BEKERWEDSTRIJD BZS MO-13 THEOLE MO-13

... (e.d.)

Meisjes onder 13, MO13-1, Groep 1 00

9 september 2017 9:45

De ochtend begint met regen en er wordt al vroeg geappt of de wedstrijd wel doorgaat gezien de regen die en vrijdag en 's ochtends vroeg is gevallen. Maar we gaan ervoor, dus om 8.45 verzamelen en op naar Tiel.

Na een goeie warming up en wat verwarring op welk deel van het kunstgrasveld er nu gespeeld moet worden start met enige vertraging de wedstrijd. We beginnen goed want vanuit de aftrap weet Marley direct te scoren, met 26 seconden (ja, binnen 1 minuut) zit de 1e treffer er in.

1 minuut later heeft Theole een kans maar die wordt niet benut.

Er wordt over en weer gespeeld, beide teams zijn nog aan het zoeken naar hun spel maar komen er nog niet in.

In de 4e minuut kan Marley weer scoren maar helaas, aansluitend pakt Theole de aanval over, maar ook zij scoren net niet.

De bal gaat weer naar het doel van Theole en door een fout in de verdediging wordt er in de 5e minuut gescoord door een eigen doelpunt van Theole.

In de 7e en 8e minuut zijn er serieuze pogingen van Theole maar Nicole staat haar mannetje in het doel en met een fraaie duik weet ze de ballen er uit te houden.

Dan wordt Joyce neergehaald en hup daar komt Bart het veld opgerend met de waterzak. Na de spons op de enkel en vervolgens over het gezicht voor de tranen staat Joyce weer en kunnen we weer verder.

In de 10e minuut heeft Theole weer een kans, op de lat, en vanuit de hoekschop in de 11e minuut weten ze ook niet te scoren. In de 13e minuut is er weer een overtreding, nu op Demy, de waterzak met spons van Bart doet wonderen, en we kunnen weer verder!

En dan in de 18e minuut geeft Robbin een mooie voorzet op Marley en hij zit!!! En we gaan door en hoppa, in de 19e minuut weet Marley weer te scoren!

De laatste 10 minuten tot de rust zijn er geen noemenswaardige acties en is iedereen blij dat er wordt afgefloten voor de rust met een 0-4 voorsprong.

Na de rust gaan de meiden weer verder maar de 2e helft wordt grimmiger met overtredingen van Theole en het mooie overspelen wat onze meiden normaal laten zien lukt maar niet vandaag. Theole stoort teveel en BZS leidt veel balverlies.

In de 36e minuut doet Marley weer een poging tot scoren maar helaas, naast. In de 37e minuut staat Theole voor het doel van Nicole maar zij staat op scherp en stopt de bal! En nog een keer!

Vervolgens doen Robbin en Kiki voor ons een poging tot scoren maar helaas, te zacht of naast.

In de 43e minuut weet Marley het doel weer te vinden en het is 0-5!

In de 45e minuut weet Theole weer een kans niet te verzilveren en de frustratie bij hen zorgt voor overtredingen. In de 46e minuut wordt Norelle onderuit gehaald en hierbij mag de waterzak niet helpen voor haar knie en ze wordt gewisseld.

Met 51 minuten weten de BZS meiden de hoekschop niet te benutten, en de poging van Robbin in de 52e minuut is helaas net te zacht.

In de 54e minuut is er een nare overtreding op Benthe, er is niet eens een poging voor het spelen van de bal, ze wordt met 2 handen omver geduwd! De leider/trainer van Theole grijpt meteen in, de speelster wordt gewisseld, wel na het schudden van een hand.

In de 57e minuut kan Kiki misschien nog scoren maar ze heeft zoveel vaart dat ze over de keepster heen struikeld. Gelukkig valt het voor beide mee en even later wordt de wedstrijd afgefloten.

Niet de beste en mooiste wedstrijd maar wel met de winst naar huis voor de meiden. Heel knap want de meiden van Theole zijn al 2e jaars MO-13 speelsters. Op 23 september treffen we deze meiden weer maar dan thuis voor de competitie. Benieuwd hoe dat zal verlopen!