BZS JO9-1 vergooid laatste kans op kampioenschap

Sten Verweij(G) (scrimmage)

6 mei 2017 9:45

Opstelling BZS JO9-1

Zaterdag 6 mei en de uitwedstrijd tegen Groot-Ammers JO9-1 staat op het programma. De selectie van BZS JO9-1 vertrekt samen met het supporterslegioen naar Groot-Ammers.

Vandaag wordt er gevoetbald met keeper Louis op doel, en de achterhoede wordt gevormd door Sten (g) en Sten (k), het middenveld afwisselend met Seth, Sven, Rogier en Ronald en voorin staat spits Youri. Om 09.46 uur trapt BZS JO9-1 af voor de wedstrijd en direct wordt de aanval gezocht via Rogier over de linkerkant. Het 1e schot op het doel van Groot-Ammers JO9-1 komt van Sven en gaat naast, het 2e schot van Youri gaat ook naast. Groot-Ammers JO9-1 neemt het initiatief over en krijgt kort na elkaar 2 hoekschoppen te nemen. Een afstandsschot van Rogier wordt tegen gehouden door de keeper. In de 6e minuut komt Groot-Ammers JO9-1 op een 1-0 voorsprong. Hoewel BZS JO9-1 vandaag de slechtste wedstrijd van het seizoen speelt, krijgen ze in de minuten die volgen nog een aantal mogelijkheden. Er volgens schoten op het doel van Seth (redding keeper), Rogier (redding keeper), Youri (schot over) en Ronald (gaat net naast het doel). In de 11e minuut komt Groot-Ammers JO9-1 op 2-0. In de 14e minuut krijgt BZS JO9-1 en deze krult Rogier op de lat, het zit vandaag ook niet mee bij BZS JO9-1. Groot-Ammers JO9-1 krijgt alle ruimte om te voetballen en na een verdedigende actie geeft Sven een pass op Rogier, die direct Youri aanspeelt. Dit buitenkansje laat Youri zich niet ontnemen en hij scoort dan ook de 2-1.

Trainers Henrico en Martin zetten de boys in de rust weer op scherp en geven ze weer de nodige tactische tips en aanwijzingen mee. Dat het voor rust niet goed ging is duidelijk, dan maar een betere 2e helft er tegen over zetten.

De 2e helft start niet goed want in de 23e minuut verdwijnt een afstandsschot door de benen van Louis in het doel, wat de 3-1 betekent voor Groot-Ammers JO9-1. In de daarop volgende aanval ziet BZS JO9-1 na een actie van Rogier over de linkerkant, de bal tot een hoekschop verwerkt worden. Rogier geeft hem goed voor en uit de scrimmage die volgt is Sten (g) er als 1e bij en hij weet de 3-2 aan te laten tekenen. In de 26e minuut is er wederom een afstandsschot en grijpt Louis ernaast, wat de 4-2 betekent. In de minuten die volgen krijgt BZS JO9-1 nog mogelijkheden via schoten van Ronald en Rogier, helaas worden beide schoten door de keeper van Groot-Ammers JO9-1 gestopt. In de 32e minuut schiet Groot-Ammers JO9-1 van afstand op doel en via het been van Ronald verdwijnt de bal in het eigen doel, 5-2. Louis heeft daarna nog enkele goede reddingen en aan de andere kant ziet Seth een schot op doel gestopt worden door de keeper van Groot-Ammers JO9-1. In de 38e minuut maak Groot-Ammers JO9-1 het karwei af en scoort de 6-2. Dit zal tevens de eindstand zijn.

De afsluitende penalty reeks eindigt in een 4-3 overwinning voor Groot-Ammers JO9-1.

En net als vorige week, jammer van de kans om bovenaan te blijven staan, maar ook dit is sport. Soms is een tegenstander gewoon beter en zeker in combinatie met de slechtste wedstrijd van het seizoen door BZS JO9-1. Al met al zijn we trots op BZS JO9-1 en hebben ze het met zijn allen (spelers en staf) prima gedaan.

Woensdag aanstaande om 19.00 uur de thuiswedstrijd in de halve finale van de beker voor hoofdklassers/1e klassers tegen RKTVC JO9-1. Hopelijk kan dan de neerwaartse spiraal van de laatste 2 weken doorbroken worden. Ze kunnen alle steun gebruiken, dus komt allen BZS JO9-1 aanmoedigen.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin