BZS JO9-1 strandt in de halve finale van de beker

BZS JO9-1

RKTVC JO9-1

... (schot)
Sven van Beusichem (afstandschot)
Assist: Youri Mol

Onder 9, JO9-1, Groep 4 1

10 mei 2017 19:00

Alex van der Linden

Opstelling

Woensdagavond 10 mei 19.00 uur en de halve finale van de KNVB beker voor 1e klasse en hoofd klasse teams staat op het programma. Thuis ontvangt BZS JO9-1 het team van RKTVC JO9-1. Doordat ook BZS JO15-1 een thuiswedstrijd speelde bleek er verrassend veel publiek het sportpark van BZS te bevolken. Met fantastisch voetbalweer, onder een stralende zon en een heerlijke temperatuur, leek niets een mooie wedstrijd in de weg te staan. Uiteraard was het supporterslegioen ook weer in ruime mate aanwezig.

Vandaag wordt er gevoetbald met keeper Louis op doel, en de achterhoede wordt gevormd door Sten (g) en Sten (k), het middenveld afwisselend met Seth, Sven, Rogier en Ronald en voorin staat spits Youri. Onder leiding van scheidsrechter Alex van der Linden (Alex bedankt voor het fluiten) trapt RKTVC JO9-1 om 19.00 uur af voor de wedstrijd en direct wordt de aanval gezocht, reeds in de 2e minuut scoort RKTVC JO9-1 met een hoog afstandsschot, welke net onder de lat in het doel boven Louis ploft, 0-1. Enkele minuten  later volgt er wederom een aanval van RKTVC JO9-1 en weet Louis met een knappe redding en met hulp van de paal, de 0-2 te voorkomen. BZS JO9-1 neemt geleidelijk aan het initiatief van RKTVC JO9-1 over en in de 8e minuut legt Youri, na een aanval over de linkerkant via het centrum, de bal terug op de mee opgekomen Sven. Deze schiet de bal vanaf een meter of 25 hard en onhoudbaar boven de keeper in de rechter hoek, 1-1. In de 10e minuut ziet RKTVC JO9-1 een scrimmage op doel nog net door de op de doellijn staande Seth uit het doel van BZS JO9-1 gewerkt te worden. Dit blijkt de voorbode van een nieuwe aanval, welke in de 12e minuut door BZS JO9-1 tot corner wordt gepromoveerd. Na het wegwerken van de goed genomen corner neemt een speler de bal in 1 keer op zijn slof en ook deze bal ploft hoog boven Louis tegen de touwen, 1-2. In de 14e minuut weet Rogier via de linkerkant de achterlijn te halen en speelt goed Seth aan, die uithaalt, echter zijn schot gaat net naast. In de 17e minuut is er een aanval over rechts en ziet Ronald zijn schot net naast gaan, het zit BZS JO9-1 ook niet mee. In de 19e minuut neemt Rogier vanaf een meter of 20 vol op zijn pantoffel, echter deze bal wordt gestopt door de keeper van RKTVC JO9-1. Met een 1-2 stand wordt de rust bereikt.

Trainers Henrico en Martin zetten de boys in de rust weer op scherp en geven ze weer de nodige tactische tips en aanwijzingen mee.

BZS JO9-1 trapt af voor de 2e helft en zoekt direct de aanval. Een schot van Rogier weet de keeper van RKTVC JO9-1 te stoppen. Enkele minuten later gevolgd door een actie van Rogier over de rechterkant en afgesloten met een schot op doel, welke helaas in het zijnet verdwijnt. Youri is in de 2e helft een linie naar achteren gaan spelen en ziet een schot van hem in de 25e minuut gestopt worden door de keeper van RKTVC JO9-1. Aan de andere kant heeft ook keeper Louis met enige regelmaat de nodige reddingen te verrichten, samen met zijn achterhoede kompanen Sten (g) en Sten (k). RKTVC JO9-1 weet in de 27e minuut de 1-3 aan te laten tekenen, na balverlies van BZS JO9-1 op het middenveld en een snelle aanval prima af te ronden. RKTVC JO9-1 heeft het betere van het spel en BZS JO9-1 komt steeds vaker te laat en veel duels om de bal worden verloren. Toch weet BZS JO9-1 nog een aantal mogelijkheden te creëren. Na een pass van Rogier schiet Sven net naast, enkele minuten later heeft Rogier over de rechterkant weer een prima actie en speelt hij prima op de inkomende Sven. Helaas raakt deze de bal niet goed, waardoor de keeper van RKTVC JO9-1 hem simpelweg kan oprapen. In de 37e minuut is er een enorme scrimmage voor het doel van BZS JO9-1 en schiet RKTVC JO9-1 de bal op de paal. BZS JO9-1 krijgt de bal niet weggewerkt en slecht uitverdedigen zorgt ervoor dat een speler van RKTVC JO9-1 ook nog de bal op de lat kan schieten. Louis verricht tussendoor ook nog een uitstekende redding. Helaas voor BZS JO9-1 eindigt de wedstrijd in een 1-3 nederlaag en eindigt het beker avontuur van de boys van BZS JO9-1 in de halve finale.

De afsluitende penalty reeks eindigt in een 4-6 overwinning voor RKTVC JO9-1.

Al met al zijn we trots op BZS JO9-1 en hebben ze het met zijn allen (spelers en staf) prima gedaan en hebben ze toch maar de halve finale bereikt.

Zaterdag 13 mei aanstaande is het thuistoernooi van o.a. BZS JO9-1 en speelt BZS JO9-1 om 09.20 uur zijn 1e wedstrijd. Het BZS sportpark zal naar verwachting over de gehele dag een 1000-tal spelers en bezoekers verwelkomen tussen 09.00 uur en 17.00 uur. Wil je van dit alles niets missen? De toernooicommissie heeft wederom een bijzondere prestatie neergezet en ziet alleen al zaterdag 13 mei een 40-tal teams naar BZS toekomen. Ook de 4 zaterdagen welke hierop volgen is er veel te zien en te genieten bij alle thuistoernooien van de BZS jeugdteams.

Kijk voor meer informatie op de website van BZS https://www.vv-bzs.nl/.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin