BZS JO9-1 vergeet te voetballen

Onder 9 zaterdag, JO9-1, 1e klasse 08

29 april 2017 10:00

Opstelling BZS JO9-1

Zaterdag 29 april en de uitwedstrijd tegen RKTVC JO9-1 staat op het programma. De selectie van BZS JO9-1 vertrekt samen met het supporterslegioen naar Tiel. Ronald was niet aanwezig, echter zijn plek werd ingenomen door Joep.

Vandaag wordt er gevoetbald met keeper Louis op doel, en de achterhoede wordt gevormd door Sten (g) en Sten (k), het middenveld afwisselend met Seth, Sven, Rogier en Joep en voorin staat spits Youri. Om 10.06 uur trapt BZS JO9-1 af voor de wedstrijd en direct wordt de aanval gezocht via Rogier over de linkerkant. In de 2e minuut komt hij wederom over de linkerkant prima door en na het uitspelen van 3 spelers schiet hij onhoudbaar in de verre rechterhoek, 0-1. Enkele minuten later weet Joep over de rechterkant de achterlijn te halen en geeft uitstekend op kop niveau voor, helaas raakt spits Youri de bal net niet goed en gaat de bal net naast het doel. In de 8e minuut weet Youri zich prima vrij te spelen en schiet hij de bal op de paal. In de 11e minuut zoekt Rogier over de linkerkant de achterlijn op en legt terug op de inlopende Sven, helaas gaat het schot net naast het doel. RKTVC JO9-1 begint steeds beter te combineren en in de 18e minuut weten ze dan ook de 1-1 aan te laten tekenen. Met deze stand wordt ook de rust bereikt.

Trainers Henrico en Martin zetten de boys in de rust weer op scherp en geven ze weer de nodige tactische tips en aanwijzingen mee.

Het spelbeeld van het einde van de 1e helft, zet ook in de 2e helft door en BZS JO9-1 ziet een beter combinerend RKTVC JO9-1 steeds vaker voor keeper Louis opduiken. In de 22e minuut zorgt dit ervoor dat RKTVC JO9-1 de 2-1 scoort. BZS JO9-1 is vandaag niet bij machte om goed verzorgd voetbal te laten zien en is vaak te laat bij de bal. In de 29e minuut komt RKTVC JO9-1 dan ook op een verdiende 3-1. In de 31e minuut volgt er een aanval via de rechterkant en ziet Sven zijn schot net naast gaan. In de 34e minuut volgt er wederom een aanval over de rechterkant via Sven en hij weet met een prima pass Youri bij de linkerpaal te bereiken, helaas staat het vizier vandaag niet op scherp en wordt de kans jammerlijk gemist. In de minuten die volgen tracht BZS JO9-1 het tij nog te keren, echter het zit er vandaag niet in en RKTVC JO9-1 wint dan ook verdiend met 3-1.

De afsluitende penalty reeks eindigt in een forse overwinning voor RKTVC JO9-1.

Jammer van de kans om bovenaan te blijven staan, maar ook dit is sport. Soms is een tegenstander gewoon beter en zeker in combinatie met het minder vertoonde spel van vandaag zat het er vandaag simpelweg niet in voor BZS JO9-1.

Zaterdag aanstaande wederom een uitwedstrijd en dan om 09.45 uur tegen Groot-Ammers JO9-1.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin