Eén goal levert BZS 35+ vijf punten op

Mannen 35+ zaterdag, 35+1, 1e klasse 5

7 april 2017 19:30

Eén goal levert BZS 35+ vijf punten op

De derde speelronde van de BZS-routiniers was er één met veel controle in het veld, maar weinig goals.

De 35+ competitie (7x7) bestaat uit losse toernooitjes met een eindklassement. Vrijdag 7 april was Nivo Sparta de gastheer voor ronde 3. BZS kwam in de eerste wedstrijd tegen de gastheer en koploper goed uit de startblokken. De routiniers wisten dat het team uit Zaltbommel knap combineert en gevaarlijk is, maar ook achterin ruimte weggeeft. Juist dat werd deze wedstrijd goed opgezocht met vijf opgelegde kansen voor BZS. De beloning volgde dan weer niet. Gebrek aan scherpte stond een goal in de weg. Jammer, want dit was de kans Nivo Sparta van de koppositie te drukken.

De tweede wedstrijd tegen Engelen 35+ leek een kopie van de eerste. BZS had controle op de wedstrijd, Engelen kwam niet echt in de buurt van de goal van keeper Luc. Maar scoren bleek ook in deze wedstrijd lastig. In Zaltbommel zijn de halfveld-goals kleiner dan gemiddeld, of leek dat maar zo? Het was in ieder geval te danken aan rerservespeler Louis dat BZS punten pakte. Louis sneed een vrije bal slim door de muur van Engelen. Even daarvoor had hij het tenue aangetrokken, na een blessure van Edwin. Louis van der Gun dus als man of the match.

Rhelico 35+ was vrijdag misschien wel de best spelende tegenstander. De oranjehemden combineerden slim, maar ook in deze wedstrijd hoefde keeper Luc maar één keer echt te vrezen voor een tegengoal. Rhelico heeft gewoon een gevaarlijke spits. Kansen waren er wel voor BZS, vooral na vrije ballen. Want wat een heerlijkheid! Nivo Sparta had een echte scheids ingezet die scherp floot. Je houdt dan puur voetbal over.