BZS 1 verliest kansloos

Youssef Ramdani (penalty)

Mannen, 1, 4e klasse E

8 oktober 2017 14:30

Zondag 8 oktober en de thuiswedstrijd tussen BZS 1 en Alem 1 staat op het programma. BZS verre van compleet, Jeroen, Lars en Tonnie waren om diverse redenen afwezig. De wedstrijdbal werd gesponsord door DEJO namens Dennis en Jolanda Schurgers en Sven van Beusichem was de Pupil van de week.

Van te voren wisten we dat het een lastige wedstrijd zou worden, dat uiteindelijk het verschil zo groot zou zijn kon van te voren niet worden ingeschat. Reeds in de 2e minuut zorgde een overtreding in het 16 meter gebied ervoor dat Alem een penalty mocht nemen, deze werd goed binnengeschoten, 0-1. In de 9e minuut zorgde slecht uitverdedigen in het eigen 16 meter gebied ervoor dat Alem eenvoudig de 0-2 aan kon laten tekenen. In de 31e minuut scoorde Alem 0-3. Kreeg BZS geen kansen dan? Zeker wel, in de 33e minuut kreeg BZS na een overtreding in het 16 meter gebied van Alem een penalty te nemen. Helaas miste Akram deze morgelijkheid op de aansluitingstreffer en werd de strafschop gestopt door de keeper van Alem. In de 35e minuut kreeg Twan geel voor een overtreding. Nog voor de rust kreeg Ivan een uitgelezen kans vrij voor het doel, helaas schoot hij de bal over het doel. Na de rust ging Alem verder met scoren en in de 49e minuut werd het 0-4. De 0-5 in de 54e minuut ging pijnlijk via het hoofd van keeper Bjorn, na een terugspeelbal, in het eigen doel. In de 56e minuut scoorde Alem de 0-6, gevolgd in de 58e minuut door de 0-7. In de 60e minuut kreeg BZS een vrije trap te nemen, net buiten het 16 meter gebied van Alem. Hoewel Youssef de bal richting de linker kruising plaatste, kreeg de keeper van Alem er zijn hand nog achter en tikte de bal net voor de kruising weg. In de 65e minuut scoort Alem de 0-8. In de 71 minuut krijgt BZS een strafschop mee en zet Youssef zich achter de bal en redt de eer van BZS door de 1-8 te scoren. In de 73e minuut scoort Alem de 1-9 en in de 79e minuut gevolgd door de 1-10. Dit  zal tevens de eindstand zijn.

BZS moet deze wedstrijd snel vergeten en zich op gaan richten en punten gaan pakken, anders zal het een heel lastig jaar worden.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin

Filmpje: Sven is pupil van de week