BZS JO17-3 houdt slechts een helft stand

Onder 17, JO17-3, Groep 6 51

16 september 2017 10:00

DJ Immink

Afgaande op de eerdere bekeruitslagen hield BZS rekening met een zware wedstrijd en een mooie uitdaging. Beesd werd in de volgende opstelling tegemoet getreden:
Doel: Bo
Achter vlnr: Lars B, Lars D, Vincent en Cees
Midden vlnr: Sem, Niek en Daan D
Voor vlnr: Joel, Max en Samuel (c)
Wissels: Tom, Daan H en Brandon

De wedstrijd kende een gelijkopgaand begin waarbij het eerste gevaar van BZS kwam. Samuel stuurde op rechts de doorgelopen Daan D weg hetgeen een corner opleverde. De prima corner werd goed ingekopt door Niek maar helaas van de lijn gehaald. Even later was Beesd voor het eerst dreigend met een schot dat gepakt werd door Bo. Dezelfde Bo kwam kort erna met de schrik vrij bij slordig uitverdedigen. Hetzelfde overkwam de keeper van Beesd toen Samuel na een te diepe pass van  Max doorjoeg en de keeper tegen de eveneens doorgelopen Joel aanschoot. Dit gebeurde korte tijd later nogmaals maar het liep wederom met een sisser af voor Beesd.
Het paste geheel in het beeld van een slordige eerste helft waarin de team elkaar mooi in evenwicht hielden. Ook een prachtige opening van Samuel, die goed op dreef was, op Joel leverde door een slechte aanname geen gevaar op terwijl de weg naar het doel toch echt vrij was.
Op het half uur verloor Lars D een sprintduel met de spits die echter recht tegen de goed uitgekomen Bo aanschoot. In de slotfase liet Beesd nogmaals van zich horen middels een vervaarlijk schot terwijl de pass van Cees op Max net iets te hard was om echt gevaar te stichten. Zo werd de eerste helft afgesloten met een terechte 0-0.
BZS kwam na de rust zeer matig uit de startblokken en voordat het goed en wel met de ogen geknipperd had stond het 0-2. Eerst werd slecht uitverdedigen simpel afgestraft en vervolgens werd de gehele verdediging met een splijtende pass uitgespeeld waarna de spits alleen voor Bo koel bleef. BZS was helemaal overdonderd en gaf Beesd vrij spel. Het mocht van geluk spreken dat het slechts bij 0-2 bleef. Na een klein kwartier in de tweede helft dan toch een teken van leven van BZS. Opnieuw Samuel slingerde de bal van rechts voor het doel maar helaas was niemand van BZS alert genoeg. Waar BZS misschien nog dacht aan een comeback kon het deze halverwege de tweede helft uit het hoofd zetten toen het met een houdbaar afstandsschot 0-3 werd.
Twee minuten later veerde BZS nog een keer op en met de mooiste aanval van de wedstrijd werd het 1-3. Daan D speelde Brandon in die op zijn beurt opendraaide naar Samuel en die vond de doorgelopen Daan D die niet faalde. Zou het dan toch nog? Daan H was nog dichtbij de aansluitingstreffer met een kopbal rakelings voorlangs maar het was toch vooral aan Beesd te danken dat er niet meer goals vielen. Verdedigend hield BZS in de tweede helft vaak open huis maar de Beesdse afronding liet sterk te wensen over. BZS probeerde nog met 1:1 de aansluiting te forceren maar het was wachten op de genadeklap en die kwam uiteindelijk kort voor tijd. Miste de spits kort hiervoor een nog een kopbal voor leeg doel nadat alle BZS -ers onder de bal doorgingen, nu strafte hij het zoveelste slecht uitverdedigen wel af en bepaalde de eindstand op 1-4.
Al met al een tweede helft om snel te vergeten na de verdiende 0-0 ruststand