet nog sneller opliep. De grootste kans van de tweede helft was voor Werner, maar hij stuitte op de keeper. Rond de 75ste minuut moest BZS-doelman Björn dan toch een vierde treffer toestaan. 0-4. Een zeer pijnlijke stand in een thuiswedstrijd. De thuiswedstrijd tegen SCR blijkt al jaren een niet te nemen horde voor BZS, helaas is dat dit jaar niet anders gebleken.

De wedstrijd van volgende week gaat een belangrijke worden. Uit moet BZS een goed resultaat behalen bij directe concurrent Jan van Arckel, altijd een taaie ploeg om tegen te spelen. De kwaliteit die de selectie van BZS bezit moet dan wél tot uiting komen.

BZS 1